BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Eredeti Windows, Valódi előny... - pofába mászó telepítőablak kiiktatása

2009. június 01. 03:04 - BonFire

Azok, akiknél be van kapcsolva az automatikus frissítés, bizonyára sokan találkoztak már a bosszantó jelenséggel - aki még nem, az előbb-utóbb fog -: a Windows minden egyes indításkor felhajít egy ablakot, hogy rávegyen minket, telepítsünk trójai megfigyelőprogramot a gépünkre, ami aztán majd időről-időre újabb értesítéseket küldözget a Micro$oft felé, hogy árulkodjon, miszerint XY még mindig kalóz XP-t használ!

Eddig csak simán lekattintgattam (mi az nekem), de már a laptopomra is rászemtelenkedte magát ez a spam. Gondoltam, megpróbálom kiiktatni. Ilyenkor jön jól egy laptop, amin lehet nyugisan kísérletezgetni, ha valamit nagyon elnyomnék, semmi komoly veszteséget nem szenvedek.

Tehát, a jelenség kiiktatása pofonegyszerű, ha egyszer végre neki méltóztatok állni gondolkodni egy cseppet. Le is írom a megoldást, hogy aki még nem jött rá, annak már ne kelljen törni rajta a búráját. :P

Nos, őróla van szó:

Egy laza Ctrl+Alt+Del kombóval megnyitjuk a Feladatkezelőt. Itt láthatjuk a telepítővarázsló feladatot. Jobb gombbal rákattintunk, és a lehulló menüből az Ugrás a folyamatra menüpontot válasszuk. Így egyből átvált a Feladatkezelő Folyamatok tabra, azon belül is arra a folyamatra, amelyről egyébként nemigen tudnánk a neve alapján megállapítani, hogy mi is az tulajdonképpen.

Itt rögtön mutatja nekünk a bűnöst. wgasetup.exe a neve.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután már csak annyi a feladat, hogy megkeressük. Elindítjuk a keresést, ami alapján azonosíthatjuk, hogy a C:\WINDOWS\system32\KB905474 mappa tartalmazza a fájlt. Mellette találunk még egy szöveges fájlt is, ami elregéli nekünk, hogy tulajdonképpen miért is olyan frankó, ha ezt feltelepítjük.

 

 

 

 

 

Ezek után már szabad a választás. A bátrabbak bátran ki is törölhetik az egész mappát. Én egy kicsit óvatosabb vagyok (az ördög nem alszik), és biztos ami biztos alapon beraroztam az egész mappát, úgy, hogy utólag a forrásfájlokat kitöröltem, de a becsomagolt állományt azért ott hagytam a helyén, hogy ha mégis kéne, vagy reklamálna a Windows, akkor könnyen visszaállítható legyen.

Ezután újraindítjuk a gépet, és "tádáám" volt telepítőablak-nincs telepítőablak!

Ennyi az egész. Tudom, hogy nem én találom fel a meleg vizet, de remélem, valakinek jól jön, ha le van írva valahol.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr81156148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gui 2009.06.01. 10:47:48

Üdv BonFire!

Én is a "káposztás-kecskés" szituációt vettem alapul: azaz ha a "kicsi és puha cég" (alias Microsoft) végignézi a gépemet, akkor semmi szabálytalant nem talál, de az ablakosdi is megszűnik.
Miután megtaláltam az érintett fájlt a mappában, a Start/Vezérlőpult/Ütemezett feladatok helyen rátaláltam arra a bejegyzésre is, ami mindig felhajítja ezt az üdvözlőablakot.
Ütemezés kilőve, fájlok módosítatlanul, mindenki happy ;)

BonFire 2009.06.01. 16:51:03

Igen, ez is egyféle megoldás. Egyébként utólag guglizva egy kicsit megtaláltam a Microsoft magyarország leírását is, csak az sokkal bonyolultabban adja elő az egészet.

Tehát többféleképpen ki lehet iktatni, csak úgy gondolom, az én verzióm egyszerűbb.

Amúgy meg ami nem került bele a cikkbe: minek a felhasználónak egy olyan program a gépére, ami azt vizsgálja, eredeti-e a szoftver, avagy sem. Ha valaki, hát a felhasználó tudja azt nagyon jól.

