BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Metszet

2008. augusztus 10. 18:11 - BonFire

A minap a fórumon láttam egy érdekes grafikai megoldást, és annyira megtetszett, hogy gontoltam, megosztom másokkal az elkészítés technikáját. Az ötlet nem tőlem származik, de mivel amaz a tutorial angol nyelvű, gondoltam, nem árt, ha magyarul is megvan valahol.

Nem is tudtam igazából kitalálni, hogy milyen nevet is adjak neki, engem leginkább arra a metszetre emlékeztet, ami a bankjegyeken látható a portréábrázolásokon. Kontúrokból és egymást átszelő vonalakból alakul ki a tónus. Nem kell hozzá más, csak egy lehetőleg jó minőségű, nagy felbontású kép. Nem muszáj 10 megapixelesnek lenni, én egy sima wallpaperből vágtam ki a példában szereplő részt.

Rögtön az elején a félreértések elkerülése végett szeretném leszögezni, hogy ez nem könnyű tutorial, így javaslom, hogy olyanok vágjanak bele, akik jártasabbak a Photoshop ismereteiben, vagy rendkívül sok türelmük és idejük van piszmogni. Ezt már csak azért tartottam fontosnak megemlíteni, mivel a művelet hosszú, és azt ugye mégsem lehet elvárni, hogy majd a legtriviálisabb dolgokat is lebontom külön lépésekre. Ha az a feladat, hogy töltsük ki a réteget színnel, akkor az nem lesz külön odaírva, hogy hogyan lehet ezt megtenni. Nos, miután ennyi bevezető biztatással sikerült mindenkinek a kedvét szegnem, fogjunk is hozzá!

1. Nyissuk meg a képet, amit rajzosítani szeretnénk. A Background réteget rögtön duplázzuk meg, a már jól ismert Ctrl+J-vel! Ezután ezen a rétegen fogunk dolgozni.

2. Adjunk az új rétegnek egy szimpatikus nevet! Én Fénymásolatnak neveztem el, mert a photocopy effektet fogjuk rá alkalmazni.

3. Nyomjunk D-t, hogy a palettánk alapértelmezett fekete-fehér színei visszaálljanak.

 

 

 

 

4. A Fénymásolat nevű rétegre alkalmazzuk a Filter/Sketch/Photocopy effektet (szűrő/vázlat/fénymásolat). A Darkness (sötétség) csúszkát nyugodtan toljuk a maximumra, hiszen határozott kontúrokat szeretnénk. A Detail, vagyis a vonalak vastagsága képtől függ. Nagyobb felbontású képen, nyugodtan lehetnek vastagabbak a vonalak.

 

 

 

 

 

 

 

5. Ezután a két réteg közé beékelünk egy harmadikat. Kitöltjük fehér színnel, és az áttetszőségét levesszük 50%-ra.

6. Beállítjuk a rétegek üzemmódjait. A Fehér réteg marad 50%-os normál, ahogy a kép is mutatja, a Fénymásolat pedig Multiply (magyarul talán szendvicspozitív) lesz.

7. Most a skiccelt rétegből, amelynek neve Fénymásolat, megpróbáljuk kiszűrni a nemkívánt elemeket, apró pöttyöket. Duplán kattintunk a rétegre, és a Blending Optionsben (rétegtulajdonságok) a legalsó "Underlying layer" csúszkáját elkezdjük visszafelé húzni. Minél visszább húzzuk, annál több elem fog eltűnni a rétegről. Ha mégis maradnak olyan pöttyök, amelyek nemkívánatosak, de a kontúrok miatt nem lehet a számot csökkenteni, ezeket egyszerűen fehér ecsettel lefestjük, akár egy hibajavító korrektorral.

 


 

8. Most fekete-fehérré tesszük a képet egy Adjustment réteggel. Igaz, hogy ez már a második pótréteg, ami utólag kerül a már elkészültek közé, de remélem, hogy a Layer paletta fényképei alapján követhető lesz. Az ilyen munkák során elég sokat lehet improvizálni, ezért is borul fel néha a sorrend.

Tehát, a Black & White Adjustment réteg közvetlenül a Background fölé kerül.

A Black & White beállításaihoz nem akarok kész receptet adni. A lényeg, hogy akinek sötétebb a képe világosítson rajta, és fordítva. Ennél a műveletnél már meg lehet figyelni, hogy minél világosabbra vesszük ezt a réteget, a Fénymásolat rétegről annál több kontúr fog eltűnni. Természetesen ezeket vissza lehet utólag adni, a 7. pont szerint, csak a csúszkát az ellenkező irányba kell húzni.

