BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Vihar

2010. június 15. 14:00 - BonFire

Ma tettem egy egészségügyi sétát, hogy okával szétnézzek, mi történt itt tegnap délután Nyírbátorban. Mivel a média igencsak szőrmentén foglalkozott a dologgal (...Szabolcsban vihar volt...) aztán pedig csongrádi képeket mutogattak, kíváncsi voltam, hogy fest ez a kies kisváros. Hát, nem valami szép látvány.

Nyírbátor főtere (Szabadság tér) egyébként gyönyörű. Szépen gondozott park terpeszkedik a kellős közepén, hatalmas fákkal, padokkal, virágágyásokkal, szökőkúttal, emlékművekkel. Ugyanez érvényes a város összképére is, ami az utóbbi 6-8 évben lett ilyen szép, és mindig sajnálom, ha ezt a harmóniát valami megtöri, mert egyébként nem egy nagy élvezet a világ végén lakni más szempontokból.

Tegnap délután vihar volt. De a vihar szó nem fedi a valóságot. Ha azt mondanám, hogy trópusi vihar, tornádó, hurrikán vagy ilyesmi, az inkább illő lenne rá. 35 év alatt én még ilyet nem láttam. Csak álltam a konyha ablakánál és bámultam kifelé, miközben az eső egyszerre minden irányban esett. Vízszintesen, függőlegesen, "felről le, és leről fel". Plusz a jég. Olyan szinten volt felhőszakadás, hogy a látótávolság előbb lecsökkent 50 méterre, ami a szomszéd utcát jelenti hozzánk képest, majd ez lecsökkent 20-30-ra; éppenhogy a szomszéd házak körvonalát ki lehetett venni.

Ilyenkor nem bánom, hogy betonkockában élek, mert nagyon sok családi háznak adta meg ez a vihar a kegyelemdöfést. Hozzánk "csak" némi víz folyt be a kisszobai ablakon keresztül, mert a jó munkásemberek 3 hónapja ígérik, hogy jönnek beállítani az ablakot. De ennyivel mi megúsztuk.

Nem úszta meg azonban a főtér egy régi, több mint 100 éves épülete, ami annak idején napköziotthonos iskola volt, majd vagy 10 éve diszkó, mára meg egy music pub, ugyanis úgy belevágott a villám, hogy az egész kóceráj tökéletesen kiégett. Hell Music Pub volt a neve; most kissé hasonlít is a pokolra, mondhatnám nomen est omen, ha cinikus akarnék lenni, de távol álljon tőlem, mindössze elgondolkodtató, hogy pont odacsapott a mennykő. 30 méteres körzetben érezni az undorító égett szigetelés szagát. Nem tudom, mi lesz a sorsa, de mivel a falak is megrepedtek szvsz megérett egy bontásra. Hátha valami értelmesebb dolog épülhetne a helyén. Az épület hátulsó részén egy hatalmas fűzfát tövestől csavart ki a szél, amit jelenleg is darabolnak a tűzoltók. Kár érte; rengeteg jó pikniket tartottunk az alatt a hatalmas fűz alatt.

A főtér parkja még siralmasabb képet nyújt. Néhány éve volt egy ennél jóval kisebb vihar, és akkor is kitört néhány fa, amelyeket részben pótoltak. Most fél méteres vastag törzsű fákat egyszerűen kifordított gyökerestől a szél, amit nem, azt derékba törte. Úgy néz ki a park, mintha lebombázták volna.

A tűzoltók és a közmunkások tegnap este óta egyfolytában a romokat takarítják. Nem irigylem őket; van dolguk elég. Aztán reméljük, hamar pótolják majd a fákat-bokrokat-virágokat. De mivel minden rosszban van valami jó, hiszek benne, hogy ami új épül, az csak szebb lesz, mint ami eddig volt.

Fényképeket több okból sem csináltam: egyrészt fáj nekem ilyen állapotban látni a várost, másrészt én vagyok a világon az egyetlen ember, akinek nincs digitális fényképezője.