Arra pedig kíváncsi lennék, hogy kinek van még meg az eredeti Windows-XP telepítőlemeze, valamint ki telepít még arról, amikor úgyis már a szervíz pakkokat használjuk, mert az eredeti olyan ócska, hogy egy nyomorult nyomtatót nem ismer fel magától. Tudom, mert tegnap a nővérem gépét telepítettem, SP1-es XP-vel (nincs más), és majd megőszültem, mire egy hangkártya vagy szkenner drivert sikerült vadászni hozzá.

A másik, hogy ez az alaplapra applikált hangkártya egy borzalom, mert a Vezérlőpultból még ki sem lehetett deríteni a típusát. Kénytelen voltam egy Everestet feltelepíteni neki, ami végül beazonosította.

Egy szó, mint száz, akinek tényleg van eredeti XP-je (ami 8-9 éves már!) az már rég csinált magának egy másik telepítőt, beleapplikálva a SP3-at a driverekkel együtt, hogy ne kelljen vele annyit szopni. Ettől kezdve a Mikroszaft ezt már nem ismeri el eredetinek.

◄ViZion 2009.06.08. 09:03:31

Hmmm... N ekem olyannyira le van csupaszítva az XP, h alig fut szolgáltatás - illetve csak az fut, amire szükség van. Automatikus frissítésre nincs szükségem, amióta a Spybot fent van nem volt probléma.

Kezdetnek bogarásszatok itt:
news.csillagpor.hu/windows-szolgaltatasok-leallitasa.php

Meg itt:
www.processlibrary.com/

És itt:
www.theeldergeek.com/s.htm

Ami feleslegesen fut, az proci időbe és ramba kerül. 4 Giga ram ellenére én az oldszkúl híve vagyok, lelövöm, ami nem kell. Cserébe az XP-m kvázi-villám gyors.

Van egy halom reg módosítás is, ami hasonló célt szolgál. Pl. az okols IE induláskor ellenőrzi, h van-e neki ütemezett feladata... wtf?
Továbbiak pl. itt:
skory.gylcomp.hu/wintippek/wintippek.html

BonFire 2009.06.08. 17:10:06

@◄ViZion: Egy időben én is sakkozgattam a feladatkezelővel. Egy cikkben azt olvastam, hogy ki kell próbálni, kikapcsoljuk a folyamatot és újraindítunk. Ha hiányzik neki, úgyis reklamálni fog.

Nos, addig meddig ment az egész, amíg a laptopon sikerült kikapcsolnom valamit; ettől kezdve nem tud alapból nyomtatni, mert a Felügyeleti eszközök szolgáltatásaiban a "nyomtatásisor-kezelőt" minden áldott alkalommal kézzel kell elindítani, és azóta sem tudom, mit kéne visszaállítani.

Másik dolog, hogy a múltkoriban beledugtam a hálózati kábelt, hogy frissítse magát, és sehogy sem bírt IP-t kérni és a hálózatra csatlakozni. Mivel nem tudtam mi lehet kikapcsolva, a regeditben szépen visszaállítottam a "szokásos indítást". Ettől kezdve már rögtön volt hálózat neki.

De a nyomtatásisor-kezelőjével akkor is bibi van. Kézzel kell indítani. Igazából nem nyomtatni szoktam, csak van egy okos pdf-konverter a doPDF, ami beépül a Wordbe és ha kiadom a nyomtatás parancsot, akkor pdf-fájlt csinál a doc-ból. Csak a program leírása ilyen dolgokat nem említ. Ráadásul freeware, úgyhogy se support, se semmi.

Az asztalin minden további nélkül megy magától.

◄ViZion 2009.06.09. 09:53:54

OK, sajátgépen jobb klikk, kezelés.
Utána alul szolgáltatásokra klatty, kikeresed a nyomtatássori kezelőt, rajta jobb katt tulajdonságok.
Átállítod automatikusra, így a rendszer alapból indítja.

Nem Neked kell kísérletezni, hiszen a fenti linkeken leírják, hogy mi a szükséges, és mi a felesleges.
Legfontosabb a feladatütemező, a távoli asztal, a távoli rendszerleíró adatbázis, és a netmeeting távoli asztal LETILTÁSA, ami k komoly sebezhetőségek.

Ha nincs scanner, akkor a WIA kikapcsolható, ha nincs több user, csak Te, akkor a másodlagos bejelentkezés és a komp. gyors felh. váltáshoz is kikapcs. Ha van routered (tehát nem kell a gépednek jelszóval bíbelődni a kapcsolódáshoz), akkor a tárcsázó is kilőhető.

