BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Gyarapodó hangszerparkom

2011. április 12. 18:41 - BonFire

Már nagyon régóta evett a fene egy gitárért, az ugyanis eddig nem volt nekem, lévén nem vagyok gitáros, vagy leginkább kocagitárosnak nevezhetném magam, aki akusztikus gitáron tanult egy-két dolgot, később átnyergelt a basszusra, és az ment éveken keresztül, és elektromos gitárt csak hébe-hóba foghatott a kezébe, ha éppen átruccant a zenész kollégájához, vagy az őhozzá. Mármint énhozzám.

Most így néz ki a szobám. A basszusgitár mellett már ott figyel az új szerzemény, a háttérben egy Ashdown MAG300-as bőgővégfokot lehet megfigyelni, a hozzá való 400 W-os ládával. Ezt nemigen szoktam használni a harmadik emeleten, társasházban. :)


 

Szóval most valami olyat tettem, amitől minden "komolyabb" zenésznek égnek állna az összes haja. Katalógusból, kipróbálatlanul, igaz, ismerőstől tanácsot kérve vettem gitárt, amit ugye nem lenne szabad, hátha zsákbamacska. Vannak, akik szerint ezek a távol-keleti manufaktúrában, futószalagon gyártott "izék" nem is gitárok, azonban ha valakinek nincs sok pénze rá, és még csak nem is gitárhero, annak nyugodtan megteszi egy efféle darab is, ami azért amerikai, csak keleten gyártják, ezért "ócó". Plusz arra, amire nekem kell (komponálásra és a saját örömzeném megörökítésére) tökéletesen megfelel. Majd később elválik, mi az ára az olcsóságnak.

A gitár neve Dean Vendetta Xm SN – két év gari van rá, pofátlanul olcsó, ráadásul a Győrből az ország másik felére a szállítás is ingyen volt, mert 25 000 Ft-on felül rendeltem cuccot. Mondom: nem fogom a sarokban tárolni, akkor már kell egy állvány is rögtön hozzá. Meg egy új húrkészlet, mert a gyári kirakathúrok nem szoktak valami fényesen szólni, de ez úgy látszik raktárból jött (nem volt hangszerboltban kiállítva két évig, hogy boldog-boldogtalan próbálgassa), mert eléggé jó állapotban vannak rajta a húrok, úgyhogy az újakat egyelőre nem rakom fel rájuk.

A basszus és a tenor "eke"

 

Végül, de nem utolsósorban egy billentyűállványt is vettem már egyúttal, mert szegény billentyűzetem idestova majdnem egy éve a földön hever, ami nemigen tesz neki jót.

A gitárállvány elmaradt várakozásaimtól, de a billentyűé jobb, mint gondoltam. Ez egy szimpla X állvány az Euromusictól. Kellett már ez is.

 

Szóval most egy kicsit rágyúrok a gitározásra, mert rám fér. De azért a tutorialok sem maradnak el.

40 komment
Címkék: zene személyes

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr762820874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fervik2010 2011.04.12. 23:18:10

"Kecses" kis hangszer ez a Dean Vendetta Xm SN. Azért majd kíváncsi leszek a hangjára is!:)

BonFire 2011.04.13. 00:49:18

@fervik2010: A délután első felindulásból felhánytam egy Grip INC riffet vele; természetesen semmi nem volt még beállítva. A beállításokkal még kell egy cseppet pöcsölni, de kábé így szólalt meg elsőre:

www.4shared.com/audio/Bboxex4O/gripincriff_gitrteszt.html

Azóta már finomítottam rajta, no nem a gitáron, hanem a motyó hangján, ami szól. Minden virtuál, ez csak egy vonaljel. A gitárok és a basszus élő.

fervik2010 2011.04.13. 15:49:05

Te "vendettát" forralsz a lakótársak ellen?!:))) Amúgy meg sztem jól szól!!!

