BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Nem vagyok cukorbeteg!

2010. április 16. 14:22 - BonFire

Most mondhatnám, hogy "Na, ugye! Én megmondtam.", vagy nyá-nyá-nyá-nyá-nyááá-nyááá, ha óvodás lennék, de örülök, hogy ma megjött a lelet, hogy a kedves doktor bácsinak a képébe nyomjam hétfőn.

Ugyanis – erről már írtam egy posztot a múltkor – kitalálta, hogy cukorbeteg vagyok, ezért irgum-burgum, meg CH-diéta, meg kutyafüle, és laborral visszarendelt két hét múlva, mintha olyan nagy kedvem lenne befele buszozni Nyíregyházára. (Tömegnyomor, koránkelés, seggelés a váróban stb.)

Az éhgyomorra mért érték 6.2 volt, ami ugyan egy kicsit magas (2 tizeddel – erre mondják, hogy hibahatáron belül van), de végül a HbA1c – ami ma érkezett –, az 4.75, tehát ebből a szempontból tökéletes.

Mivel minden váróteremben agyonhájpolják a laborlelet.hu nevű oldalt, ahol kedvére tájékozódhat az ember, szokás szerint semmi érdemlegeset nem találtam. Inkább a Google-hoz fordultam (hogy nyúcson nekem tályékoztatást... :), ahol egyből meg is talátam ezt. Idézet a cikkből:

"A HbA1c-szint (hemoglobin A1c) azt jelzi, mekkora a vörösvérsejtekben a szõlõcukorhoz kötõdött hemoglobin aránya – minél magasabb a vércukorszint, annál magasabb a HbA1c szintje is. A HbA1c adott idõben mért értéke az elõzõ 6-8 hét átlagos vércukorszintjét tükrözi, a mért értékbõl tehát leginkább a kezelés sikerességére lehet következtetni. A HbA1ct inzulinnal kezelt cukorbetegeknél háromhavonta, inzulin nélkül kezelt diabéteszeseknél évente egy-két alkalommal kívánatos mérni. Nem diabéteszeseknél a HbA1c értéke 4-6% között van, jól beállított cukorbetegeknél 6-7% között, közepes anyagcsereállapotnál 7-8% között mozog a HbA1c. 8% feletti szinteknél a cukorbetegség késõi szövõdményeinek kifejldõdése erõsen felgyorsul."

Egyébként csókoltatom a vital.hu-t, hogy úgy van megírva az oldal, hogy ne lehessen kijelölni és másolni belőle részleteket. Normális? Velem nem baxnak ki, ugyanis kimásoltam a forráskódból! :D Naná, hogy!

22 komment
Címkék: személyes

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr561926870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aztapaszta 2010.04.16. 17:22:46

Kijelöléshez használj Operát.
Örülünk, hogy nem vagy cukorbeteg!

BonFire 2010.04.16. 18:03:12

@Aztapaszta: Köszi, hogy örülsz; én is örülök.

A másik: megrögzött rókás vagyok, sajnos. Megátalkodott. Ilyennel egyébként ezelőtt még nem is találkoztam, tehát nem sok ilyen oldal van. De ezt megoldottam a forrásból. Ctrl+U-val megjelenik, aztán kimazsolázom.

Nem, mintha nem elférne egy Opera, csak egyre fogy a rendszerpartícióm. Frissítések, kutyafarka. 5,28 GB van most, de a Win7-es 10% alatt nekiáll nínózni, hogy szabadítsak fel helyet. Holott, jobbára a Windows cuccaival telik a partíció. :)

pufancska 2010.04.17. 18:28:21

No egy valami kilőve, legalább az nem vagy. Kongratulésön az orvosnak, de hát csak féltenek, ennek örülj, vagy úgy látja, hogy kövér vagy? Még több diéta. Ugye, hogy fel lehet kelni reggel, csak egy kicsit fájdalmas.

BonFire 2010.04.17. 19:09:18

@pufancska: Nem csak a kövérek a cukrosak. Nálam az a baj, hogy a hasnyálmirigyem van kinyiffanva. Évek óta diétásan kell ennem, emellett csak gyógyszerrel étkezhetem, hogy a mirigy pihenjen. Viszont mellékesként bármikor fennáll a veszélye a cukorbetegségnek.

A másik a korai kelés. Van erre is példa, hogy az ember bagoly típusú, csak nem akarják beismerni. DSPS-nek hívják, vagyis Delayed Sleep-Phase Syndrome-nak.