 

 

9. Most azokat a ronda pöttyöket és "fótokat" távolítjuk el a képről, amelyek a szűrés ellenére is ott maradtak. Még mindig a Fénymásolat rétegen dolgozva fogjuk meg az ecset eszközt (B) és fehér színnel fessük le a nemkívánt elemeket.

Egy jó tipp: Ilyen esetben jöhet jól a sokszögletű lasszónk. Pár kattintással körbejelölünk egy nagyobb területet, és egyszerűen fehérrel leöntjük, vagy nyomunk egy Alt+Backspacet. Így elég szaporává válik a munka.

  

 

  

 

10. Most következik az a rész, ahol a sötét részeket kiszínezzük feketére. No nem kell megijegni, nem festegetünk, hanem a Fehér réteg Underlying Layer bal csúszkáját kezdjük el vonszolni. Így a sötétebb területek automatikusan kitöltődnek fekete színnel.

Az én képemen nem sok a sötét elem, de más képeken, ahol több a kontraszt, hasznos lehet ez a lépés. Így nem vagyunk kénytelenek ecsettel festegetni, ha nem muszáj.

 

 

 

 

 

11. Most jön a dolgok legnehezebb része. Nekem legalábbis ez a lépés okozta a legtöbb munkát. Csíkos sormintát (pattern) kell készítenünk. Lehetőleg egy elég kicsi, mondjuk 20x20-as képre kell ceruzával megrajzolni a mintát, ahogyan a képen is látható.

 

Persze elég csak egyet megrajzolni, majd azt tükrözni. Miközben a ceruzával barkácsoljuk a fehér alapra a fekete pöttyöket, a Filter/Other/Offset (szűrő/egyéb/eltolás) effektel mindig ellenőrizhetjük munka közben, hogy valóban jól fog-e illeszkedni egyik vonalhoz a másik. Nem szabad elfelejtenünk, hogy amint ezt patternként használjuk fel, egy szép átlósan csíkozott felületet kell kapnunk, mindenféle bütykök meg rücskök nélkül. Megvallom őszintén, ezzel a mintával legalább másfél órát vesződtem, az eredeti tutorial ugyanis csak annyit volt szíves megemlíteni, hogy készítsük el, de azt már nem, hogy hogyan. Aki akarja, lesse le erről a képről! Én is lestem amarról. Nem szégyen!

Még egy használati jótanács: Ha rajzoláskor bekapcsoljuk a rácsot (mert feltételezem, hogy bekapcsoljuk), a Snap to Grid (ugrás a rácshoz) funkciót kapcsoljuk ki! Ha nem így teszünk, lesznek olyan pixelek, amit nem lesz hajlandó befesteni az ecset! Én majdnem megőszültem, mire rájöttem, hogy szívat!

Ha sikerült megrajzolnunk jegyeztessük meg vele! Az Edit menü Define Pattern... menüpontjánál adhatunk neki nevet is, de nem fontos. Ha kész, tükrözzük meg a képet (Image/Rotate canvas/Flip canvas horizontal), és definiáljuk új mintázatként még egyszer. Ha jól csináltuk, a preset managerünkben a fent látható módon kell elhelyezkednie a mintázatok között. Ezután ezt be is zárhatjuk, elmenteni nem kell, a mintázatok között már úgyis megvan. Most visszatérünk az eredeti képünkhöz.

12. A Fehér rétegünk fölé készítsünk egy új réteget, majd ezt a réteget feltöltjük az imént megrajzolt mintázattal. Ezt úgy csináljuk, hogy a Layer palettán a "Create new fill or adjustment layer" ikonjára kattintunk, és ott kiválasztjuk a "Patternt" (mintázat).

Kiválasztjuk a szimpatikusabbikat, és beborítjuk vele a réteget. Amint a kép is mutatja, a mintázatunkat még ilyenkor utólag is tudjuk méretezni. Ha nagyra sikerült volna, kisebbre vesszük a méretét, mondjuk 50%-ra.