BonFire 2011.04.13. 18:22:57

@fervik2010: Lakótársakat nem zavarjuk. Bár egyikül-másikuk tényleg megérdemelne egy kis vendettát. :D

Lali72 · http://www.cubasewebstudio.hu 2011.04.14. 08:52:15

Nem azt írtad valamelyik bejegyzésedben, hogy a szinti a földön hever? :) Vagy azóta már szereztél állványt?

fervik2010 2011.04.14. 14:31:37

@Lali72: Te csak a képeket nézegeted?!:) "...Végül, de nem utolsósorban egy billentyűállványt is vettem már egyúttal, mert szegény billentyűzetem idestova majdnem egy éve a földön hever, ami nemigen tesz neki jót.

A gitárállvány elmaradt várakozásaimtól, de a billentyűé jobb, mint gondoltam. Ez egy szimpla X állvány az Euromusictól. Kellett már ez is."

BonFire 2011.04.14. 15:12:47

@Lali72: Egészen eddig a földön hevert, ami nem kimondottan jó neki. Volt már, hogy sietve indultam kifelé, és kissé ráléptem. Nem lett baja, de nem tesz jót neki.

Vasalódeszkám meg nincs! :D Ha jobban belegondolok vasalóm se. Ha szökőévenként egyszer ki kell öltözni, a nővérem kivasalja a "jobbik" ingemet. A farmert, meg a pólót nem kell.

Lali72 · http://www.cubasewebstudio.hu 2011.04.15. 22:31:08

@fervik2010: Teljesen igazad van! Elsiklottam felette. :) Írta BonFire hogy vett szinti állványt is.

Brajen 2011.04.21. 19:53:26

Előkapartam én is a régi akusztikus gitáromat, és hirtelen kedvet kaptam a gitározáshoz. Nem tudom miért, valahogy jó elmerülni a zene világába, illetve jó lenne, ha tudnék is játszani rajta, mindössze néhány akkordot tudok meg a teljesen alap dolgokat, és a pengetőt meg egyenesen rühellem. Valahogy pengetővel nem tudok olyan jól gitározni, mert mindig eltévesztem a húrokat, és nem tudok vigyázni rá, hogy ne érjek hozzá a másikhoz. Na szóval a lényeg hogy valahogy meg kellene tanulnom gitározni, csakhátugye....

BonFire 2011.04.21. 23:44:14

@Brajen: csakhátugye... Egyszer egy hülye riporter megkérdezte Dave Mustaint, hogy milyen érzés volt, amikor először gitárt fogott a kezébe? Mustain meg azt felelte, hogy "fura volt, mert nem tudtam, hogy kell rajta játszani". XD

Ennyi. A pengetést is tanulni kell. Az ujjal pengetést is, nem? Én a pengetőt is három ujjal fogom, ami "szabálytalan", mert kettő közül kicsúszik-kifordul. Ilyen apróságokon múlik, hogy nem lesz valakiből virtuóz.

Brajen 2011.04.22. 07:38:24

Tegnap itt volt egyik ismerősöm, elhozta az új gitárját, ami egy Cort X2-es, érdekes mert én is ilyet akartam, mert tök jól néz ki, meg a hangja is fajin meg minden, csak az még túl sok lett volna nekem, ugyanis akkor még annyira se tudtam gitározni, mint most, bár most is túl nagy falat lenne az a gitár. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy tanított egy számot a Depressziótól, a címére már nem emlékszek, de azt dúdolgatom meg gitározom egész nap és olyan jó érzés. Most is itt van az ölemben a gitár és játszok rajta, mondjuk amikor gépelek akkor nehéz lenne, de nem lehetetlen, tappinggal szerintem simán meg lehetne oldani, csak ahhoz elektromos kéne, mert akusztikuson ez sajna nem működik.:D

BonFire 2011.04.22. 18:01:41

@Brajen: Ha növesztesz még két kart, mint Siva, akkor menni fog egyszerre a gitározás és a gépelés is! ;)

A tapping egyébként működik akusztikus gitáron is, csak teljesen más technikát kíván meg, mint elektromoson. Példa: www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4

Egyik kolozsvári zenészbarátomnak is van egy akusztikus gitár tapping szerzeménye, amivel nagy sikert szokott aratni: www.youtube.com/watch?v=N2ZuiySRezI

Tehát ami akusztikuson jól szól, az nem feltétlen elektromoson, és vice versa.