Webclient ki -ezzel a windows progikkal tudod webre tölteni a cuccost, FTP-t, webes pl. képfeltöltést nem befolyásolja, tehát kivele...

Ha nincs wifi, akkor a konfigmentes vezetéknélküli háló szolgáltatás felesleges...
Biztonsági központ: ez az idegesítő pop-upokat gyártja, ezt kikapcsolva a tűzfal, stb. még működik! Bátran kikapcs!
IMAPI CD, hát ha nem az XP írja a korongokat, akkor viszlát neki :)
Ezeket tutira megcsinálhatod.
Ennyi most, nekem teljes "fapad" a gép, így szeretem :)

◄ViZion 2009.06.09. 09:55:27

Yah, pdf-re én a cutePDF-et használom, az is iesmi. Remélem a fentiek megoldották a problémát.

BonFire 2009.06.09. 18:22:52

@◄ViZion: Köszi, tényleg igazad volt; kézire volt állítva az a nyavalya. Most átállítottam Automatikusra és szépen működik.

◄ViZion 2009.06.10. 14:06:05

ehh, most meg nem nyitja meg a pdf-eket a PS, illetve a non distilled pdf-t... más is panaszkodott a neten erre, de nem írják, h mi a megoldás. Reinstallhoz nincs kedvem. Ötleted van-e?

:)

BonFire 2009.06.10. 15:52:27

Most így hirtelen nincs; nekem a Ps és az Illustrator is minden további nélkül megnyitja (illetve importálja) őket, de majd szétnézek én is, habár az én angolom összehasonlíthatatlanul gyérebb bárkiénál.

btw, mi az a "non distilled pdf"? - desztillálatlan? :D

◄ViZion 2009.06.26. 09:57:04

Elvileg Adobe distiller-el kellene a pdf-eket készíteni, hogy a fontok, képek, stb meglegyenek. Arra gyanaxom, h ez nem tetszik a PS-nek, pedig a reader nyit mindent...
Ahogy olvastam fórumokon ez inkább win mint PS probléma, senki nem találta rá a gyógyírt...

BonFire 2009.06.26. 19:38:57

Elvileg az Adobe distillerről még soha nem hallottam, de nekem minden pdf-et sikerült eddig megnyitni. Abban nem lenne semmi pláne, hogy ha csak egy speckó programmal konvertált pdf-et tudna megnyitni. Inkább a Win a hibás.

Nálam mostanában pl a WinMedia Player hülyéskedik. Gondol egyet és nem hajlandó lejátszani az mp3-at, mpeg videót, sőt a wmv-t sem. Újraindítom a gépet, akkor meg lejátssza.

sztewe · http://sztewe.deviantart.com/ 2009.10.02. 00:33:03

Ez túlbonyolított
van egy open source program megcsinálja 1 klikk el
RemoveWGA12 a neve

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2009.12.02. 11:50:00

Egyébként legjobb a win telepítése után azonnal kikapcsolni az automatikus frissítéseket. Átállítom. hogy töltse le automatikusan, de én döntöm el, mit telepítek. Így fel sem merül ez a probléma. Ki tudja, az MS még mikor és mennyi kémprogramot küld a nyakunkba? De most jól jött, mert valaki más gépén kellett. Köszi.

BonFire 2009.12.02. 20:09:29

@blogollol: Mondjuk lejönnek nálam automatikusan, szvsz ha kikapcsolod azzal igencsak nagy kockázatnak teszed ki a géped. Persze, ha valaki informatikus vagy szakmabeli arra rá lehet bízni, de a felhasználók 99%-ának, akik nem szakképzettek soha nem javasolnám az automatikus frissítések kikapcsolását.

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2009.12.03. 00:41:15

Na, ja, én informatikus vagyok, és el tudom olvasni, hogy mit akar telepíteni ;)

BonFire 2009.12.03. 00:46:09

@blogollol: Akkó' neked szabad kikapcsolni. :))

hülye windiws 2010.02.05. 18:56:06

sziasztok és ha nekem egyik néven se fut ilyen és az alkalmazásoknál sincs?

hülye windiws 2010.02.05. 18:58:54

és amit törlöni kéne az dos fájl mer nekem az jött be

BonFire 2010.02.05. 19:39:34

@hülye windiws: DOS-fájl? Az milyen? Még DOS-t használsz, vagy mi? Nem értem, mi a kérdés.

