BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Wacom tábla driver probléma megoldása

2012. április 17. 13:06 - BonFire

Két év után megérett az idő, hogy az egész Win7-et újratelepítsem, és legnagyobb meglepetésemre (és bosszúságomra) az eddig hibátlanul működő Wacom tábla nem akart működni. Indításkor megjelent a szöveg, miszerint a tábla drivere nem töltődött be, és indítsam újra a rendszert, és ha a probléma továbbra is fennáll, telepítsem újra a drivert. Ez megtörtént, és működött is a tábla egészen a következő rendszer újraindításig. Miután már két napot elvesztegettem a próbálgatással, úgy döntöttem, szétnézek a weben, és rá is akadtam a megoldásra. A probléma nem új keletű, mert egy 2010-es blogposztból sikerült megtudnom a tutit.

Megpróbálom leírni én hogyan hárítottam el a problémát. A probléma típusonként eltérő lehet, azonban azt hiszem, megtaláltam a fő okot. Tehát:

  • Ha csak a telepítő külön nem kéri, többet soha a büdös életben nem csatlakoztatok eszközt a géphez, amíg a driver telepítője fel nem ment! Ugyanis a sokat gyalázott Windows Plug&Play olyan okos, hogy ő már hamarabb összeszed valami vackot a netről, és két másodperc alatt installál is egy hibásan vagy elégtelenül működő drivert, amivel aztán később csak a baj van. Így amíg a telepítés és a rendszer újraindítása nem történt meg, nem csatlakoztattam a táblát. A driver feltelepszik eszköz nélkül is szépen.
  • Miután meguntam a gyári CD lemezen mellékelt csili-vili flash-es telepítőt, ami köbö fél órán át molyol, egyszerűen a Wacom európai weboldaláról letöltöttem a legfrissebb drivert, és azzal végeztem a telepítést. Így a táblához kapott Bamboo Dock nevű haszontalan program telepítését is sikerült kiküszöbölnöm. Emellett ez a telepítő kábé két perc alatt végzett.
  • A blogposzt sugallatára elindítottam az msconfig szolgáltatást. Start Menü–> …a keresőbe írjuk: msconfig, majd Enter.
  • A Szolgáltatások fülön meg kell keresni a következőt: Táblaszámítógépes beviteli szolgáltatás. Itt vegyük ki a pipát a jelölőnégyzetből. Ez volt a ludas, ez kavart be úgy, hogy működésképtelenné tette az egész táblát.
  • Ezek után újra kell indítani a rendszert, és voilá: a tábla gyönyörűen működik.

Remélem, ha másnak is meggyűlne a baja a Wacom táblájával, ez a blogposzt kisegíti.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr234456628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fadel 2014.06.17. 11:53:20

Kedves Bonfire!

Most, mint általános számítógépesproblémameoldómestert kereslek digitalizáló táblával kacsolatben.
Szakmai gyakorlatomat töltöm és megbíztak, hogy egy Genius táblát üzemeljek be és a paintNET-tel alkalmazzam.
Ezt csak azért írom, mert most nem tudok mit tenni, ezek a feltételek. (amúgy PS+Bamboo az otthoni felállásom)
A kérdésem az, hogy miért nem működik szerinted a nyomásézékenység a paintNET-ben? Ez a Genius miatt vagy a paintNET miatt vane és van-e megoldás?
Nagyon köszönöm, sokat segítesz mindig. :)

BonFire 2014.06.17. 16:44:39

@fadel: Hú! Nem könnyű kérdés. Ugyanis én a Paint.NET-et még sosem próbáltam, ezért nem ismerem a képességeit. A Genius tábláktól azonban minden internetes fórumban óva intenek bárkit. Gondolom, ha neked otthon Wacomod van, azzal nincs ilyen probléma. Munkahelyen meg azzal kell dolgozni, ami van, de nem biztos, hogy működésre tudod bírni. Sajnos megbízható Genius tábláról még nem hallottam. Lehet, hogy egy driver frissítés megoldaná a problémát, de ha nem, akkor csak az ima segít (merthogy support nemigen van hozzá).

fadel 2014.06.18. 10:49:22

@BonFire: Hát igen... Ez a paint.NET átmenet a Paint és a Photoshop között, valahol a Painthez közel :) Szóval úgy tűnik, h a Paint.NET nem tudja, "kívül" megy a nyomásérzékenység. Csak akkor nem értem, miért ezt csomagolták a Geniushoz. Annyit okoskodtam ki, hogy új layerként be tudom hozni a Paint.NETen kívül, nyomásérzékenyen megrajzolt ábrát, de ez a maximum... Köszönöm a válaszod! :)
süti beállítások módosítása