BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Illustrator - kúpos (sugaras) színátmenet létrehozása

2013. augusztus 14. 15:59 - BonFire

Illustrator régen volt már, nem is szeretnék a témában szakértő szerepben tetszelegni, mert nem vagyok az, ez a téma viszont képernyőre kívánkozott, ugyanis eddigi Illustratoros pályafutásom során még soha nem volt szükségem az úgynevezett szöges (angle) vagy kúpos színátmenetre. Most lett, és kellett egy kicsit turkálni a Google-t érte, mert korántsem olyan egyszerű a művelet, mint például Photoshopban, ahol egy kattintás csupán. Illustratorban ehhez egy kicsit trükközni kell, szerencsére a művelet nem nehéz, ha már egy jótét lélek megmutatja egy tutorialban, mi is a teendő.

Mivel az Illustratort egyre gyakrabban és egyre több dologra használom, nem kizárt, hogy végül a blogban több tutorial fog előfordulni, mert ezt is nagyon szeretem, és úgy látom, nincs a web elkényeztetve magyar nyelvű videókkal. Amúgy is régen elkanyarodtam már a kizárólagos Photoshoptól, tehát úgy gondolom, az Illustrator is bele fog férni a témák közé. Aztán hátha mások is ingert kapnak hozzá, hogy néha rajzoljanak is, ne csak fotót manipuláljanak.

No, elég a locsogásból, lássuk a videót!

Adobe Illustrator tutorial - kúpos (sugaras) színátmenet létrehozása

 

4 komment
Címkék: illustrator

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr325460589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Polemius 2013.09.03. 12:28:48

Ügyes megoldás!

Jól jöhet még a trükkösebb, színátmenetes elemekhez - bár pont ilyen kúpos megoldásra nem igazán megfelelő - ha tudjuk, hogy a Blend is használható színátmenetek létrehozására (nem csak körvonalakhoz).
Egyszerűen át kell állítani az opciói közt, hogy színátmenetet akarunk, kijelölni két (vagy több) objektumot (pl. vonalat) és csak katt a Make-re.

BonFire 2013.09.03. 13:31:10

@Polemius: Próbáltam blenddel is, azzal csak az a baj, hogy az egyik objektumnak pontszerűen kicsinek kell lennie, amive kissé macerás a munka.

Ellenben megvan az a jó tulajdonsága, hogy így a kúp akár aszimmetrikus is lehet. De köszi a tippet, lehet, hogy csinálok erről is egy videót.

Polemius 2013.09.03. 13:38:54

Igen, a kúphoz nem igazán jó, de ha mindenféle kanyargó színátmenetes dolgot kell összehozni, akkor néhány színes egyenes + blend sok kínlódástól menti meg az embert. Legalábbis sokat káromkodtam mire rájöttem, hogy erre is jó. :) Például ívelt színskálához.

BonFire 2013.09.03. 13:40:16

@Polemius: Én inkább a Mesht részesítem előnyben, de egyébként ritkán használok gradientet is. Egyszerűen nem az én stílusom.
süti beállítások módosítása