BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

A világ legszarabb dizájner tutorialja

2019. február 06. 20:56 - BonFire

Egyszerre kerülget a sírás és a visítva röhögés; még mindig nem tudom, hogy ez a „tutorial” nem csak egy heccnek készült-e, vagy pedig tényleg komolyan gondolta a gazdája. Első felindulásomban arra gondoltam, hogy CSUPANAGYBETŰVEL odakommentelem alá, hogy TÖRÖLD LE !!! (3 felkiáltójel, és eléjük szóköz mindenképp dukál), de aztán inkább úgy gondoltam, hogy megosztom veletek. Íme! Tessék végignézni, beletekerni nem ér, felgyorsítani nem ér.

És hogy miért ragadtam billentyűzetet? Te jó ég! Mondhatja valaki, hogy ez egy régi videó, de 2014 nem volt olyan régen, hogy ez a színvonal illetné meg. Azt hiszem, már 2008 környékén megugrottam ezt a szintet, amikor még nem volt a mikrofon és videó rögzítése olyan egyértelmű és egyszerű, mint hat évvel később. 2014-re már elég rutinnal csináltam a tutorialokat, és már 2008-ban egy helyben toporgásnak éreztem ezeket a hang nélküli borzalmakat. Kényszermegoldás volt, de amint tudtam, szert tettem egy mikrofonra.

Most, hogy mindenki megtekintette saját felelősségére a videót, elmondom, mi is vele a baj.

  1. Nincs hang, és kísérőszöveg a videó alatt. Ez még önmagában magyarázható lenne a mikrofon hiányával, de manapság, amikor 2 dollárért vehetünk az Ebay-en mikrofont, ez a probléma inkább mondvacsináltnak tűnik. Mindenesetre…
  2. …ha már nem beszél, legalább gépírni tudna gyorsan! De hát az sem megy: egyesével keresgéli a betűket. Néhányat meg sem talál egyáltalán. A nagybetűket például csak Caps Lock-kal tudja leírni.
  3. Ezt fokozza azzal a #jólvanazúgy attitűddel, hogy egyetlen szót sem tud helyesen leírni. De tényleg. Még csak véletlenül se hibázik rá semmire. Ezért kár kekeckedni, mondhatnánk, ha legalább gyorsan csinálná, mert akkor betudnánk annak a hibákat, de sebaj, majd a tartalom cserébe kárpótol!
  4. Tartalom az nincs. Gyakorlatilag hét perc azzal telik el, hogy a betűket keresgéli; lényegi információt semmiképpen nem sikerül átadnia a fennmaradó egy percben. Annak, aki oklevelet kíván készíteni Word-ben, annak ez lesz a legelső értékelhető találata a YouTube-on. De persze a Word elő se kerül a videóban. Ezek után mély titok övezi a videó feltöltésének okát.
  5. Bandicam – Az igénytelenség netovábbja, amikor valaki úgy akar tartalmat gyártani, hogy az ingyen rendelkezésre álló eszközöket sem ismeri, és nagy ívben szarik is rájuk, mert aki 2014-ben demóverziós Bandicam-et használ, ami összevízjelezi a videóját, az ennyi erővel már OBS-t is használhatott volna annak minden felszereltségével. 2012-ben már volt OBS, és 41 nyelvre lefordították, köztük magyarra is.

Általában ma már túl vagyok a dühöngő korszakomon, de míg a videót néztem, olyan ideges lettem, hogy azt hittem, beleverek egyet a monitorba. Engem, grafikusként, bloggerként és tutorialok gyártójaként (és magyarként) egyszerűen mérhetetlenül felbosszant egy ekkora szakmai igénytelenség. Persze, mondatnánk, lehet, hogy egy gyerek csinálta, és ez volt az első próbálkozása, de akkor meg felmerül a kérdés, hogy majd' öt év elteltével visszanézve sem érzi ezt a „produkciót” cikinek egy kicsit? Legalább annyira, hogy priváttá tegye. A tinik ennél szégyellősebbek szoktak lenni.

Ha véletlenül a jövőben mondjuk ennek a blogposztnak a hatására mégis elérhetetlenné tenné a videót, itt és most ünnepélyesen megfogadom, hogy az érdeklődőknek, akik

  1. nem értenek angolul;
  2. nem értenek a kreatív szoftverek kezeléséhez, és nem engedhetik meg maguknak anyagilag;
  3. csak egy „meztelen” szövegszerkesztőjük a létező alternatíva…

…az ő kedvükért csinálni fogok egy tutorialt arról, hogy hogyan lehet ingyenes eszközökkel, a rendelkezésre álló alapanyagokból viszonylag jó oklevelet gyártani. Mondjuk egy LibreOffice Writer-ben. Tudniillik az apropó, amiért is ilyen esztelen keresést futtattam le a YouTube-on az volt, hogy egy témában éppen azt beszéltük, hogy Word-ben is csinálhat bárki saját magának bármiféle „szakképzettségről” szóló oklevelet.