7 komment
Címkék: töprengő

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr152083502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

◄ViZion 2010.06.17. 10:33:43

Jó vihar volt...
Nálunk is csapkodtak... És mi eerdő mellett lakunk, sőőt, az udvaruk vége az erdőnk eleje...
maps.google.com/maps?q=46.641597,19.309265&num=1&t=h&sll=46.620386,19.283827&sspn=0.122688,0.256119&ie=UTF8&ll=46.641581,19.309207&spn=0.002976,0.006968&z=18
(megjelöltem a házunkat, de nem tudom látszik-e ha lionkelem)

Ehhez jön a fém tető... szal hamarosan lesz villámhárítónk is, bár elvileg a háznál magasabb fák és oszlopok kapnák a delejt, de ugyebár a templomra is raknak villámhárítót...

Nincs fényképezőgéped a telefonodban? Már nem lehet olyan telefont venni, amiben nincs... és webre az is elmegy.

BonFire 2010.06.17. 13:28:23

@◄ViZion: Van a telefonban fényképező, de egyrészt VGA, vagyis 640×480-as felbontású, és bűnrossz képeket csinál, másrészt nincs raja számítógép csatlakozás. Amikor ezt vettem ez még nem volt szempont. Újat meg csak ezért nem veszek.

Nem tudom, egyébként, hogy a bádogtető mennyit számít a villámnak, szerintem semmit. Hiszen láthatjuk,hogy akár a fába is belecsap.

Jól kinn laksz a város szélén, úgy látszik nem szereted a belvárost.

Kiskőrös? Átutazóban már jártam arra, igaz, hogy eddig még mindig csak a vasútállomáson. :) Ha jól számolom az unokatesómnak Kalocsán szeptemberben lesz az esküvője, amire hivatalos vagyok, úgyhogy újra átutazom Kiskőrösön. Onnan indul a Kalocsa-expressz (BZmot 1 vagonnal) :))

◄ViZion 2010.06.17. 22:02:31

@BonFire:
nem-nem...
Acéltető... nem bádog. És éppen az a para, h a fém vezeti az áramot, de nincs földelve... a falon meg nem lenne szerencsés, ha leszaladna egy villám.
Ha villám lennék, én inkább a fémbe vágnék :)

Nem szeretem a belvárost, sokáig voltam beton gettóban, sok marha szomszéd (OK, sok rendes is.), zaj, és persze nem szólhat a TV, vagy a zene ahogy nekem tetszik...
És nem lehet gatyában az udvaron mászkálni :(

Meg az állatkák miatt is jobb itt, ha akarom sétálok a kis erdőnkben, vagy az utca végén egy nagy erdőben... szal itt jó, csak most sok a szúnyog.

Kalocsára többé nem mész innen vonaton...
www.regionaplo.hu/archiv/46-archivum/20736-elment-az-utolso-vonat-kalocsara

De mielőtt jössz, dobj egy mailt, és átviszlek szívesen, meg akár vissza is (de akkor legalább reggel 6-ig bulizzál légyszi...)

BonFire 2010.06.17. 22:50:28

@◄ViZion: Ó, hogy rohadjanak meg! 5 éve még járt a vonat. Most nézem az Elvirában, nem is ismeri Kalocsát... pf! No, de mindegy, úgyis kocsival megyünk a sógorommal meg a nővérkémmel négyesben a gyerekkel.

Tényleg jobb lehet az erdő szélén lakni, no de ugye a belvárosnak is vannak előnyei. Az én kisvárosomban kimondott előny a kellős közepén lakni. Minden fontos itt van a számban. No, és ahogy elnéztem a térképen, ahol te laksz, minimum szükséges egy autó, mert messze van a legközelebbi bolt is. Az meg nekem nincs.

Jut eszembe: ismét hívtak a bátorligeti ismerősök, látogassam meg őket a nyáron. Ha jobban leszek, kiruccanok idén is. Habár remélem a méhek kipusztultak már arrafelé, mert tavaly megettek rendesen. :)

/Szúnyog meg ilyen eső és ilyen napsütés után a belvárosban is annyi van, mint a szemét. Amint felkapcsolom esténként a villanyt, be kell csuknom az ablakot, valamelyik éjjel vagy ezret vadásztam ki a szobából. És csak akkor nyitom ki újra az ablakot, ha lefekszem. Kényelmetlen./

Cr0sMaN 2010.08.14. 22:41:38

Én is szabolcsi vagyok =D Csenger
süti beállítások módosítása