deákbill 2010.03.22. 19:10:18

Helló. Egy ideje találkoztam ezzel a problémával, de most szántam rá magamat, hogy tegyek is ellene. A google a barátom alapon bukkantam rá a blogodra. Azonban egy munkafázist nem értettem: "Én egy kicsit óvatosabb vagyok (az ördög nem alszik), és biztos ami biztos alapon beraroztam az egész mappát, úgy, hogy utólag a forrásfájlokat kitöröltem, de a becsomagolt állományt azért ott hagytam a helyén, hogy ha mégis kéne, vagy reklamálna a Windows, akkor könnyen visszaállítható legyen." Itt a kérdés a berarozás-on van. Meg mit kéne kitörölnöm. Van a mappában 2 exe fájl és egy txt. Ezt le tudnád nekem fordítani. :) Válaszodat előre is köszönöm. Üdv!

BonFire 2010.03.22. 19:18:02

@deákbill: Egyszerű. A "KB905474" csomagold be - ha akarod. Így nem fog zaklatni a képernyő. De ez csak biztonsági dolog volt a részemről, túl óvatos voltam, hogy vissza lehessen állítani, ha kell.

De nem kell. Nyugodtan vágd a kukába az egész mappát. Az exével és a txt-vel együtt. Nem fogja kérni.

Viszont az automatikus frissítésnél bármikor bejöhet újra, hacsak nem felügyeled személyesen, hogy mit engedsz-be? Én két-háromnaponta átnézem, amiket felajánl, és kigyomlálom közülük a lomot. Csak a fontos cuccokat engedem neki telepíteni, pl a Windows Defender adatbázis frissítését. A többit, amit felajánl, Office-t, anyámkínját, nem engedem neki.

Ez a frissítés mindig ezen a néven jön "KB905474", és ezt nem kell engedni települni a jövőben.

deákbill 2010.03.22. 19:27:33

@BonFire: Köszi szépen a gyors választ! :) Így már sokkal jobb! :) Ha felajánlja a frissítéseket akkor majd figyelek rá, hogy ne kellemetlenkedjen be újra. Üdv!

BonFire 2010.03.22. 19:47:06

@deákbill: Örülök, hogy segíthettem!

csodagyerek 2010.04.03. 10:57:50

Istenem nagyon szepen koszonom a tippet !

Mar azon voltam hogy szetcsapom a gepet !!!

Ohhh :)

2010.05.25. 11:22:57

Sziasztok!

És Windows 7-ből hogy lehet ezt az eredeti windows-marhaságot kiütni??? Nekem sajnos már feltelepült és minden indításnál és fiókváltásnál behozza az ablakot, hogy szerezzek be eredeti oprendszert, meg hogy elképzelhető hogy szoftverhamisítás áldozata lettem, az asztalra odabiggyeszti a windows verziószámát és azt hogy nem eredeti... Hogy lehet ettől megszabadulni???

BonFire 2010.05.25. 15:50:20

@Yuuka: Windows7-ből? Feltételezem a KB9711033-as frissítésre gondolsz. Ha már beszoptad, nem tudod kiirtani. Az egyik haver is pont tegnap szívta meg vele, és nekem is be akart jönni, csak én kézzel vezérlem a frissítéseket. Úgyhogy inkább a megelőzést írnám le.

1) Telepítés és aktiválás során a Windowst _ne engedjük_ a netre csatlakozni! Ki kell húzni a tápkábelt.
2) Telepítés után az első dolog beállítani az automatikus frissítéseknél, hogy csak értesítést kérsz, de te döntöd el, telepíted-e a frissítéseket. Így minden frissítés megjelenésénél értesít, a frissítések listáját át lehet nézni, és kézzel vezérelni: ezt engedem, ezt nem engedem. Ha valamit soha többet nem akarsz látni, akkor jobb gombbal rákattintva a helyi menüből a frissítés elrejtését kell kiválasztani. Attól kezdve nem fogja felajánlani.

Megjegyzem érdemes is átnyálazni manuálisan a cuccot, azt a kis időt megéri rászánni, mert sok fölösleges szemetet is fel akar tenni. Csak a feltétlenül fontos dolgokat engedjük neki. A KB9711033-at soha.

Másik verzió: vásárolunk egy legális OEM licencet – ha megtehetjük. Mire elavul az alaplap úgyis lesz már Windows 8 vagy 9 is. De még egy alaplapcsere után is lehet kérni az OEM újra aktiválását, tehát még évekig el lehet vele lenni, és ez a legolcsóbb megoldás.