Brajen 2011.04.22. 19:32:29

Hát, tehetséges, azt meg kell hagyni. Meghallgattam a többi zenéjét is (egyet-kettőt:D), és hihetetlenül jó. Tetszik. Amúgy ezt nem gondoltam volna, hogy akusztikuson is működik a "tapping". Már csak arra lennék kíváncsi, hogy ezt hogy tudom "megvalósítani":D

Brajen 2011.04.22. 19:32:30

Hát, tehetséges, azt meg kell hagyni. Meghallgattam a többi zenéjét is (egyet-kettőt:D), és hihetetlenül jó. Tetszik. Amúgy ezt nem gondoltam volna, hogy akusztikuson is működik a "tapping". Már csak arra lennék kíváncsi, hogy ezt hogy tudom "megvalósítani":D

BonFire 2011.04.22. 20:01:56

@Brajen: Rengeteg videót találsz a YouTube-on róla. Keress így: "acoustic guitar tapping lesson". Így lehet tanulni néhány trükköt.

Egyébként fontos, hogy sokkal nagyobbat kell rá ütni, határozottabban, mint az elektromos gitáron. Hiszen az elektromos gitáron az erősítő egyfajta kompresszorként is működik, és a lepkefing ütögetést is felveszi. Akusztikus gitárnál viszont ha hallható eredményt akarsz, akkor határozottan rá kell ütni a bundra, és lepengetni a hangot. Kezdd egy kis egyszerű gyakorlattal: 3-5. bundon leütöd a hangot, majd lepengetve elengeded. E6 húron ez így néz ki: 3/0-5/0 vagyis G E A E. Egy kezes gyakorlat. Aztán lehet menni két húrra. E6 és A húron 3/0-5/0 5/0-7/0 (G-E-A-E, D-A-E-A)

Aztán lehet ugyanezt triolában: 3-5/0 5-7/0 (G-A-E, D-E-A) szépen pentatonban.

fervik2010 2011.04.23. 10:55:45

@BonFire: Valahol olvastam, hogy vannak "kőporos" pengetők, egyéb csúszásmentes pengetők is. Ilyet próbáltál már két ujjal? Vagy a "kétujjas" technikát más helyen alkalmazod?!:)))

BonFire 2011.04.23. 17:02:28

@fervik2010: Igazság szerint soha nem voltam igazi gitáros. Van egy akusztikus gitárom, de azon klasszikus témákat tanultam, amit ujjal pengetünk, meg egy-két egyebet, akkordokat, amihez nem feltétlen kell pengető, mert az összecsukott mutatóujj-hüvelykujjal lehet bindzsizni.

Aztán amikor először próbáltam "metálos" riffeket eljátszani, meg kellett fogni a pengetőt, amit viszont egyáltalán nem mindegy, hogy fog az ember. A pengető síkjának ugyanis a húrhoz képest kábé 30°-os szöget kell bezárnia, különben csak beleakad a húrba. Ezt kell tartani a stabil játékhoz. Nekem ezt először úgy sikerült beállítani, hogy három ujjal fogtam meg, és azóta úgy maradt. Később tíz éven át játszottam basszusgitáron, ott szintén nem kellett a pengető, és most elektromos gitárom lett, és így maradt a három ujjas tartás, mert olyan régi beidegződés, hogy legalább megint 10 év kéne, hogy leszokjak róla. Szóval ennyi. Nem is erőltetem; tartom három ujjal.

