BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Arany szöveg és stílus készítése

2010. április 09. 18:40 - BonFire

A tutorial nem az én fejemből pattant ki, és annyira egyszerű, hogy egyesek szerint nem is ér meg egy posztot, azonban én úgy tapasztaltam, hogy a számunkra (Ps-guruk) legtriviálisabbnak tűnő feladatok is fel képesek adni a leckét a kezdőknek.

A napokban kaptam egy megkeresést, hogy valaki nem boldogul egy egyszerű tutoriallal, azon belül is a rétegstílusokkal gyűlt meg a baja. Nosza, mi sem egyszerűbb, összedobtam a rétegstílust és el is küldtem neki, azonban használni nem tudja, mivel kompatibilitási problémák léptek fel.

Éppen ezért úgy döntöttem, hogy csak csinálok róla egy videót, és közben összekötöm a kellemeset a hasznossal, és bemutatom, hogy lehet egyéni kontúrt létrehozni, a rétegstílust elmenteni, majd egyetlen kattintással alkalmazni a későbbiekben. Így remélhetőleg ő is el tudja majd készíteni a sajátját, és hasznos lehet mások számára is.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr501907950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aztapaszta 2010.04.09. 21:56:18

Olvastam, a prohardver.hu-n kérték tőled. :)

BonFire 2010.04.09. 22:22:38

@Aztapaszta: Lehet, hogy ott is, de ide is jött komment egy-egy korábbi bejegyzéshez, azért született ez végül.

tavirat2 2010.04.10. 17:16:16

Ez király. Mindjárt kipróbálom

Aztapaszta 2010.04.10. 22:11:35

A tipp kiváló lett. :)

cassyus84 2010.04.12. 14:14:20

Szia BonFire szeretném a véleményedet kérni hogy szerinted hogy sikerült a style??
kepfeltoltes.hu/100412/cassyus_jpg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

BonFire 2010.04.12. 16:48:38

@cassyus84: A vörös nonfiguratív háttér elég pofás. De a feliratra kár azt a linóleumszerű (és a másiktól teljesen elütő) patternt rátenni, mert egyrészt olvashatatlan lesz, másrészt ronda összképileg.

Vagy fekete körvonallal fehér, vagy fordítva legyen. A körvonal azért kell, hogy a háttérből ki tudjon emelkedni.

cassyus84 2010.04.12. 18:51:10

Köszönöm a válaszod és örülök hogy tetszik,nem akartam egy összeillő képet csinálni csak össze dobtam a két képet úgy éreztem hogy megmutatom,csináltam már nagyon pofás képet ha nem gond majd megosztom veletek!!!Egyébként régóta nézem az oldalad sok a jó ötlet és tényleg nagyon értelmesen le írsz mindent sokat segít nekem,és sok ismerősömnek ajánlottam hogy látogasson ide mert megéri!!

tavirat2 2010.04.13. 10:55:36

Nekem az első két betű annyira összmosódott, hogy a c meg az A azt hittem hirtelen csak egy betű. Egyébként látványos, főleg a vörös háttérkép. De szerintem is kellene valami vörös körvonal a betűkhöz.

cassyus84 2010.04.13. 11:37:06

Na egy kicsit még nyúztam ezt a képet véleményem szerint jobb lett!!

kepfeltoltes.hu/100413/cassyus_jpg2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

BonFire 2010.04.13. 14:24:08

@cassyus84: Igen, kezd alakulni, de a linóleum még mindig rajta van, habár most nem kék, hanem fekete! Továbbá a körvonal is színátmenetes, ami fölösleges.

Meg kell tanulni a kevesebb=több szabályát, majd látni fogod, hogyan érvényesül ez a gyakorlatban. Csak azt díszítjük, amit feltétlen muszáj, a túlzott csicsa elvonja a lényegi mondanivalóról a figyelmet.

cassyus84 2010.04.13. 20:03:06

BonFire ha érdelek téged a Adobe Creative Suite 5 - Master Collection: szólj adok linket!!!Ezeket tartalmazza:
- Adobe Acrobat 9 Pro
- Adobe After Effects CS5
- Adobe Bridge CS5
- Adobe Contribute CS5
- Adobe Device Central
- Adobe Dreamweaver CS5
- Adobe Dynamic Link
- Adobe Encore CS5
- Adobe Fireworks CS5
- Adobe Flash CS5
- Adobe Illustrator CS5
- Adobe InDesign CS5
- Adobe OnLocation
- Adobe Photoshop CS5 Extended
- Adobe Premiere Pro CS5
- Adobe Soundbooth CS5
- Adobe Version Cue CS5

BonFire 2010.04.13. 20:10:56

@cassyus84: Ejnye, no! Egyrészt nem warezolok nyíltan a saját blogomon, még véletlenül kitörölné a szolgáltató, és akkor el lenne rontva a napom.

Másrészt akármilyen linked van, az Adobe CS5 _jelenleg_ BÉTA, kipróbálható végleges verzió május elején várható.

Később valószínűleg tesztelni fogom, de csak a Photoshopot kíváncsiságból, arra elég lesz a 30 napos trial.

BaziJoe00 2010.05.11. 17:03:15

tiszteletem a photoshoppos guruknak!
azzal a kéréssel fordulnék hozzátok hogy kiegészítőkre lenne szűkségem a cs4-hez találtam itt a honlapon is, de nekem kellene még betűtípusok, szűrők, ecsetek stb...
nagyon megköszönnék egy pár belinkelést.
üdv BaziJoe

BonFire 2010.05.11. 17:14:34

@BaziJoe00: Jó lenne tudni, konkrétan mire van szükséged. A Photoshopból hiányzik valamelyik gyári filter? Azt éppen pótolhatjuk, ha angol nyelvű CS4-et használsz.

Külön plug-inokat én nem használok. Anno kipróbáltam néhány "csodafiltert", de egyik sem közelítette meg a Photoshop beépített cuccait. Tud az mindent, ami kell, és a lehető legjobban tudja.

Még a Fluid Maskot is kipróbáltam, de abban is csalódtam. Nem igazán van új a nap alatt.

A fontok megint más tészta. Van egy rahedli ingyenes, azokból szoktam válogatni, no és persze a jobbakért fizetni kell. Ha nem találsz meg egy fontot az ingyenesek között, akkor valószínűleg csak megvenni tudod.

Én már annak is örülnék, ha az összes ingyenes font ismerné a magyar betűkészletet, mert az Ő és az Ű igencsak hiánycikk a fontok 99%-ában.
süti beállítások módosítása