 

13. A réteg üzemmódját állítsuk Multiplyra, majd duplán kattintva a Blending Option-ben ismét elkezdjük a fedési csúszkák húzigálását. Érdekes látni, hogy amint a csúszkát elkezdjük visszafelé húzni, úgy tűnnek el a mintázat bizonyos részei. Még szebb végeredményt érhetünk el, ha a kis potmétert kettévágjuk az Alt segítségével. így meghatározhatjuk a kezdő és a befejező tónust. Ezzel a művelettel elég sok időt el lehet tölteni, ez a feladat azoknak lett szánva, akik ráérnek elpiszmogni vele.

14. Ha ez kész, készítünk egy új réteget, és kitöltjük a fent tanult módon, csak éppen az ellenkező mintázattal. Majd pedig belemászunk a tulajdonságaiba, és a csúszkákon szépen finoman be tudjuk hangolni a tónusokat.

Ezzel gyakorlatilag elkészült a metszetünk. Ki lehet még próbálni a módszert, vékonyabb sávos mintázattal, nem csak átlósan, hanem függőlegesen és vízszintesen is, egy-egy újabb rétegre rakva a mintázatokat. Minél több irányból érkezik a mintázat, a tónus annál gazdagabb lesz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az eredeti kép letölthető innen.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr65609533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bojack 2008.08.11. 13:27:04

Gyönörű kis tutor.A black& White dolognál kezd kicsit bebonyolodni , de aki meg AKARJA érteni , annak szerintem semmi gondja nem lessz vele.
Ezt is köszönjük.Már vártam egy hasonló , új tutort.

BonFire 2008.08.11. 14:15:44

Lehet, hogy most nem voltam annyira tiszta és világos, amilyen szoktam lenni, de egy kicsit indiszponált vagyok a nikotin-elvonástól. Természetesen, ha valakinek kérdése merül fel bármivel is kapcsolatban, azt el fogom magyarázni részletesebben is. Úgyhogy bele lehet vágni bátran.

Bojack 2008.08.11. 20:11:18

Akkor mondjuk kezdeném én :) A 8. lépés nem tiszta , akárhogy akartam.
Ha valaki akarja eddigi képeim itt megtekinthetőek ( ha tilos akkro boccs Bonfire)profile.imageshack.us/user/bojackmester/images
Sok belőle közkedvelt Bonfire-nk tutorai alapján készült :)

BonFire 2008.08.11. 21:13:57

Oké! Tehát a 8. lépésben szürkeárnyalatossá tesszük a képet egy Adjustment réteggel.

A Background rétegen állva a Layer palettán rákattintunk az új Adjustment réteg ikonjára, és a felugró menüben kiválasztjuk a Black & White-ot.

Először az Automata beállítással nézd meg, milyen lesz a kép fekete-fehérben. Egy-egy színt sötétíteni vagy világosítani tudsz, ha az adott területre nyomod az egérmutatót, és jobbra balra vonszolod. De úgy is, hogy a színcsúszkákat vonszolod.

Tankcsapas 2008.08.12. 08:29:40

Köszönöm szépen a tutort! :)

Ki is próbáltam és tényleg nagyon jó.

Üdv: tankcsapas.

Bojack 2008.08.12. 08:49:31

Nah , elkészítettem.Az a baj , hogy utolsó lépésig szerintem mindent úgy csináltam , ahogy azt leírtál.
De az átlók , nem csak az "alakunkat" takarják , hanem az egész rajzvásznat.
Mi a teendő?

Bojack 2008.08.12. 08:57:04

Nah , bocsi az előzőért , de az utolsó előtti lépést vagy meilyket kihagytam.Most tehát megvan a kép.Ha akarjátok itt megnézhetitek:
profile.imageshack.us/user/bojackmester/images
Nem lett olyan jó , mint Bonfire-nak , de ez érthető is azthiszem :)
[(A képek közt az a kék fánk szerű dolog a pathes youtube-s videó eredménye,csak ilyen mintával :))]

BonFire 2008.08.12. 10:46:07

Persze, attól is függ minden, milyen szépen sikerül a patternt megszerkeszteni. A kontúrok vastagságát is a kép méretéhez kell állítani, és a pattern kitöltésnél is lehet kisebbre venni. Én 50%-ra vettem, de lehet még kisebbre is, ha úgy kívánja a feladat.

A forrásképet ide azért nem tettem direkt, mert ingyér' letölthető a SexyDesktopról, onnét szoktam a szép hölgyeket beszerezni.

Egyébként ha hiszed, ha nem, nekem sem pont ez a kép lett a legjobb. Megcsináltam már egy premier-plan portrén, azon sokkal jobban sikerült. Képe válogatja.