A "kétujjas" technikát leginkább basszuson használom. Máson nem. Miért, te mire gondoltál? XD

Brajen 2011.04.24. 18:59:33

Bocs hogy megint zavarlak, csak lenne tőled egy kér(d)ésem. Mivel elég rossz vagyok a "zeneválasztásban", meg nem is vagyok az a nagy zene fan, ezért kérdem tőled, tudnál-e nekem ajánlani valami jó lassú és egyszerű zenét klasszikus gitárra. Ja és amúgy kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!:)

BonFire 2011.04.24. 19:05:21

@Brajen: Húú! Kottát kéne venni vagy tölteni. Kimondottan kezdőknek vagy haladóknak szóló darabokkal. A kotta kurva drága, marad a net. "Easy guitar songs" kereséssel keress kottákat. A kotta a "score". Azt is írd a végére. Itt az egyik kedvencem, ezt én is megtanultam anno, a Scarborough Fair: www.guitarnoise.com/lesson/scarborough-fair-easy/

Ezek itt mind könnyű darabok. Nem mind klasszikus, de keresni kell. www.guitarnoise.com/easy/

Brajen 2011.04.24. 19:17:31

@BonFire: Hmm, köszi szépen, meglesem:)

fervik2010 2011.04.25. 10:18:46

@Brajen: Ez egy aránylag lassú, meg nagyon szép dal. Egyszerű akkordokkal."Alap nóta"!:)
www.youtube.com/watch?v=sQJ1t1OazlU&feature=related

Ui: Én is kellemeset, meg húsvétit,meg ilyesmiket kívánok mindenkinek!:) Veszem is a "nyúlcipőmet" és megyek.....!:)

fervik2010 2011.12.10. 12:18:47

Helló!
Régen jártam erre! Van itt még "élet"?:)Érdekelne az első képen, a parkettán látható piroska. Az a ZOOM effekt. Írnál róla néhány hasznos infót? Neked bevált?

BonFire 2011.12.10. 14:03:37

@fervik2010: Élek még, csak tudod, hogy ez nem egy állandóan frissülő blog. Csak akkor írok, ha van miről.

Ez a kis ZooM effekt minden igényemet kielégíti. Talán 2005-ben vettem, 50 000 Ft-ért, és mai napig jó szolgálatot tesz nekem.

Elsősorban azért akartam egy ilyet venni, mert a basszusgitár vad dinamikája már két hangfalamat nyírta ki, tehát szükségem volt valamire, amiben van kompresszor/limiter. Ebben van. Ez volt a fő szempont. A sok gyári hangszínt egyébként nemigen használja ki az ember, inkább csak jó, ha van egy ilyen effektprocesszor.

Ami még feltétlenül sokat dob a soundon, az a beépített EQ. Ez szintén jó. Van benne zajzár, ami nagyon hálás dolog, olcsó gitároknál pláne. Van neki egy taposópedálja is, amelyre különféle funkciókat lehet beállítani. Mondjuk pitch effektet, vagy hangerő szabályzást, így Volume pedállá változik, de a kompresszort is lehet vele vezérelni és ha kell, akkor van Wah-Wah pedálom is.

Ezek mellett rengeteg hasznos és haszontalan effekt is helyet kapott benne. Van egy fél-intelligens harmonizer, ami annyit csinál, ha beállítod mondjuk, hogy G-dúrban játszol, akkor szépen hozzáteszi a tercet, kvartot, kvintet, szextet, amit beállítottál. Ennél az effektnél, és a Pitch shifternél viszont már van egy érezhető késése, ami ugye az egyszerű technológiából és a nem túl drága DSP-ből ered. Hang transzponálása lefelé eléggé meggyőző, 6 húros gitáron szoktam olyan súlyos kemény témákat játszogatni, mint ha 7 húros extra H-val felszerelt gitár lenne.

Ezen kívül a szokásos cuccokat tudja. Van benne többfajta visszhang és zengető, ezek kombinálhatóak, flanger, phaser, chorus és miegyebek.

Több szekcióra oszlik a programfüzete: 0-1-2-3 szekció, mindegyikben 10 programhely, ezek a gyári programok. Aztán az A-B-C-D programhely, szintén 40, az A-ra mentheted a saját beállításaidat. Természetesen bármely gyári program felülírható, tehát összesen 80 hely van, ahová különféle soundot beállíthatsz és elmenthetsz.

