BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Adobe CS4, Windows Vista alatt

2009. február 01. 16:59 - BonFire

Creative Suite 4, Vista alatt, jó móka!!!

Többen érdeklődtek már nálam az alábbi nehézséggel mit lehet tenni. Velük persze ezt már átbeszéltem, de biztos vannak még páran, akik hasonló gonddal küzdenek.

Creative Suite legújabb verziójának megjelenése óta számos felhasználó döntött úgy, hogy a grafikus gyorsítás és az ehhez társuló számos újítás okán új számítógépet vásárolnak. Azok akik úgy döntenek, hogy Windows Vistával szerelt PC-n szeretnék kiélvezni a Creative Suite 4 nyújtotta lehetőségeket a telepítés során nehézségekbe ütközhetnek ugyanis bizonyos esetekben már maga a telepítő alkalmazás sem akar elindulni és a 2739-es hibára hivatkozva kilép.

A problémát az okozza, hogy JScript.dll file ami a telepítő futtatásához szükséges az operációs rendszer telepítése során nem került regisztrálásra, a Windows Vista számára az illesztő program szolgáltatásai nem érhetőek el.

Ilyen esetben a következőképpen hidalhatjuk át a nehézséget:

A start menü - minden program - kellékek mappájában válasszuk ki a parancssort és jobb gombbal kattintsunk rá. (Start - All Programs - Accessories) A felugró menüből válasszuk a futtatás rendszergazdaként (Run as Administrator) menüpontot és amennyiben szükséges adjuk meg a rendszergazda adatokat (felhasználó név, jelszó).

32-bites Windows Vista esetén ha a parancssor c:WindowsSystem32 könyvtárban áll írjuk be a következőt: regsvr32 jscript.dll

Ha a parncssor nem a megadott könyvtárban áll akkor navigáljunk oda. Ezt a következő paranccsal tehetjük a legkönnyebben: cd "%systemroot%System32"

64-bites Windows Vista esetén ha a parancssor C:WindowsSysWow64 könyvtárban áll írjuk be a következőt: regsvr32 jscript.dll

Ha a parncssor nem a megadott könyvtárban áll akkor navigáljunk oda. Ezt a következő paranccsal tehetjük a legkönnyebben: cd "%systemroot%SysWow64"

A művelet végén a rendszer üzenetet küld: "DllRegisterServer in jscript.dll succeeded." Eszerint művelet sikeresen lezárult és újra elindíthatjuk a telepítőt.

Ha nem vagyunk biztosak abban mely Windows Vista verzióval rendelkezünk a Start menüben jobb gombbal kattintsunk a Sajátgépre és válasszuk a tulajdonságokat (Computer - Properties). Ebben az ablakban tudhatjuk meg operációs rendszerünk 32 vagy 64-bites-e

A cikk a BestByte.hu egy az egyben átvett változata. Az eredeti bejegyzés megtekinthető itt. Köszönet érte ViZionnak, aki felhívta rá a figyelmet.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr26916340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magusx18 2009.02.10. 12:27:49

Szia!

A komolyabb fényképezőgépekben van D-lighting funkció. Azt szeretném kérdezni, hogy photoshoppal lehet valahogyan a képeket úgy korrigálni, mitha az D-lightinggal ellátott géppel készült volna?

BonFire 2009.02.10. 15:52:10

Most így hirtelen passz! De csak azért, mert jómagam nem fényképezek, így nem ismerem ezt a funkciót.

Magusx18 2009.02.10. 19:13:20

Értem. Ha lenne időd, mutatok egy oldalt, ott van néhány kép, ami mutatja milyen egy D-lightinggal készített kép, és milyen anélkül. Így talán könnyebben tudnál segíteni. Valami olyasmi egyébként, ami a sötét helyeken is részletesen, kontrasztosan mutatja az adott képrészletet. Csak persze, ha az embernek nincs olyan jó gépe, segítségül hívja a ps-t.
Előre is köszönöm!

BonFire 2009.02.10. 21:14:52

Ó, sejtem már, mire gondolsz. Ha nem, majd kijavítasz. Arra gondolsz, amikor egy képen van túl világos (túlexponált) és nagyon sötét (alulexponált) terület egyszerre. Ez általában gyakran előfordul olyan képeknél, ahol az égbolt nagy része is rákerül a képre, mivel az képes elvakítani mindent, a többi meg sötét marad. Erre kitűnő eszköz az Adjustment menün belül a Shadow/Highlight szűrő. Nagyon jó eszköz, sok tájfotónál már jó hasznát vettem. Itt egy példa rá: www.naturescapes.net/062004/gd0604.htm

A képek szerintem magukért beszélnek, de természetesen minden képnél máshogy kell beállítani, hogy eltaláld a jó arányt. Ha a párbeszédpanelon kipipálod a "Show More Options" jelölőnégyzetet, több potméterhez férsz hozzá. Ja, és végül, de nem utolsósorban ez működik Smart Filterként is! Tehát ha egy rétegből Smart objektumot csinálsz, és alkalmazod rá ezt a filtert, bármikor bele tudsz lépni, és megváltoztatni a paramétereket.