Dranzer 2008.08.15. 11:13:23

Sziasztok!

Én elkezdtem csinálni, minden simán ment. Csakhogy szerintem a Photoshop cs-ben nincs olyan fekete-fehér réteg amilyen a 8.-as lépésnél kell.
Ezt valahogy máshogy meglehetne oldani?

Előre is köszi a segítséget!

BonFire 2008.08.15. 13:50:09

A CS az a 8.0-ás verzió, ugye? Nem tudnám fejből megmondani, hogy melyikben jelent meg ez a réteg. Mindenesetre anélkül is meg lehet oldani. Készítesz a Backgroundról egy másolatot, és a Ctrl+Shift+U-val színteleníted. Ettől kezdve a fekete-fehér képpel dolgozhatsz tovább.

Az adjustment rétegnek itt csak annyi az előnye, hogy azzal non-destruktív, vagyis nem romboló módon tudjuk a képeinket szerkeszteni. Ugyanis - ezt bizonyára tudod -, ezeknek a rétegeknek a paramétereibe bármikor bele tudunk nyúlni, és megváltoztatni azokat. Ezek híján romboló módon kell dolgoznunk, vagyis csinálunk egy másolatot az eredetiről, és megszabadulunk a színeitől. Ha végül mégsem tetszik, azt a réteget el lehet dobni, és egy újat készíteni.

Habár azt meg kell hagyni, hogy a Black & White jóval okosabb effekt, mint a sima Deszaturáció. Ebben ugyanis lehetőségünk van, a kép különböző színeinek kiemelésére-csökkentésére. Ezáltal a fekete-fehér képen is eldönthetjük, minek kell jobban érvényesülnie, okos kontrasztokat készíthetünk vele.

Annyit tudnék tanácsolni, hogy mindenesetre a CS3 próbaverzióját töltsd le, és próbáld ki ezeket a dolgokat benne. Aztán el tudod dönteni, hogy szükséged van-e ezekre, vagy nem. Persze, tudom, hogy nem két forintról van szó, de a CS3 a CS óta annyit fejlődött, hogy az ma már eléggé elmaradottnak tűnik mellette.

Tankcsapas 2008.08.15. 16:46:50

Hali!

Én cs2-ben csináltam és én sem tudtam a 8. lépést végrehajtani. :)

Ennek ellenére megcsináltam, habár nem lett valami szuper. :)

Üdv: Tankcsapas

BonFire 2008.08.15. 18:14:02

Húh, akkor én nem vagyok világos, ezek szerint. Most átnéztem okával, de nem találtam benne elírást.

Az a lényeg, hogy oda kerüljön a fekete&fehér réteg, ahol a képen is látszik a layer palettán. Az a rétegek helyes sorrendje, hiszen onnan származik az én végeredményem is.

A másik fontos dolog, a rétegek üzemmódja. A fehér áteresztő rétegnek sima Normal üzemmódúnak kell lennie, de az áttetszőséget be kell állítani egy középértékre, mert ha 0 vagy 100%, akkor nem fog sikerülni a vonalkázások átmeneteit árnyalni. Csak digitálisan ereszti át, van jel/nincs jel módon. Ezért kell az Opacityt 50%-ra beállítani. Ne, nem tudom, hogy ez most mennyivel volt világosabb?

A fénymásolt, és a fehér áteresztő Underlying layer (réteg alatt fekvő) csúszkáin is utólag sokat kell igazgatni, hogy a jó végeredményt megkapd.

Dranzer15 2008.08.16. 16:27:35

Sikerült!

Szerintem elég jól sikerült:
kepfeltoltes.hu/080816/
01_kiindulas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nekem nagyon tetszet a tutor!

BonFire 2008.08.16. 17:41:52

Frankó, csak kisebb, mint az enyém, mivel az eredetit nem tettem ki. De ha kell, akkor felteszem valahová, ahonnan letöltheted. Egyébként egy sima 1125x864-es wallpaper volt. Egy free oldalról töltöttem le.

Egyébként engem is zavar, hogy ha ebbe a dobozba belerakok egy hosszú linket, a végén nem látom a kurzort. Valószínűleg így sikerült neked is kettévángni, az amúgy működő linket ;)

Egyébként nem tudom, mennyire jó ez a képfeltöltés, én nem használom. Csúnya, hogy mindig odalöt a saját oldalára. A Photobucket.com-on regisztrál az ember egy accountot, és attól kezdve az az ő személyes "Fótósvödre". Azt jobban szeretem, egy kicsit személyesebb. Na, ha kell, onnan lehet majd leszedni. Mindjárt fel is teszem, meg belinkelem a tutor alá.