A hibája a lapozgatós jobbra-balra kapcsoló, hiszen így a programok között nem válogathatunk szabadon, hanem majdhogynem végig kell lapoznunk oda vagy vissza 0-tól 9-ig az adott szekciót, míg a szekciók között egy apró gombnyomással gyorsabban is válthatunk.

Van viszont benne metronóm, ami otthoni gyakorlásra kiváló, főleg a takkfénnyel összekötve, ami pulzál ütemre. Ezen kívül valami 40 féle dobritmust is képes lejátszani, amire még élvezetesebb a játék.

Grátisz: a pedálhoz annak idején egy Cubase LE stúdiószoftvert is kaptam, amivel teljes körű zenei felvételeket is lehet készíteni. USB-n csatlakozik a számítógéphez, és le is veszi onnan magának a kakaót, de koncerten természetesen adapterről megy. Windows XP alatt USB-n keresztül kommunikált is, ami azt jelentette, hogy azon ment át a jel, nem kellett a vonalbemenettel bajlódni, és a felvétel is sokkal jobb minőségű volt.

Ár/érték arányban nagyon jó kis pedál, és ma is kábé ennyiért vesztegetik.

fervik2010 2011.12.10. 19:53:31

Köszönöm a korrekt tájékoztatást! A helyzet az,........hogy kíváncsivá tettél. Meglehet, hogy ez ügyben még keresni foglak.

fervik2010 2011.12.18. 13:21:29

Helló!
Te mennyi időt szánsz gyakorlásra naponta a szólógitárral? Már csak azért kérdem, mert az olvasottak alapján pár hónappal előttem vásároltál gitárt és szerintem egy utcahosszal előbb tartasz, mint én!:)

BonFire 2011.12.18. 13:44:28

@fervik2010: Azt se tudom, mikor volt hangszer a kezemben utoljára. Ebben az évben egyik betegség a másik után, most sem vagyok jól. A beteg embernek pedig kábé semmihez sincs kedve, de hát ez érthető is. Már a Photoshopot sem nyitom ki, csak böngészgetek, olvasgatok, meg videózok. Többre már nincs energiám. Ezért pang többek között a blog is.

fervik2010 2011.12.26. 12:33:06

Szia!
Jeleztem, hogy a ZOOM gitár effekt kapcsán még keresni foglak. A helyzet az, hogy karácsonyra megleptem magam egy ZOOM G2.1Nu-val. Természetesen nem kaptam hozzá magyar nyelvű használati utasítást. Nem igazán akartalak én ezzel kapcsolatban zaklatni, mert a You Tube-on is vannak elég jó videók, meg próbáltam kisilabizálni az angol nyelvű használati utasítást is, de egy dologra nem sikerült választ kapnom. Alapvetően a lájtosabb gyári beállítások jól szólnak. Viszont a zúzósabb, keményebb dolgok nagyon rosszul szólva, "késve", akadozva jönnek át. Mi lehet ennek az oka? A videókat nézve ott tuti jól szól minden. (www.youtube.com/watch?v=J_XFLva4aYA&feature=related ) De nálam sajna nem!:(
Van ötleted?

BonFire 2011.12.26. 13:01:18

@fervik2010: Figyu! Meg kell nézni, hogy az összetett effektek közül melyik komponens az, ami felelős a késésért.

Amint mondtam, alapvetően real-time-ban dolgozik a proci, viszont egyes effekteknél, amelyek gyökeresen átalakítják a hangot, ilyenek a synth effektek, ami mondjuk fűrészjellé alakítja, a hangmagasság csökkentő-emelő pitch shifterek, harmonizerek már csak bizonyos késéssel tudnak dolgozni. Ez a DSP chip órajele miatt van. (DSP - Digital Signal Processor). Ez a pár milliszekundumos késés tehát ebben az esetben természetes, azonban a normál modulációs és torzító effekteknél nem megengedett.

A flanger, chorus, phaser, továbbá a distortion, overdrive, valamint a delay, echo, reverb ezek az alapeffektek nemigen szoktak csúszni. Viszont a mostani pedálokba mindenféle erősítő és hangfal szimulációk is be vannak programozva, amelyek lehetnek annyira számításigényesek, hogy ilyen problémákat okozhatnak.