2010.05.27. 17:05:56

@BonFire: Akkor muszáj leszek újrarakni a gépet? Ne már!.. T_T

XP-nél nekem is úgy volt beállítva, hogy csak értesítést kérek a frissítésekről, és majd ha én akarom akkor feltelepítem, ami kell. Ott sikerült kikerülnöm ezt az "eredeti windows"-hülyeséget.

Most először van nekem Windows 7 és még új nekem. Nem volt még kedvem úgy átnyálazgatni, hogy mit merre lehet beállítani. De most normálisan be fogom állítani a frissítést.

Nagyon szépen köszönöm a választ és a tippeket!!

BonFire 2010.05.27. 20:17:28

@Yuuka: Ha nincs sok programod, amit használsz, maga a W7 felmegy 18 perc alatt. Csak hát a többivel el lehet igencsak szöszmötölni az időt. Tudom, mert pont két napja raktam én is újra az egész hóbelevancot.

No, nem a Win7 hibája miatt, csak kaptam egy hangkártyát és nem tudtam feltelepíteni, mert hülye fejjel, amikor bedugtam, elfelejtettem a hálózati kábelt kihúzni, és az "okos" Windows kérdés nélkül felmászott a netre illesztőprogramért, amikor ott volt nekem DVD-n a gyári, és feltett hozzá valami tákolmányt. Ettől kezdve nem tudtam normálisan feltelepíteni, akármit is csináltam.

Így kénytelen voltam újrarakni az egészet.

Még egyszer: Telepítés alatt, és után, _amíg nincs beállítva_ a frissítések kézi vezérlése, ne dugjuk be a hálózati kábelt. Különben sem egészséges, míg a vírusirtó fenn nincs, mert öt perc alatt meg lehet fertőződni.

cellasboby 2010.05.28. 01:48:24

sziasztok!

Én is elkaptam ezt a frissítést windows 7tel. Itt egy link ahol leírják hogy hogy tudod kitörölni. Bár nekem még mindig kiírja az asztal sarkában h nem eredeti, de legalább a gép indításánál már nem piszkál vele.
helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-how-to-delete-files-protected-by-trustedinstaller/
A system32 mappában keressetek egy olyan fájlt, hogy slui.exe na ő lesz a bűnös. Ha követitek a leírást siker lesz. Ha letöröltétek utána figyeljetek mikor frissítetek mert ott lesz mindig az a frissítés is.

BonFire 2010.05.28. 02:53:40

@cellasboby: Köszönjük a tippet; reméljük hasznos lesz.

1ébként meg marha érdekes a Windows ilyen makacs frissítési procedúrája. Az MS Word telepítésekor beállítjuk, hogy nem kérünk a Worhöz naponta 200 MB-nyi frissítést, erre másnap felkínálja, és csak bent van a pipa a checkboxban! De nem ám 20-30 kB-os cuccok, hanem kétszáz-nemtudom valahány Megásak. Outlook levélszemét-szűrőjéhez, meg kompatibilitási nézetlistához, meg a franc se tudja, mit akar még magától feltenni. Outlookot fel sem tettem, sem PowerPointot, sem Excellt, mégis kínálja hozzá a frissítéseket! Nooormális?

Meg a Windows rosszindulatú szoftvert eltávolító eszköz, amin mindig jót mosolygok; ezek szerint a Windows alapból tartalmaz rosszindulatú szoftvereket.

Akkor is érdemes kézzel vezérelni a frissítéseket, ha valakinek eredeti példánya van, mert csodálkozva veszi észre, hogy egyszer csak hipp-hopp elfogy a lemez a sok szartól, amit felpakol. Megéri rászánni naponta vagy kétnaponta azt az 5-10 percet, hogy végigbogarásszuk, és tényleg csak azt engedjük települni, ami elengedhetetlen.

2010.05.29. 22:58:40

@BonFire: Hát kinek mi a sok.. :P
Hát végül is akad egy pár progi amit használok, de nem is ezek feltelepítéséről van szó, hanem h egy csomó cuccot kell megint kiírni, lemezem meg egy darab se. Uncsim ha minden igaz kedden rendeli, de kérdés mikor kapom meg őket... remélem hamar, mert így is helyhiányban szenvedek.

Uhh :S az szép.. a kis aranyos...

