BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Cakewalk Sonar videók

2011. április 10. 00:14 - BonFire

Igazából nem terveztem, hogy a Sonarról is videósorozatot indítok, viszont néhányan elkezdtek iránta érdeklődni, és ha már így is-úgy is videón prezentálom a program alapvető működését, akkor miért ne lehetne belőlük is "rendes" videotutorial, eleje és vége főcímmel, "tokkal-vonóval" ahogy mondani szokás.

Nem tudom, hogy hány videót fogok készíteni a Sonarról, vagy egyáltalán fogok-e még (most úgy tűnik, igen), mindenesetre úgy döntöttem, blogposztot kapnak ezek a videók is, ha már ezzel is foglalkozom. Remélem, a képszerkesztő kollégák megbocsájtják nekem az időnkénti kilengéseimet, kalandozásaimat a zene világába, de hát ez is én vagyok tulajdonképpen. Aki meg távolról sem "ugatja", hogy készülnek a zenék, az a videókon keresztül legalább némi betekintést nyerhet a zeneszerkesztés és komponálás "boszorkánykonyhájába".

Az első Sonar videóban a legalapvetőbb MIDI vezérlést mutatom be, a programba gyárilag integrált Cakewalk TTS-1 nevű Roland szintetizátormodullal.

Cakewalk Sonar – MIDI alapok, és a Cakewalk TTS-1 használata

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr252813267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fervik2010 2011.04.10. 11:07:59

Szia!
Köszi a tutorialt. Nagyon klasszul magyarázod el a lényeget. Most már "csak" a progit kell felteleítenem és......jöhet a mehet!!!:)

BonFire 2011.04.10. 16:01:35

@fervik2010: Mail ment instrukciókkal, videóval.

fervik2010 2011.04.10. 20:57:40

Köszi! A progi műxik, 1.lecke "leküzdve"!:)

BonFire 2011.04.10. 21:36:58

@fervik2010: Remek. Jöhetnek a kérdések, és megpróbálok majd erőt venni magamon, és újabb videókat is csinálni.

Most rendeltem egy gitárt, úgyhogy audió felvétel is lesz. :)

Lali72 · http://www.cubasewebstudio.hu 2011.04.10. 21:57:24

Szia!
Ismered a Cubase-t vagy a Nuendo-t? Csak kíváncsi lennék egy rövidke összehasonlításra a Sonar-hoz képest.

Egyébként én most a FL Studio 9-et használom. Most ez a szimpatikus. Váltogatni szoktam, mikor melyik jön be...

BonFire 2011.04.10. 23:19:17

@Lali72: Nuendót még nem láttam, Cubase-hez volt párszor "szerencsétlenségem", mert olyan szinten túlbonyolított és logikátlanul felépített szoftver, hogy soha nem tudtam vele dolgozni. Pedig minden változatot kipróbáltam, amíg tartott a próbaidőszak. Egyszerűen nem tudtam zöldágra vergődni vele.

No meg jobban érdekel a MIDI és a virtuális hangszerek. Ezek kezelésében pedig a Sonar a legjobb, ezt kár tagadni. Komplett zenei produkciókat csináltam már Sonarral, ami vegyesen tartalmazott Audiót és MIDI-t.

Az FL-t nem szeretem, az diszkózene gyártására szakosodott patternes zeneszerkesztő. A piano rolljában a szerkesztés nehézkes, egy csomó billentyű eventet nem is ismer fel, ráadásul késik a leütéshez képest, nem is kicsit. Ez nem a hangkártya hibája, mert a másik programban flottul működik. Az FL nekem kevés.

fervik2010 2011.04.11. 16:57:32

Aztán milyen gitárral vágtat hozzád a futár?:)

BonFire 2011.04.11. 17:46:10

@fervik2010: Egy Deant néztem ki. Ócó, de már próbáltam helyi üzletben, és az én céljaimnak megfelel. Meg még egy-két apróságot is rendeltem, új húrkészletet, állványt, meg végre egy szintiállványt is, mert egy éve lassan a földön hever a billentyűm, vasalódeszka meg nincs a háznál! :DD

Lali72 · http://www.cubasewebstudio.hu 2011.04.19. 08:37:28

Szia BonFire!

Mi a verziószáma az általad használt Sonarnak?
Mekkora a telepítője? Lehetséges, hogy a 8.5-nek 14GB a telepítője úgy, hogy a 7-esnek csak kb. 3Gb?