Szóval ez nem egyszerű lustaság.
en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome

tavirat2 2010.04.28. 23:44:28

A korai kelés nekem is nagy gondom, de már második hete azért heverek a padlón, mert megemeltem a beteg kutyánkat(30kg) és alig bírok járni.A jövő héten gyógytorna.
A http.bat-fan.com már fönn van, a denevér hálás BonFire nak a segítségért.

BonFire 2010.04.29. 00:22:24

@tavirat2: Az emelést is meg kell ám tanulni. Annó, amikor színpadtechnikus voltam, 70-80 kilós rack ládákat hurcoltunk, meg ugyanilyen súlyú kábeles ládákat. Nem lehet ezzel sem viccelni, mert ha rosszul emel az ember, képes lebénítani magát jó hosszú időre. A derékbecsípődés nem csak az időseknél fordul elő. Kezdő culáger koromban velem is előfordult, és hetekig nyomorék voltam, annak ellenére, hogy az orvos szitává injekciózott.

Szóval, csak vigyázni! Az a 30 kiló kevesebbnek tűnik kimondva, de ha először fogja meg az ember, igencsak nehéz. És mindig nyújtott karral, nyújtott derékkal emelni, guggolásból, hogy a terhelés csak a lábra menjen kizárólag. Mint a súlyemelőknél. A láb nagyon erős. A derék nem.

tavirat2 2010.04.29. 08:42:58

Csakhogy a kutya mozog és így nehéz vele egyenesen menni. a 70-80 kg nem semmi. Akkora melóhoz kellett ám a kalória.
A bat-fan.com ot megnézted?

BonFire 2010.04.29. 14:17:47

@tavirat2: Néztem, igen, de nem találtam rajta semmit.

tavirat2 2010.04.29. 14:49:24

kicsit változtattam rajta, pl.a tükürképét tettem fel a denevérnek.most is agyalok rajta, mert a szélekkel még mindíg nem vagyok kibékülve.Kipróbáltam így is
Outerglow, quality, range 1 arany színnel

BonFire 2010.04.29. 15:36:53

@tavirat2: A széleit finomíthatod. Ctrl+Klikkel kijelölöd a tartalmat, majd Select-->Modify-->Contract... itt megadsz 1-2 pixeltes értéket. Utána invertálod a kijelölést (Ctrl+Shift+I) és elmosod: Filter-->Blur-->Gaussian Blur... itt eljátszogatsz az értékekkel, mennyire mossa el.

De ezt az egészet megspórolhattad volna magadnak, ha _maszkkal_ dolgozol eleve, ahogy a kezdetek kezdetén ajánlottam, akkor nem lenne ennyi macera, mert csak a maszk képét kellene homályosítani.

tavirat2 2010.04.29. 20:28:41

EZT IS CSINÁLTAM, DE MÉGIS BÉNÁZTAM VALAMIVEL.
MÁS: MEGNYITOTTAM EGY ÚJ LAPOT. KI AKARTAM MESZELNI BORDÓRA.
HOPP. NEM ENGEDI , CSAK FEKETE FEHÉRRE.
MÁS SZÍN DETTÓ.
MI A HIBA HOL A SZÍNEK?

BonFire 2010.04.29. 23:20:34

@tavirat2: Szürkeárnyalatos a képed! Ellenőrizd! Image-->Mode... itt Grayscale-ről állítsd át RGB-re. Lesznek színek.

Új fájl létrehozásánál figyelj, hogy milyen üzemmódban hozod létre a képet. Alapértelmezésben RGB, 8 bit/channel a normális, képernyőre való mód.

tavirat2 2010.04.30. 08:40:37

Meg is van . jó lett, köszi

◄ViZion 2010.04.30. 09:46:08

Örülök a gyógyulásnak, az orvos hihetetlen sikert ért el... mivel szerencsére előtte sem voltál cukros :)

DSPS: a barátom megfejtette (nálam) anno. Eznemúgy vanazkérem!
Panaszkodtam neki, h van amikor 1-kor alszom el. Ha 9-kor fekszem le, akkor 2-3 körül ébredek, 4-5-kor újra elalszom, és olyan az ébredés, mintha karóval vertek volna egész éjjel...

Azt mondta bölcs barátom: nem vagy fáradt, fizikailag. Nálam ez van tényleg. Ha nem dolgozom este meló után vmit (szerencsére van egy hektár "udvar"), akkor bizony éjjfélig Battlefield-en hentelek...

Ha sokat melózom, akkor 22-07-ig alszom símán.
Persze ettől még lehetsz dsps beteg, de gondolj Wayne-re: "Azt hittem mononukleózisom van, de aztán rájöttem, hogy csak unatkozom..."

tavirat2 2010.05.05. 22:42:45

Szia!
Mit tanácsolsz, ha egy poharat akarok bevonni jéggel?