Mondjuk én egyrészről örültem, hogy a win7 pakolgatta fel a drivereket, legalább nem nekem kellett velük szöszmötölni xD. Bár a monitorom a hangkártyádhoz hasonlóan járt, photoshop-t ha megnyitom, v valamelyik másik tesókáját, akkor azt írja, hogy "A rendszer szerint a(z) "LG L192WS" monitorprofil hibás. Futtassa újra a monitorkalibráló szoftvert." és 2 lehetőséget kínál fel, hogy "A profil átugrása" vagy "Használat mindenképpen". És azt vettem még észre, hogy (konkrétan a deviantart nevű oldalnál fordult elő) print screen-nel csináltam képet az oldalról és photoshopban már nem ugyanazt a zöld színt adta vissza. És nem csak Ps-sel csinálta ezt. Fogalmam sincs, hogy mi a kínja.

De megfogadom a tanácsod és amíg nincs minde beállítva, addig nem kap netet a drága.

Yuuka (törölt) 2010.05.29. 23:03:00

@cellasboby:
Nagyon szépen köszi!! Sikerült megcsinálni. Legalább már azokkal a hülye üzenetekkel nem piszkál. De akkor is újra kellesz rakni... T_T Nem baj, a Win7 hamar fent van :D

BonFire 2010.05.29. 23:22:07

@Yuuka: A sok ugye relatív. Nekem pl van olyan programom, aminek az installja csak 5 Giga, és az is egy félóra, mire a WinRAR kibontja. Ezenkívül az eszköztár személyre szabásával el lehet tölteni potom fél napot, annyi funkció van benne, ennek ellenére egy toolbar presetet nem lehet benne menteni.

Persze vannak programocskák, amik pillanatok alatt felkúsznak, WinRAR, Total Commander, PowerISO, CCleaner, böngésző, torrentkliens, Subtitle Workshop, VirtualDub, angol szótár, Defraggler, Audacity, doPDF, QuickTime, Java, RocketDock, VLC, IrfanView, M4A to MP3 converter, tsMuxer, JDownloader, Camtasia Studio... ezekkel nincs is gond.

Vannak viszont nagy host programok, hozzájuk irgalmatlan VSTi-k, ezenkívül Photoshop, Illustrator, Audition, amelyek egy hétig telepednek, és a beállítgatásuk is eléggé macerás. Főleg az Audition toolbarja, akárcsak a már fent említett Sonaré.

Azt viszont nem értem, miért kell egy csomó dolgot kiírni lemezre? Kevés a hely és a rendszerpartíción vannak a fontos adatok? Ez semmilyen esetben nem javasolt. Ha már olyan kicsi a merevlemez, hogy nem érdemes particionálni, akkor inkább venni kell egy újat és nagyot, mert az optikai adathordozó élettartama némi kívánnivalót hagy maga után. Lehet, hogy megírsz egy DVD-t, és utána már egyszer sem tudja beolvasni. Ezért érdemes mindent legalább 2 példányban kiírni, ha tutira akarsz menni. Hosszú távon pedig a lemezek drágábbak, mint egy vinyó.

Én az ősszel vettem egy 500 Gigásat potom 12 000 Ft-ért, most is ott körül van az ára. Ha valami krach van, van hová menteni.

Yuuka (törölt) 2010.06.05. 21:35:44

@BonFire: Nekem a Winamp, GomPlayer, IrfanView, Photoshop, PowerDirector, Total Video Converter, Easy Paint Tool SAI, Free Download Manager, Office, Nero, Goldwave, YoutubeDownloader... most After Effects is van. Ezeket használom. Nah meg van 1-2 netes játék. Csak ugye MSN-be is pakoljam vissza a smiley-kat. Nem használok sokat, de azt a kevéskét sincs kedvem állandóan visszapakolgatni. Meg van egy pár könyvjelzőm is böngészőben, oldalak ahová regisztrálva vagyok és gyakran használom őket. Ezek a szöszmötölős dolgok.

Nem szeretem, ha meg van osztva a winyó. (200Gb-s winyóm van) Öcsémmel külön felhasználói fiókot használunk, így mindenki megcsinálja magának a saját kis mappáját és abba pakolgat. Öcsémnek sok filmje van, zenéi. Nekem szintén zenék, videók, képek, programok. Ilyenek kell kiírni.

Hát ha lenne rá pénzem, akkor vennék külső winyót, de mivel nincs, így marad a dvd.