Ps.: Ha anonimak kívánunk maradni, nem úgy indítjuk a videót, hogy látszik rajta a Facebook oldalunk, kedves Pantó Nikolett!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr814612132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gadorycinema505 2019.02.07. 02:54:40

Én hasznát tudom venni ennek a videónak, nem tökéletes, de nyomon követhető.

Idén a disznó éve magába foglal pár bélférgességet, annak táptalajgyártó manufaktúráját.
Idén te vagy a kibocsájtó, Turi Tamás, idén te vagy a kibocsájtó?
Harsog a tenger, árad a tenger. Eltünik egyszer a Semmiségbe.
Te vagy a kibocsájtó, Turi Tamás, te vagy a kibocsájtó?
Ki fölvette, azon marad. És benne jár és nem szabad. Elhordja egész életén át, míg teljesen szét nem szakad.
Te vagy a kibocsájtó, Turi Tamás, te vagy a kibocsájtó?

Pajtás, én elolvastam az írásod, teljesen megértem az álláspontodat az illető videójával kapcsolatosan.
Harminc, ennyit mutat a jobb felső sarokban, ezen az oldalon. A videóban baloldalt vannak képek.
14 falat bontottak le a joghurt kapitalizmusában, tizennégyet.

BonFire 2019.02.07. 13:29:42

@Gadorycinema505: Össze tudnád nekünk foglalni, mely dolgokat lehet belőle elsajátítani? Mondjuk verselés helyett.

Gadorycinema505 2019.02.09. 14:20:17

@BonFire: Összefoglal, én és az év ami meghatározó.

Az illető gyorsbillentyűk nélkül használta a vezérlő panelt, objektumokat szúrt be és képet illesztett be a virtuális papírfelületre, ha úgy tetszik. Ezek már ismert lépések egy programokban tapasztalt grafikusnak, én nem vagyok egy közülük. Ha nem konvertáljuk ki a hangot, és észt különböző digitális és biológiai platformokra, nem lesz mit elrontani.

Amíg nem lesz felvarrva a felelősség, addig unokáim. Hozzájárultál ahhoz, hogy a videó feltöltője legyél? Hozzájárultál ahhoz a támogatáshoz, hogy szortírozz a készítési eszközök között?
Hozzájárultál közéjük? Én nem vagyok egy közülük.

BonFire 2019.02.09. 14:23:05

@Gadorycinema505: Az első bekezdésed nem igaz, a második pedig a már megszokott módon érthetetlen.

Gadorycinema505 2019.02.09. 15:56:06

Akkor nem konvertáljuk ki a hangot, és észt különböző digitális és biológiai platformokra.

Borosstyán 2019.02.11. 18:42:22

Tamás ez jó tutoriál, csak nem tudom végígrni, mert nem ismeri a mozilát a chrome.

Alihisham 2019.03.13. 21:32:32

Most kit vakítasz amikor ez a tied? Te szoktál ilyen poverpoint meg képrendezős cuccokkal foglalkozni nem más. Hang nincs benne, szóval te vagy az.Új videók hol vannak?

Gadorycinema505 2019.04.05. 19:47:47

Más videósok munkájával valójában kereskedik, engem bánt ez. Ezt nem Tamás csinálja, a hangja nem ez. A hangja nem ez, Tamás. Jogvédetté tetted, mert a blogodban szerepel?

Mert a blogjában szerepel és jogvédetté teszi. Áld meg a búskomort jókeddvel, kétséggel? Hajts feléje védőt, s bajt, ha küzd ellenséggel? Én nekem nem így rémlik, Tamás.

Egy tapasztalt grafikus vagy, miért nem te csinálod, miért neki kell helyetted? Megcsinálta, tiéd hova tűnt? Volt, tova tűnt, vagy el sem veszett, hisz ötlet nem szült?
Te Savaspatakok pálkútja szertefoszlattad mindenki reménysugarát, bevésett a tavasz, egyet s mást jobb és bal kanyarba?

A te videód hova tűnt, Tamás? Ezek szerint nem volt soha, másra vártad a vakszerencse elhozatalát.
Kitűntsz-e a többiek közül, most hogy blamálsz 5-6 éve nyilvánosan másokat?
süti beállítások módosítása