BonFire 2011.04.19. 17:46:23

@Lali72: Én a 8.5 Producert használom, és mindössze 2,5 Giga a telepítője. Persze lehet, hogy telepítés közben még kicsomagolgat állományokat, de az a 14 Giga kissé túlzásnak tűnik. Rá sem fér egy DVD-re márpedig a programot azon árulják. Az a 14 Gigás valami warez akármi lehet, és lehet, hogy tele van pakolva mindenféle plusz dolgokkal. VST hangszerekkel és effektekkel, azért olyan nagy.

Lali72 · http://www.cubasewebstudio.hu 2011.05.02. 14:01:59

@BonFire: Feltelepítettem a Sonar X1-et. Jelentős a különbség a menürendszerben, az ablakok elrendezésében a Sonar 7 és a Sonar 8.5-höz képest. Kicsit sajnálom, mert így csak egy részét tudom hasznosítani amit a tutoriálokban leírsz, hiszen sok mindent magamnak kell továbbra is kikeresnem. Persze az alapelvek ugyanazok maradnak, ez igaz.

Első komoly problémám azzal akadt, hogy nem akart megszólalni egyetlen virtuális hangszer sem, sőt a PC-re kötött billentyű sem. Aztán rájöttem némi keresgélés után, hogy alapból nincs engedélyezve a MIDI input fogadása.

BonFire 2011.05.02. 16:07:41

@Lali72: Igazából nekem olyan jól be van járatva a 8.5, hogy nem szívesen cserélném le a bizonytalan X1-re. Az új, innovatív kezelőfelület nem igazán ragadott meg, mert eleve kicsi a monitorom, és még a rack sávval is spórolok. Ha nincs rá szükség, eltüntetem. Meg ezt is kezdik a dance zenét tákolók igényeihez szabni, de egyelőre én még maradok a hagyományos könnyűzenénél. Nincs szükségem Matrix View-ra, ami loopokat forgat, mert nem használok loopokat.

Az egyetlen, ami tetszett, az az effekt tallózó ablak, ami hasznos, ha rengeteg effekt van feltelepítve. Az After Effectsben is lehet így a gyorskeresőben keresni. No, persze ehhez tudni kell az effekt pontos nevét.

Az én tapasztalataim azt mutatják, hogy van 5-6 jól bevált effekt, amit az ember használ, a többi meg csak úgy van. Sosem áll neki kitapasztalni, hogyan működik. Részemről a Sonitus effekteket jobb szeretem, mint a Cakewalk-éit, de van egy ingyenesen letölthető, procikímélő és könnyen átlátható effekt csomag, a Classic effektek a Kjaerhus Audio Classic Series-től. Ezeket szoktam még használni. Hangszerből is inkább a jól bevált 5-6 VST-t használja az ember. Vannak, amelyeket sosem tudtam kitalálni, mire jók, azon kívül, hogy lejátszanak egy loopot, amire nekem nincs szükségem. Vannak procievő szörnyetegek is, mint a Pentagon, amin annyi beállítási lehetőség van, hogy életem végéig tekergethetném a potikat, mire kitalálnám a saját hangzásomat. Nemkő.

Jozef Kiáts 2017.05.22. 20:54:00

Helo Bonfire, eddig cubase DAW-okat hadználtam, 5, 7,8 viszont ezekböl csak az alapot engedhettem meg magamnak ės itt jött a kėpbe a sonar aholár megengedhetnėm magamnak a pro verziot is viszont ez teljesen más mint a cubase (viszont már jelen van a Melodine) de irtó kevės magyar tutorial video van fent. Szeretnėk teljesen az alapoktól ( installáció, regisztráció, beállítások ...) egy videót ha lehet. Sajnos nincs hol ėrdeklödnöm a témában magyarul. Az angol tudásom meg annyi mint a nėmetben a nix :) . Nagyon örülök hogy megtaláltam a blogodat ės várom a fejlemėnyeket. Addig is ezer hála.

Vincze Istváka 2019.10.16. 18:56:55

Szia Tamás!
Remélem még nézed a Sonár blogot. Egy kérdésem lenne a Sonar platinum és Cakewalk by BandLab esetében is a TTS-1 hangszer hangszín panel EQ- nál hiba van, hogy előtte milyen volt a TTS-1 az X1 X2 X3 szériákban nem tudom, mert én a Sonar 6-ot használtam ott jól működött. Szóval ha EQ-t akarok használni pl dob hangszínen bekapcsolom az EQ-t elhallgat a sáv a mid (közép) poti elforgatásával megszólal, de így már nem jó mivel a mid sávot nem akarom változtatni. Szerinted bug-ról van szó? Esetleg van rá megoldás? Válaszod előre is köszönöm, és persze az eddigi munkáidat is, volt van értelme csinálni sokat segítesz vele másoknak.
süti beállítások módosítása