Remélhetőleg, ha minden jól megy, akkor júliusban vagy augusztusban vennék egy laptop-t. (Nem kiabálom el, mert tavaly nyáron is majdnem összejött rá a cash, csak sajnos másra kellett a végén elköltenem.....) Akkor legalább végre külön gépünk lenne és jobban oda tudnék rá figyelni és vigyázni, mert így az öcsikém is össze-vissza telepítget mindent, ki tudja merre járkál a neten. Hátha így jobban fogja bírni és nem kellesz gyakran újrarakni. Mondjuk nekem a vírusok szoktak betenni. Hála istennek nem fogok túl gyakran vírust, de néha sikerül egy olyan mocskot kifogni, hogy nem tudok mit csinálni vele. Nem lehet letakarítani a gépről.

BonFire 2010.06.06. 00:47:24

Ez se kevés program, de megvan a bűnös és a megoldás is! Azt mondod: "...így az öcsikém is össze-vissza telepítget mindent, ki tudja merre járkál a neten." Két kérdés hirtelen. (Illetve a második nem is igazán kérdés.)

1) Miért van neki Admin (rendszergazda) felhatalmazású fiókja? Vendégfiókból ugyanúgy tud mindent végezni, de _nem telepíthet semmit_!

2) Ha már Admin fiókkal harcol, akkor biza az ő dolga, hogy A-tól Z-ig minden fel legyen telepítve, be legyen konfigurálva, működőképessé téve. A te alkalmazásaid is, mert ugye _te nem rendszergazdai fiókot futtatsz_?

Szóval meg kell mondani neki: Kedves kisöcsém, én most elmegyek a haverokkal a plázába, esetleg egy moziba meg ilyesmi, és mire hazajövök minden működjön flottul, ha már rendszergazda vagy. _Vegyél_ DVD-ket, archiváld a dokumentumaimat, könyvjelzőimet, belépési kódjaimat, jelszavaimat, képeimet, videóimat, gyaluld le a Windowst, majd rakd újra az összes programmal együttesen... ja, és persze mindent oda kérek vissza, ahol volt. Működőképesen!

Mi is voltunk gyerekek, és nekem is van egy nővérem, és amíg apánk élt egyetlen gépen hárman osztoztunk. De apánk volt az Admin, mert ő műszakilag jártas volt mindenben, mi meg a vendégek, vendégfiókkal. Természetesen felrakta, amit kértünk tőle, így viszont ha valami összeakadt, tudta, vagy legalábbis sejtette az okát és el tudta hárítani.

Szóval amíg ő élt, bennem fel sem merült, hogy nem teljes jogú fiókot kéne futtatnom. Ezért örültünk, amikor ezt az XP-ben kitalálták, és csak azóta vagyok rendszergazda, amióta egyedül használom a gépet. Most már minden rajtam múlik.

Gyűjtögetni meg nem lehet a lóvét, mert elinflálódik. Ki kell nézni egy tipp-topot*, és megvenni részletre. Én is úgy csináltam. Ha neked még nincs redszeres jövedelmed, vagyis van, csak nem hivatalos, és nem vagy hitelképes, megkérhetsz a családban bárkit, hogy az ő nevére vegyétek, te meg majd szépen fizeted a részleteket. Ebben semmilyen csalás nincs, a nővérem nevére is vettem már cuccot, mert hiába volt munkahelyem, hitelt nem kaptam, mert még csak 1 hónapos munkaviszony volt, a hitelhez meg legalább 1 év kellett volna. Megvettük az ő nevére, ő átadta nekem a 13 db csekket, amit folyó hó x-én annak rendje és módja szerint szépen be is fizettem. Ennyi.

Jó a laptop, de azért egy asztali géppel még nem veszi fel a versenyt. Az asztali is legyen rendben, ennek feltétele, ha van egy szarfelelős, mint például a miniszterelnök-helyettes, ebben az esetben a rendszergazda, aki tartja a hátát és a gépet karban. A többiek meg korlátozott fiókokkal gépeznek. Rögtön nem a te gondod lesz a DVD- vagy esetleg a vincseszter vásárlás archivásási célra. Ha erre nincs neki lehetősége, sem kedve, sem ideje, akkor bizony mondjon le a telepítési előjogáról, és vonuljon vissza korlátozott fiókba.

Ezeket kell vele megbeszélned.

