BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Audacity – Zajszűrés

2011. június 20. 00:31 - BonFire

Ismét "hangoskodunk", bár nem készültem rá tudatosan, így alakult. Photoshop ötletekből egyelőre ki vagyok fogyva, ez a téma meg éppen érdekelt valakit, ezért elkészítettem neki egy videót, de bárki hasznosnak találhatja, aki hanggal akar dolgozni néhanapján. Lássuk hát, hogyan lehet a zajt, a háttérzajt kiszűrni egy audiófájlból az ingyenes Audacity nevű szoftverrel.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr832999010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mendelin 2012.05.29. 12:03:48

Kedves Bonfire !

Van valamilyen tipped, hogyan lehetne egycsatornás hangból kétcsatornásat készíteni ? Próbáltam Audacityvel, sikertelenül.
Történt még igen régen, hogy rádióból vettem fel zenét kazettásmagnóra, és számomra érthetetlen módon, csakis egyetlen zeneszám lett egycsatornás a teljes kazetta digitalizálása után.
Előre is köszönöm !

BonFire 2012.06.07. 10:29:31

@mendelin: Audacityvel így tudod megcsinálni.
docs.google.com/file/d/0B4j3y4_8DjSbbXc0VFFiRnN1ZlU/edit?pli=1
Persze ettől még a hang ugyanúgy monó marad, csak éppen kétszer annyi helyet foglal el. Nincs sok értelme.

mendelin 2012.06.13. 18:01:35

!@BonFire:
Nagyon köszönöm ! A "Gyakorikérdések.nu"-n is megkérdeztem, de nem tudott rá senki megoldást.
Elnézést, hogy későn reagáltam, de elég zűrzavar van Google-ék háza táján !
Más dolgok, hátha hasznosak lehetnek, és nemcsak nekem új:
Még régebben itt olvastam -amit most nem találok-, hogyan lehet megcsinálni hogy jelezze ha levél érkezett a G-mail-ra. Most már van ilyen bővítmény, de nagyon lassan töltődik be nekem. Annyira hogy csak akkor jelez ki ( most már a jobb felső sarokban), ha belépek. Pedig jó dolog volt. Már akkor kijelezte ha mindent betöltött a gép bekapcsolás után, nem is kellett felmenni a netre.
És egy nagy újdonság számomra ; a Chrome böngésző Addlock bővítménye letiltja a reklámokat. Az összeset blokkolja!! NINCSENEK REKLÁMOK !! És sehol. Valahogy ezt meg lehetett csinálni, régebben bemutatta egy úr a 'Videosmart'-on de nekem ez bonyolult volt. Annyi dereng, hogy letöltött egy programot, és letöltés közben belenyúlt a BIOS-ba. Sok helyre nem nyúlok mert megráz az áram - vagy más -, az egyik ilyen tiltott hely a BIOS. ( Ha valakinek újdonság lenne a Chrome ; a " Webstore " tartalmaz valami rettenetes mennyiségű bővítményt, játékok, órák, értesítések meg még ki tudja, mi minden kiskutya fülét, átnézni is sok.)

BonFire 2012.06.13. 22:58:08

@mendelin: Jó lenne tudni, hogy milyen böngészőt használsz. Rókára teljesen megfelelő a Gmail Notifier addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/webmail-notifier/?src=ss – ehhez sem kell megnyitni a böngészőt. Adblock Plus is van a rókához, mérföldekkel jobb, mint a Chrome-é.

mendelin 2012.06.14. 07:31:11

@BonFire: Chrome-ot használok. Volt Firefox-om régebben, nagyon meg voltam vele elégedve. Miután már több helyen olvastam, hogy nagyon sok támadás éri mivel sokan használják, áttértem a 'króm'-ra.
Most hogy írtad ezeket az újdonságokat, meggondolom a dolgot és ismét köszönetem !
- Ez nem tartozik ide, de érdemesnek tartanám megemlíteni. Nem is olyan régen láttam egy plakátot ami a kommunizmusban készült ; Sztalint ábrázolta, és alatta nagy vörös betűkkel ; Mozilla ( МОЗИЛЛА ). Szótárban nincs. Érdekes.
Más igen meglepő dolgokról is tudok, ami a szavak eredeti jelentését, eredetét illeti, de ezek már tényleg nem tartoznak ide, viszont több mint elgondolkodtató.