Spoock 2008.08.17. 19:09:34

Jó kis tutorial. Különben mennyibe kóstál a PS?

BonFire 2008.08.18. 00:29:31

Köszönöm! Ezt a cikket mindenesetre érdemes elolvasni a hihetetlenül olcsó PS árakról: graphicssoft.about.com/od/photoshop/f/cheapprice.htm

Nagyjából arról van szó, hogy ami gyanúsan olcsó, az valószínűleg kalóztermék. A PS-t különösen sokan lopták már. Hivatalos árnak az Adobe lapján szereplőket tudom elmondani. A CS3 Extended 999$, ha régebbiről frissíted, csak 349$. De az Extendedet valószínűleg egy hobbi PS rajongó nem is igazán tudja kihasználni, így az olcsóbb CS3 lehet a megoldás. Ennek az ára "csak" 649$, a frissítésé pedig mindössze 199$. Ha azt vesszük alapul, hogy a világ legjobb ilyen célú termékéről van szó, talán nem is olyan sok érte ez az ár. A mostani dollár-árfolyammal kb 150 Ft-tal számolva, úgy 100 000 körül van.

Van még egy áthidaló megoldás, a diákverzió, csupán 29 900 pénzért. Ezt diákok vehetik meg, és egy évig működik trialként. 365 nap után kell megvenni a termékkulcsot a további használathoz. Itt egy link, ha érdekel.

www.designshop.hu/adobeHU/adobe-photoshopextendedHU-diak.php

Engem mindössze annyi zavar benne, hogy ez majdnem a full verzió árának 1/3-a, és akkor is csak trial, ha egy évig fut. Másrészt, legnagyobb hátránya, hogy csak a magyar nyelvű verzió vásárolható meg ebben az akcióban. Igazából ez a rosszabb.

Kobi 2008.08.20. 13:42:25

wallpaperből vágtad ki ? :O nekem még életembe nem sikerült normális módon se kijelölni pontosan , se kivágni semmit :D:D

BonFire 2008.08.20. 15:43:30

Úgy értettem a kivágást, hogy méretre vágtam a Crop eszközzel. Nem volt szükség külön kivágni az alakot, mivel a wallpaper háttere fehér, így megfelelt a művelethez.

Miért nem sikerül kivágni semmit normálisan? Mindenre van megoldás, csak ismerni kell. Mondjuk egy ilyesmi megfelelne?

i245.photobucket.com/albums/gg80/BonFire_bucket/dawncomps.jpg

Természetesen ez sem tökéletes, hiszen látszik, hogy világos háttérből szedtem ki, de ha bütykölök vele még egy kicsit, akkor annak a nyomát is el lehet tüntetni.

Az ilyen alakokat egyébként kombinált kivágással szoktam kiszedni. a haj külön kerül kijelölésre színmaszkolással, a többi éles vonás pedig pennel, egy másik műveletben. Egyáltalán nem nehéz, ha érdekel valakit, alkalomadtán megsúgom itt a titkát ;)

Kobi 2008.08.20. 19:01:44

én nyitott vagyok mindenre ami PS-es dolog 3-4napja kezdtem el igazán foglalkozni a témával :) szal nekem jöhet bármi :D noob vagyok még :D

BonFire 2008.08.21. 01:27:33

Akkor értem, hogy eddig miért nem sikerült ;) 3-4 nap még nem sok, de üdvözöllek a PS-esek táborában! A kijelöléseket meg majd meg fogod tanulni, ha már jól kezeled a különféle eszközöket. Most direkt nem akarok itt tippeket adni, egy ilyen fent bemutatott alak kijelöléséhez és kivágásához, mert összetett feladat. Annyit viszont elárulok, hogy az éles kontúrokat pennel, a homályosakat, mint pl. a haj színmaszkolással különítem el. Aztán a két kijelölést kombinálom, egyberakom, összekutyulom, meg minden.

syloscy 2008.08.25. 01:55:55

Szia BonFire!