Mindazonáltal! Ebbe nem kell beletörődni, mert ha ezeket a preseteket nem használjuk, akkor a lelke van oda az effektnek. Itt nem engedhető meg az efféle hiba, pc-n még ráfogható, hogy "gyenge a vas", egy komplett célhardver esetében pedig a vasnak éppen megfelelőnek kell lennie az adott feladathoz.

Én utánajárnék (ha lehetséges) ahol vetted, kipróbálni ugyanabból a szériából pár darabot, hogy a többinél is fennáll-e a jelenség. Ha igen, akkor ez egy hibás széria. Meg kell próbálni becseréltetni egy másik fajtára, aminél ez nem áll fenn. A kereskedő köteles ezt megtenni, hiszen ez működési hiba. Amennyiben a többi példány jól működik, akkor még garanciaidőn belül CSEREDARABOT kérni. Jogod van hozzá, nem vagy köteles elfogadni a javítást, ami egyébként sem túlságosan kivitelezhető. Házilag nincs benne mit javítani.

Én ezt tenném a helyedben.

fervik2010 2011.12.26. 13:47:13

Köszönöm a gyors válaszod. Mielőtt a macerásabb utat választanám(neten rendeltem-Hangszerdiszkont-Győr), előtte megnézném annak lehetőségét, hogyan lehetne kikapcsolni a gyárilag beépített különböző erősítő és hangfal szimulációkat. Mert meglehet-ahogy írtad is-, hogy ezek kavarnak be. Mostmár csak az a kérdés hogyan tudom kikapcsolni!? Belemegyek pl. a "D8"-ba és mindent "OFF"-olok, kivéve az effektet, EQ-t,....???.....Kompresszort mire állítsam?

fervik2010 2011.12.26. 23:54:52

A próbálkozásom egyenlőre sikertelen!:(

BonFire 2011.12.27. 00:05:52

@fervik2010: Nem ismerem, csak a sajátom menüjét. Abban az erősítőszimulációk a WAH/EFX szekcióban foglalnak helyet. Ha tekergetem, olyanok jönnek ki, hogy Ampeg, Trace Elliot, Bassman – mivel az enyém basszuspedál, tehát ilyen motyók vannak benne. A tiéd gitár, ezért megkockáztatom, hogy ilyeneket tartalmazhat, mint Marshall, Fender, Mesa Boogie, Line6, Peavey, Laney stb.

Ezek tulajdonképpen a jellegzetes soundot próbálják utánozni, de többé-kevésbé sikertelenül. Én sem használom egyiket se, úgyse olyan, mint a gyári. A te gitárod se fog olyat dörrenni, mint egy igazi Mesa vagy Line6. :)

A kompresszort, limitert, gate-et, zengetőt, visszhangot, equalizert és a modulációs effekteket, a kórust, phasert, flangert, wah-wah-t, tremolót minden további nélkül lehet használni. Ezek nem szabad, hogy késsenek.

Jut eszembe: milyen motyón teszteled a pedált? Első körben ajánlanék egy fejhallgatót, azt dugd a kimenetre, az a mérvadó. Ha ott nem késik, nem a pedálban van a hiba.

fervik2010 2011.12.27. 12:46:50

Ami késik, az a fülhallgatón keresztül is késik. Ezt tapasztaltam a teszt során. A pedál tesztelését nem éppen profi cuccal végzem, de egy kezdőnek nem is szükséges még komoly felszerelés. Bár sztem az effekt már elég jónak mondható.:) Privátba elküldöm, miket használok. Felhívtam a céget, akiktől megrendeltem. Azt javasolták, hogy első körben egy olyan gitárost keressek meg, aki aktívan, több éve penget és használ effektpedált is. Ő biztosan be tudná állítani olyanra, hogy élvezhető lenne számomra is. Az viszont gondolkodóba ejtett, hogy esetleg a gitárerősítőm nem ideális, lehet, hogy ő a hunyó!?