BonFire 2012.06.14. 11:53:46

@mendelin: Érdekes. Én még nem tudtam a Mozilla név eredtét hova tenni. És a Google sem segít. Mindegy.

Természetesen a Foxnak is vannak kifogásolható hibái, de nálam eléggé jól működik, számomra ez a kényelem netovábbja. Chrome-ot is próbáltam már egy párszor, de nekem még mindig fapados. Pedig szeretem a Google cuccait, a YouTube-ot, Docs-t, Drive-ot, a keresőt, de ez a böngésző nem akar nekem jó lenni sehogy sem.

hegyaa 2013.10.25. 11:54:08

Szia,nekem az effektek teljesen "üresek".Semmit nem tudok használni,így a zajszűrést sem.Van valami ötleted???

BonFire 2013.10.25. 17:22:20

@hegyaa: Ilyet még nem láttam. Egy képernyőmentést tudnál csatolni a jelenségről?

Hegete Bence 2015.01.02. 00:52:33

Szia, azt a baj, hogy amikor kiveszem a zajt ( ami amikor nem beszélek, teljesen eltűnik)a beszéd alatt hallani. és a te videóidban is észrevettem, hogy beszéded közbe ilyen furcsa zaj van. Ezt mi okozza, illentve hogy lehet orvosolni? A választ előre is köszi! :)

BonFire 2015.01.02. 01:03:30

@Hegete Bence: Az a „furcsa” zajt tipikusan az erős zajszűrő okozza. Igazából ha nagyon nagy a háttérzaj, akkora szeleteket ki kell kanyarítani a teljes spektrumból, hogy az már bizony a hasznos hang rovására történik.

Az ideális megoldás: zajtalan felvételt készíteni. :)

Hegete Bence 2015.01.02. 10:51:52

Tehát erre igazából nincs megoldás egy sima fejhallgatós mikrofonnál?

Hegete Bence 2015.01.02. 12:05:52

És még azt szeretném kérdezni,hogy miután noise reductionnal kivettem a zúgást a fájlból, teljesen eltűnt az, de a hangom kicsit visszhangzik,vagy kétszer hallatszódik. Ez ellen mit tudok tenni?

BonFire 2015.01.02. 14:56:01

@Hegete Bence: Passz. Nem tudom, milyen mikrofonod van, nem tudom, milyen rendszeren, milyen hangkártyával és milyen felvételi körülmények között használod.

BonFire 2015.01.02. 14:57:38

A példa kedvéért: az én fejhallgatós mikrofonom kristálytiszta felvételt készít. Egyedül a gép ventilátor zaja szűrődik bele, ezért szoktam zajszűrőzni, bár nem lenne fontos az sem. Logitech OEM Clearchat Stereo típus.

Hegete Bence 2015.01.02. 21:19:27

A fejhallgatóm amin a mikrofon van egy rushcore sharkoon headset, windows 7-en,és el ha meghallgatnás, el tudom neked küldeni email-en a nyeret és amit már feldolgoztam.

BonFire 2015.01.02. 23:17:01

@Hegete Bence: Inkább a nyers felvételt küldd el, ha nem túl hosszú, mert annak alapján lehet hallani, hogy esetleg mit kellene kiküszöbölni, hogy tisztább legyen a felvétel.

No és persze a zajszűrő beállításaival is sokáig el lehet játszani. Van, amikor meg kell alkudni: valamennyi zajt inkább benne kell hagyni, mintsem annyira kiirtani, hogy „szörcsögni” kezdjen a felvétel, mert az is csúnya önmagában.

Meg kell találni az egyensúlyt.

Hegete Bence 2015.01.03. 00:32:40

Melyik email-re küldjem a fájlt?

BonFire 2015.01.03. 01:12:23

@Hegete Bence: Itt van a cím a PRIVÁT EMAILT KÜLDÖK oldaldobozban. Kattints rá, és látni fogod. :)
süti beállítások módosítása