BonFire 2010.05.05. 23:50:35

@tavirat2: Viszonylag egyszerű dolgod van, habár télen könnyebb lett volna, májusban sem kivitelezhetetlen. Bevizezed, majd berakod a fagyasztóba. Garantáltan jeges lesz.

tavirat2 2010.05.06. 21:15:42

hahaha!Csakhogy én a photoshopra gondoltam.Egy pohár ami a jeges.Gyöngyözik rajta a víz

BonFire 2010.05.06. 21:25:26

@tavirat2: Gondoltam, csak - gondoltam - gonoszkodok egy kicsit. Most így kapásból nem tudom kiköpni a helyes választ, mert ki kéne kísérletezni, milyen szűrőt és hogy kéne használni ehhez, esetleg rajzolni.

Most csináltam magamnak egy kis házi feladatot, éppen egy tutorialt fordítok, ami nem rövid (potom 36 oldal tömény bullshit Wordben), amivel - a korlátozott angol tudásom miatt - akár egy hétig is elszórakozhatok, de előbb mindenképpen ezt szeretném megjelentetni. Aztán, ha ezzel végeztem, esetleg sort keríthetünk a pohár jegesítésére.

Gyöngyöző vízcseppeket viszonylag könnyű generálni, ahogy ebben a régebbi tutorialomban is olvasható: bonfire.blog.hu/2008/02/22/gerenralt_vizcseppek - a jég azonban egy kicsit más. De ebből is ki lehetne indulni szerintem elsőre.

tavirat2 2010.05.08. 11:02:35

Ezek a vízcseppek, tökéletesen megfelelnek a célnak. kösz

tavirat2 2010.05.10. 10:23:43

sikerült összehoznom a vízcseppeket.meglehetősen kezdetleges inkább rücskös lett a pohár, de az eredmény:
bat-fan.com/Drinkb%E1r.html

tavirat2 2010.05.10. 10:25:44

szóval, van még mit tanulnom

BonFire 2010.05.10. 18:40:49

@tavirat2: Nem az a baj, hanem az, hogy szvsz az eredeti kép sem lehetett valami jó. Másrészt, ha ilyen kicsiben, szinte ikonméretben kellenek a képek, akkor nem érdemes az olyan részletekkel szöszmöszölni, minthogy gyöngyözik-e a pohár, vagy sem, mivel a kicsi képen úgysem érvényesül.

Engem leginkább félbevágott uborkára emlékeztetnek így, ebben a formában, nem pohárra.

Ha ilyet szeretnél, mondjuk egy koktélbár fejlécét, rengeteg jobbnál-jobb koktélos képet találsz a Google-ban, még csak megszakadni sem kell. Íme:
www.google.hu/images?q=cocktails&hl=hu&prmd=i&source=lnms&tbs=isch:1&ei=YzToS--sG9OgOK-EtcIE&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&ved=0CBUQ_AU

Nem is kell ránagyítani az előnézeti képekre. Ha valamelyik kicsiben is jól mutat, azt kell választani. Maximum kivágod egy csoportos képből, majd a Hue/Saturationnal megváltoztatod a benne lévő lötty színét, és máris egyedi képed van. Másrészről egy napernyővel díszített pohárról jobban beugrik a koktél, mint egy akármilyen levéllel.

A lime sem túl hálás, mert ilyen kicsiben azt sem nagyon lehet beazonosítani. Itt is olyan képet kell keresni, amiről kicsiben is kétségkívül látszik, hogy mi akar lenni. Ez dekoráció, nem pedig elvont művészi ábrázolás; nem szabad, hogy az oldalt böngésző találgasson, vajon ez most mi akar lenni? Mert ennyi erővel éppen dinnye is lehetne a képen. Vagy zöldalma. Ha nem találsz normális képet lime-ról, akkor keress inkább citromot. Ja, és citrom formájú legyen lehetőleg a lime is. Ami nem kerek, ugye. Inkább lapos gömb, a két végén kicsúcsosodással. Ha találsz lime-ról jó képet, de kerek, azt is a megfelelő alakúra nyomhatod a Liquify eszközzel.

Ezeket a tanácsokat fontold meg, mert nem a Photoshopon, vagy a te ügyességeden múlik az eredmény. Egyszerűen vannak képek, amik kicsiben nem mutatnak jól, vagy nem felismerhetőek. Kevés részlet legyen a képen. Az kicsiben is felismerhető.
süti beállítások módosítása