BonFire 2011.12.27. 12:54:40

@fervik2010: Nem. Az kizárt. A fülhallgató teszt kizárja. Nem tudom, mi okozza a késést, de ez rossz duma, hogy állíttasd be egy gitárossal. Te is gitáros vagy. A gyári preseteknek sem lenne szabad késniük.

Az az igazság, hogy szét kéne nézni fórumokon, hogy ez általános jelenség (típushiba), vagy egyedi és csak tenálad jelentkezik.

fervik2010 2011.12.27. 13:58:27

Próbálok szétnézni, csak ugye az a fránya angol tudásom....!:) Alább leírom a szerény erősítőm adatait.
LEWITZ LG 50 DG
Tranzisztoros gitárerősítő
gitárkombó: tranzisztoros kombó, 50W teljesítmény, 2 csatorna: clean/overdrive, 10" Eminence hangszóró, 3 sávos EQ (treble, middle, bass), fülhallgató kimenet, digitális delay, szürke hangszóró takaró szövet

Szóval a Clean hatások jók, de az overdrive hangzás se effekttel, se anélkül nem érezhető. Ezért gondoltam, hogy esetleg az erősítő is hibás lehet. Mert fülhallgatóval az effektből-most újra meghallgatva-, mintha jobb lenne a hangzás overdrive téren.Idelinkelem az erősítő képét, mert van ott egy olyan lehetőség, amit nem tudok mire használni. Sztem Te tudni fogod.
kepfeltoltes.hu/111227/lewitz_lg-50-d-g-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az a "Foot Switch" mire lehet jó? Ott van egy nagy jack bemenet meg egy átkapcsolási lehetőség is.

E.Adam92 2011.12.29. 16:21:43

Szia!

Érdeklődni szeretnék, hogy a behringernek milyen mechanikával működnek a billentyűi? Sima szintetizátor, vagy súlyozott?

BonFire 2011.12.29. 16:27:55

@E.Adam92: HarmincX-ezer forintos kategóriában nem kapni kalapácsmechanikás billentyűzetet. Százezer alatt nincs semmilyen. Ez pedig még csak nem is szintetizátor, csupán egy MIDI kontroller.

Én sosem játszottam zongorán, nekem ez a megszokott. Rugós mechanika, 128 fokozatú dinamika-érzékeny billentyűvel. 4 fajta játékstílus állítható be rajta, az egyes a legérzékenyebb, a 4-es a legkeményebb. Azt már keményen kell püfölni, agresszív zongoristáknak való. :)

fervik2010 2013.05.05. 12:01:47

Szia! A ZOOM effektpedáloddal kapcsolatban írtad anno:...."Van egy fél-intelligens harmonizer, ami annyit csinál, ha beállítod mondjuk, hogy G-dúrban játszol, akkor szépen hozzáteszi a tercet, kvartot, kvintet, szextet, amit beállítottál. Ennél az effektnél, és a Pitch shifternél viszont már van egy érezhető késése, ami ugye az egyszerű technológiából és a nem túl drága DSP-ből ered." Ezt hogyan kell elképzelni? Fizikálisan hogy kell ezt beállítani?

BonFire 2013.05.05. 14:23:13

@fervik2010: Hát a négy potméter közül az egyiket elkezded tekerni, és írja kifele, hogy milyen hangnemben van. C, C#, D stb. A másik potival azt állítod, hogy mekkora hangközt tegyen rá félhangonkét számolva. 1=kis szekund, 2=nagy szekund, 3=kisterc, 4=nagyterc, 5=tiszta kvart, 6=bővített kvart/szűkített kvint; 7=tiszta kvint; 8=kis szext; 9=nagy szext stb. Ha mínusz értéket adsz meg, akkor alá teszi a harmóniát, nem fölé. A harmadik potival a rákevert hang hangszínét állítom. A negyedikkel meg a rákevert hang arányát az eredetihez képes.

fervik2010 2013.05.05. 20:34:46

Köszi! Kipróbálom, amit írtál.
süti beállítások módosítása