BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Tabula Smaragdina – A szavakon túl

2009. november 07. 21:17 - BonFire

Hivatalosan is megjelent a Tabula Smaragdina - magyar progresszív rockzenekar - első önálló CD-je "A szavakon túl" címmel a Musea Records gondozásában.

Hogy hogy kerül a csizma az asztalra, avagy egy zenei kiadvány egy (jobbára) Photoshop-blogra?

Nos, amint az a blog bemutatkozásában olvasható, elsősorban a PS-sel foglalkozom, viszont visszatérő olvasóim tudhatják, hogy olykor-olykor előfordulnak egyéb bejegyzések velem kapcsolatos dolgokról, és érdekességekről, amikkel találkozom. Ez a poszt is az utóbbi kategóriába esik.

Akik még nem tudnák, mielőtt az egészségi állapotom megrendült, aktív zenész voltam 16-18 éven át. Ennyi idő alatt sok zenekarban megfordultam, és a dobos kezdetek után átnyergelve a basszusgitárra kezdett komollyá válni a zene, mint fő meghatározó iránya az életemnek. Az egyik legprofibb formáció, amiben játszottam - és azóta sajnos már megszűnt :( -, a 3XS nevű banda volt. Ha valakit ezidáig furdalt volna a kíváncsiság, hogy ki lehet ez az arctalan blogger, aki itt a bejegyzéseket írja, ezen a klipen szemügyre vehet és megcsodálhatja nemes arcélemet. :))


A legcsodálatosabb project azonban minden kétséget kizárólag a Tabula Smaragdina volt, ami eredetileg egy haverokkal összeállt jammelésből született akkor még Amethyst néven. Sikerült négy olyan embernek egymásra találni, akik mindannyian a progresszív rock elkötelezett szerelmesei voltak, annak ellenére, hogy mindenki legalább 2-3 másik zenekarban is játszott szimultán. Noha játszottam brutál-metál zenét is, azért a szívemhez mindig közelebb állt a progresszív irányvonal, azon belül is főleg az akusztikus hangszerelés, mivel abban önző módon jobban ki tudtam bontakoztatni a basszusgitár játékot, mint a "reszelésben".

Mindazonáltal a zenekar a mai napig sincs igazán aktív állapotban, már csak a távolság miatt sem. A gitáros-énekes Bogáti-Bokor Ákos ugyanis Erdélyben lakik, Zsigó Laci dobos nyírbátori mint jómagam, Krivánik Dani billentyűs pedig azóta már Debrecenben él. Nem könnyű tehát egyetlen próbát sem összeegyeztetni, nemhogy egy lemezfelvételt. Mindezek ellenére ha lassan is, de megszületett. A felvételekben sajnos már nem tudtam részt venni (állandóan kórházban voltam), viszont egy számban még közreműködtem. Ennek a számnak a basszustémáját itthon vettem fel, és interneten lett elküldve Kolozsvárra! A többi számban Ákos játszotta fel a basszust.

Tisztában vagyok vele, hogy a mai világban már nem sokan vesznek cédét - sőt, egyesek még azokat is megvetik, akik igen -, hiszen majdnem minden, ami számít elérhető az interneten, azonban a lemez nagyon igényesre sikerült. Korlátozott példányszámban, mindössze ötszáz darab jelent meg belőle. A banda a cédén egy komplett multimédiás összeállítással is kedveskedett. A dalszövegek például nem a borítóra vannak nyomtatva, hanem flash-be ágyazva, akárcsak a stúdióban és egyéb helyeken készült fotók, valamint az idei XI. Rhytm and Blues fesztiválon készült koncertvideó, ami egyébként a YouTube-on is megtekinthető (és aminek nem mellesleg az egyik operatőre is én voltam :)

A multimédiás tartalomról készítettem egy rövid screen-videót ízelítőnek. Továbbá a YouTube-on további felvételek találhatók a lemezkészítés munkálatairól.

Az album megrendelhető a Rockszerviz, illetve a zenekar saját honlapján, ahol egyéb infókat is olvashatunk. (Üröm az örömben, hogy egyelőre csak angolul, mert idő szűkében még csak az készült el, de idővel a magyar tartalom is meg fog jelenni rajta.) Továbbá aki kíváncsi, felkeresheti a bandát a MySpace-en, megnézheti a profilját, a blogbejegyzéseit, videóit, fotóit, és - végül, de nem utolsósorban - bele is hallgathat az album anyagába.

Vegyétek, és vigyétek! Tabula Smaragdina rulez!

Frissítve:

Tabula Smaragdina lemezbemutató koncert 2009. november 27-én 20:00-kor a nyírbátori Kulturális Központ Kávézójában.

4300 Nyírbátor, Szabadság tér 8-9. Debrecen irányából a 471-esről megközelíthető.


Nagyobb térképre váltás

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr881507961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magusx18 2009.11.10. 13:26:27

Helo!

Hát... én eme tevékenységedről már tudtam, mer jó egy éve azt, hiszem, hogy rád akadtam iwiwen. :D:D
Különben én, azokat az albumokat, amik a 'legkedvenceim', mind a mai napig megveszem, 5-6000 ezer forintokért. Az ti zenei stílusotok általában nekem sajnos túl kemény szokott lenni, saját meglepetésemre is azonban megtaláltam ebben a számban azokat a 'megfogható' zenei elemeket, amik mégis végig hallgattaták velem a számot. És nagyon megtetszett!!! Arról nem is beszélve, hogy szerintem nagyon igényesen van elkészítve a videó..
Szóval szívből gratulálok nektek, na meg sok sikereket!! Legszívesebben lemennék megnézni a bemutatót, mert tényleg tetszett a szám, 'na meg ugye.. én meg a Fehérgyarmatról jöttem innenéstúl, a nagy 'pöstre'.

BonFire 2009.11.10. 20:32:07

@Magusx18: Persze nem gondoltam, hogy egy ismeretlen zenekar kedvéért, valaki is utazik X kilométert, de úgy gondoltam, az ördög nem alszik, hátha valaki olyan olvassa éppen, aki nem is lakik messze, meg kíváncsi is, mert azért eléggé a világ végén vagyunk itt; ha bekerülünk a hírekbe, akkor is csak valami botrány kapcsán. Pedig ez itt szinte a béke és a nyugalom szigetének számít Szabolcsban.

Na, de örülök, hogy valaki egyáltalán elolvasta. :)
süti beállítások módosítása