Ja, és amint egyetlenegyszer is feltörte a rendszergazdai fiókot és feltelepített valamit, attól kezdve borul a szerződés, ismét ő a felelős. A feltörést meg nagyon könnyű megállapítani. Új kodek vagy program van fenn és nem te telepítetted? Akkor valaki más. Ezt csak azért írom, mert az Admin fiókot sem nehéz feltörni.

BonFire 2010.06.06. 00:48:07

@BonFire: Ami kimaradt, mert utólagosan itt nem tudom szerkeszteni a kommentet:

Tip-Top: www.youtube.com/watch?v=xsdAjRV3Sow

Shikaka 2010.06.12. 10:57:24

Én erre egy másik megoldást találtam.

Valszeg ideiglenes (következő letöltésig), de gyors és nagyon egyszerű.

1. Start menü
2. Vezérlőpult
3. Ütemezett feladatok
4. WGAsetup.exe-t törlöd

Yuuka (törölt) 2010.06.19. 20:02:04

@BonFire:
Mindketten rendszergazdai fiókot használunk. Azért is használunk rendszergazdait, hogy ne legyen semmiféle korlátozás, meg ne nyaggasson állandóan azzal, hogy ezt meg ezt nem tud megcsinálni. Sosem veszekedtünk végül is ilyen dolgokon. Ha elakad valamilyen telepítésnél akkor szól és segítek neki. Nem ért ő annyira mélyen a dolgokhoz.
Egy időben nem fiókoztunk, simán egyet használtunk. De egy idő után vita volt, hogy milyen háttérkép is legyen kint az asztalon, meg nem tetszettek neki azok a beállítások amiket én használtam és fordítva. Ezért is kezdtük el a fiókozást.

De most már úgy is lényegtelen a dolog, mert ha meg lesz a laptop-m akkor azt csinál meg úgy az asztali gépen ahogy akar.
Részletre akarom venni a notit. Kizárt hogy egyben kicsengessem az árát, és nem igazán néz ki úgy, hogy a nyáron összejönne valami meló amiből összeszedném az árát. Sajnos....

És ne haragudj, hogy ilyen sokára válaszolok, de nem jártam errefelé mostanában.

Jah, és jó a számteches paródia! xD

BonFire 2010.06.19. 20:07:08

@Yuuka: Nem baj, ha soká válaszolsz, én még emlékszem, hol tartottunk.

Csak hogy megnyugtassalak: én is mindent hitelre veszek és részletre. A notebookot is abból és arra vettem, meg minden egyéb cuccomat. Persze kivéve az apróságokat.

topa tapír 2010.08.12. 21:33:25

Hi. sajnos meguntam hogy állandóan bejött ez a trágya így rámentem és most felrakta. sima xp-nél nem lehet valahogy kijátszani a dolgot, nem akarok újrarakni az egészet. pls találjatok ki valami okosat. köszi :D

BonFire 2010.08.13. 14:44:25

@topa tapír: Sajnos, nem értem, mit akarsz mondani! Mi jött be? Mi az, hogy rámentél? Ki rakott fel és mit?

Ne haragudj, de ha érdemi választ szeretnél, akkor próbáld meg a problémádat szavakba önteni. Aztán majd kitalálunk valami okosat! (Bár én novemberben végleg száműztem az XP-t a gépemről, úgyhogy ez nálam a továbbiakban nem okoz gondot.)

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.12.24. 12:00:08

Köszi! Töröltem az egészet, a Winfos meg bekaphatja.

BonFire 2010.12.24. 16:45:39

@Donna Anna: Na, akkor számodra ez volt az én karácsonyi ajándékom! :)

epeficam 2011.09.10. 14:41:03

Azért azt ne felejtsétek el, hogy tört szoftvert használunk, szóval mi kaphatjuk be.

BonFire 2011.09.10. 16:49:34

@epeficam: Ez még XP-s koromban íródott, és akár tört, akár nem, az ember biza ezért fizet! Nálunk a szervizben ugyanis kalóz OS-t raknak fel, akkor is, ha van telepítőd.

Pénzért.

aribeth 2012.01.22. 11:07:32

Köszönöm a leírást!

Megfigyeltem valamit mind XP, mind Vista alatt: hiába állítom be, hogy csak értesítést kérek a frissítésektől, a kis rohadék átlag hetente-kéthetente visszaállítja magát automatikus frissítésre.
süti beállítások módosítása