Már elég rég óta olvasgatom a blogodat de most írok hsz-t először, ugyanis vmit sikerült elrontanom.
image.fiberhost.hu/upload_dir/20080825/aflnors4_n_vtelen.jpg
Ott ahova a nyíl mutat ott régen volt még egy fül.
Csak nem tudom hova lett. Én nagyon sokat használtam azokat a dolgokat amik azon voltak, biztos te is.
Ha tudnál segíteni, hogy hogyan tudnám azt a fület visszacsalogatni az nagyon jó lenne.
Ha véletlenül írtó nagy marhaságot kértem volna amit mindenki tud akkor bocsánatot kérek.
Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.

BonFire 2008.08.25. 02:18:54

Egyáltalán nem kérdeztél marhaságot. Ami ott véletlenül bezárult az a History paletta. Pánikra semmi ok. Bal oldalt a paletták fölött az eszköztáron láthatod a "Workspace"- munkafelület menüt. Azt kinyitod, és kiválasztod a "Default Workspace-t". Ezzel a paletták összes beállítása visszaáll abba az alaphelyzetbe, ami az első induláskor látható volt.

Egyébként érdemes egyszer rászánni az időt és kényelmesen testre szabni a munkafelületet. Próbáld ki, ha ezeket a füleket - idegen szóval tabokat megfogod, ki tudod húzni a csoportból; az x-re kattintva bezárni, valamint külön-külön egy palettára rendezni több tabot, ahogy neked éppen a legjobban megfelel.

Ha valamikor véletlenül bármelyik is így bezáródik, a Window menüben rákattintással meg tudod nyitni, aztán a vonszolós módszerrel visszatenni a helyére.

Ha megnézed a Workspace menüt, kipróbálhatod a gyári beállításokat. Mindegyik más-más elrendezésben mutatja a palettákat, attól függően, hogy nyomdai előkészítésre, színkorrekcióra, vagy éppen videoszerkesztésre van szükségünk. Érdemes a leggyakoribb palettáknak gyorsbillentyűket beállítani. Ezt az Edit/Keyboard Shortcutsban tudod megtenni. Nálam pl az F5 a karakter-; az F6 a History-; az F7 a színek-; az F8 pedig a Layerek palettája. Így eléggé kényelmesen tudom őket váltogatni, mikor mire van szükség. Ja, és a legfontosabb, ha egyszer beállítottad, mentsd el, mint saját munkafelületet a Workspace/Save workspace menüponttal!

syloscy 2008.08.25. 14:10:58

Köszönöm szépen! Azt hiszem kipróbálom ezt a saját elrendezés dolgot.;)
Üdv.

BonFire 2008.08.25. 14:45:25

Mindenképpen érdemes, hacsak nincs az embernek két monitora, hogy az egyikre külön kipakolhassa a palettákat, a hely soha nem elég.

Ja, és amit az éjjel elfelejtettem: Igen, én is gyakran használom a History palettát. Azt csak az nem használja, aki nem Photoshoppozik ;)

Magusx18 2009.01.06. 09:12:40

A 11. lépést el tudnád magyarázni egy picit szájbarágósabban, nem tudom, hogy hol kell megrajzolni azt a rácsos dolgot, meg hogy utána hogyan kellene tükrözni.

BonFire 2009.01.06. 14:55:17

Ahogy írtam, én is megszenvedtem vele alaposan. De tudok egy jó megoldást. Mentsd le azt a képet, ami a 11-es pont alatt a Preset Managert mutatja. Nyisd meg, majd nagyjából vagdosd körbe a Crop eszközzel. Nyitsz fölé egy új réteget, és a képet egy sorvezetőként vagy sablonként használva rajzold meg az új rétegre a fekete részeket. Persze a réteget előbb ki kell tölteni fehérrel, ami aztán az egész alatta lévő képet eltakarja, de a munkálatok idején átállítod a keverési üzemmódját Screenre, így a fehér részek átlátszóak lesznek. Ha kész, töröld ki az eredeti réteget, a továbbiakban nincs rá szükség. Utána jól kinagyítod, és körbevágod 20x20-asra, vagy mekkora ez.

Ezután jön a definiálás, vagyis meg kell jegyeztetni a programmal az imént rajzolt mintát. Edit->Define Pattern... Elnevezed mondjuk Pattern01-nek. Ezután megtükrözöd az Image->Rotate canvas->Flip canvas horizontal menüponttal, majd ezt is definiálod egy új néven, mondjuk Pattern02. Persze, ha nem adsz neki nevet az sem baj, valamilyen hasonló nevet fog neki adni a program. Ha ez megvan, a képet be is zárhatod mentés nélkül, a továbbiakban már nem kell.

süti beállítások módosítása