Ha nem erre gondoltál, akkor jöhetnek a linkek ide nyugodtan. Időm van, mint a tenger, csak soha nem tudom jól beosztani. :D

Magusx18 2009.02.10. 21:53:37

Ú, de gyagya vagyok, most nézem, hogy a linket meg elfelejtettem betenni. No mindegy is, mert így is eltaláltad, megnéztem a tiédet, és arra gondoltam. Ugyannarról beszélünk. Akkor Hihglight szűrő, megnézem. Köszönöm!
Egyébként itt a link, amit meg én szerettem volna mutatni:
pixinfo.com/cikkek/nikon_d60.6

Simán kiesnek dolgok, meg olykor megmagyarázhatlan dolgokat csinálok, az öregedés biztos jelei... :D

◄ViZion 2009.02.12. 08:36:22

Magusx18: Szeerintem a legegyszerűbb, ha a kép/korrekciók/árnyékos-világos részek menüpontal kísérletezel. Hihetetlen eredményeket hoz, nagyon feljavítja a rossz, túl árnyékos, stb. képeket. A higlight szűrőt én élesítésre használom...

fujiwara 2009.03.08. 08:50:50

Szia! Tudnál nekem segíteni? Elakadtam az ikonom készítésében. Leszedtem a Plug-int amit ajnlottak, de nem hajlandó működni (Photoshop CS2)
kepfeltolto.hu/i/?t=img&id=372122
Mentésnél ilyen képet kéne kapnom???

BonFire 2009.03.08. 15:25:42

Figyu, azt tanácsolom neked, hogy a pluginokat felejtsd el. Egyrészt nem biztos, hogy megfelelően működik, másrészt nincs olyan plugin, amit a Photoshop eleve ne tudná jobban. Már a CS2 is!

Mentésnél - úgy látom, magyar felületed van - a Mentés Webre (vagy ilyesmi) menüpontot használd! Gyorsbillentyűje a Alt+Ctrl+Shift+S. Ez a legtutibb, mert itt mentés előtt láthatod, hogy a különböző beállítások esetén milyen lesz a végeredmény. Itt 3 formátum közül válogathatsz. Azért csak három közül, mert a webre mentés feltételezi, hogy tömörített képet szeretnénk. A lehetőség tehát a jpeg, gif, vagy png.

Mivel úgy láttam a screenshoton, hogy a képednek átlátszó háttere van, mindenképpen a png-24bitet ajánlanám. Ez viszonylag normális méretre tömöríti, és az átlátszó háttérrel sem lesz gond. A 8 bites png-t viszont el kell felejteni.

Tehát Mentés Webre, és PNG-24.

fujiwara 2009.03.08. 19:42:16

Kipróbálom amit javasoltál! Köszi!

fujiwara 2009.03.08. 19:45:35

Mentettem PNG-24-ben, és innen hová?? Hogyan lesz ebből ikonfájl?

BonFire 2009.03.09. 00:02:30

@fujiwara: Ja, neked .ico kell! Azt hittem lebegődokkra szánod, mert oda a .png kiváló. Semmi gond. Írtam már erről a tutorial.hun az egyik kommentben, itt találod a hsz-t. www.tutorial.hu/ikonok-keszitese/#comment-3176

Leírtam benne ami szükséges, de ha van még valami gond, akkor jelezd, és megoldjuk.

fujiwara 2009.03.09. 13:57:48

Pont hogy az icon plugin nem megy.......

BonFire 2009.03.09. 14:47:10

Mi és hogyan nem megy? Mentéskor nem szerepel az ico kiterjesztés a többi között?

fujiwara 2009.03.09. 15:23:49

@BonFire: A screenshot mindent elárul

BonFire 2009.03.09. 15:50:08

Most letöltöttem és kipróbáltam, nálam működik szépen. Egyetlen dologra kell figyelni, illetve nem is egyre, hanem kettőre.

1. A photoshop munkafájlt nem tudja közvetlenül ikonként elmenteni. Tanácsos előbb mondjuk png-ként menteni, majd a png-t megnyitva már el tudjuk ikonfájlként menteni.

2. A kép mérete a másik fontos tényező. Egyik dimenziója sem lehet 256 pixelnél nagyobb, mert ha igen, az ikon mentési lehetőséget föl sem ajánlja a listán. Le kell kicsinyíteni max 256x256 pixelesre, és akkor már meg kell jelenni az ico kiterjesztésnek a listán. Megpróbálok egy scrshotot berakni ide.

[IMG]i245.photobucket.com/albums/gg80/BonFire_bucket/saving_icon_format.png[/IMG]

Ha így sem működik, akkor valszeg valami nem kóser a photoshopoddal. De előbb próbáld ki, ahogy mondtam. Ha akkor sem megy, megoldjuk privátban.

kisherceg82 2009.03.24. 15:02:29

Hi mindenkinek!
Lenne egy olyan gondom, hogy megáll a telepítés miután nyelvet választok..Testvéremnek megközelítőleg hasonló gépe van, ugyanazzal az oprendszerrel mint az egyén, nála települt..nem értem mi lehet a baj, pliz valaki segítsen, nagyon kellene a progi..( 2 magos proci, 2giga ram, 86000gt videókari, vista millenium 32 bit) Előrei is köszi bárkinek a segítségét!!

BonFire 2009.03.24. 17:51:26

Melyik programról van szó? Photoshop CS4-ől? Tapasztalataim szerint nem lehet "nyelvet választani", maximum a telepítő nyelvét. De ettől a program nyelve még nem változik. Legalábbis a trialban nincs ilyen opció, a CS3 Extended Full verzió, ami nekem van, abban sem lehet nyelvet állítani. Ha más nyelven kell, akkor azt külön kell megvenni. (Az már csak az én magánvéleményem, hogy ha már valaki ennyit kifizet egy programért, akkor miért nem lehet abba beletenni több nyelvet is?)

Valószínű, hogy csak a telepítő nyelvéről van szó, azt meg nem muszáj magyarul futtatni, elég csak mindig a továbbra kattintani (next), valamint a licensz elfogadásánál az agree-t választani.

Próbáld meg alapértelmezett nyelven futtatni és írj, ha így sem megy.
süti beállítások módosítása