Ebben a könnyű tutorialban bemutatom a sok közül az egyik lehetséges módját annak, hogyan lehet egy fényképből festmény vagy grafikaszerű képet készíteni. Csak néhány egyszerű lépés, és máris van egy kis sikerélményünk. A tutorial kezdőknek készült, ezért néhány nyilvánvalónak tűnő lépés részletesebben lesz bemutatva.
Kiindulánképpen nyissunk meg egy képet a Photoshop-ban. Ez lehet akármilyen szabadon választott kép.
Ezen a képen nyilvánvaló, hogy egy kicsit zajos (sőt, nem is kicsit). Az első dolgunk tehát az lesz, hogy a hangyákat eltüntessük róla, már csak azért is, mert a későbbi lépéseknél erre nem lesz szükségünk.
1. Válasszuk a Filter menü, Blur/Smart Blur pontját.
Itt a Radius (sugár) arra vonatkozik, hogy mekkora képterületet mosson össze, a Threshold (küszöb) pedig, hogy mi legyen az alsó határ. Ha teljesen lenullázzuk a Threshold-ot, a másik csúszkán hiába állítgatunk, a kép érdemileg nem lesz tisztább. Úgy játsszunk a küszöbértékekkel, hogy tényleg csak a zaj tűnjön el a képről. Ebben az esetben az értékeket egy kicsit magasabbra állítottam a szokásosnál, hiszen nem az a cél, hogy minden egyes pixelből körvonal legyen.
Elég, ha jó simára állítjuk, a legélesebb vonalak így is kitűnően el fognak különülni a homályos részletektől.
A Qualityt (minőség) legjobb, ha mindig High (magas) értéken hagyjuk.
A tutorial folyamán bemutatott értékek nem szentenciák! Tessék nyugodtan állítgatni, minden esetben a képtől függően az értékeket.
2. Most át kell alakítanunk, a Background réteget layerré alakítsuk. A Layer palettán duplán kattintsunk a Backgroundra, és a megjelenő párbeszédpanelben nevezzük el a rétegünket, majd okézzuk le.
A munka további részéhez két egyforma réteget fogunk használni.
4. Válasszuk ki a legfelső réteget, az a "Ló copy" lesz, majd válasszuk ki az effektek közül a Filter/Sketch/Photocopy (szűrő/skicc-vázlat/fénymásoló) effektet.
Állítsuk be rajta a paramétereket. Itt a Detail azt jelenti, hogy hány pixel vastag körvonalat szeretnénk, a Darkness pedig, a vonalak sötétségét jelenti. Ha véletlenül nem fehér alapon fekete vonalak jelennének meg, lépjünk ki az effektből, és állítsuk vissza alapbeállításra a palettánk színeit a D lenyomásával. Ugyanis ez az effekt mindig azokkal az előtér és háttérszínekkel dolgozik, amelyek az aktuális palettánkon be vannak állítva. Ha készen vagyunk, nyomjunk OK-t.
5. Filter/Sketch/Stamp (szűrő/skicc/bélyegző) Erre a lépésre azért van szükség, hogy a körvonalakat tisztábbá tegyük, valamint eltüntessük a képről azokat a pontokat, amelyek érdemileg nem fogják feldobni a képet. Itt ismét csak szemünkre hagyatkozva állítsuk be a paramétereket a kívánt szintre. A Light/Dark balance a fény és sötétség egyensúlyát változtatja, a Smoothness pedig a puhaságot, a körvonalak lágyítását.
Ezek után egy fehér ecsettel fessük be az esetlegesen megmaradt vonalakat és pöttyöket, amik nem kellenek.
Nagyítsuk ki jól a kép egyes részleteit, és az ecsetek nagyságát változtatgassuk festés közben mindig a kívánt méretnek megfelelően.
6. A réteg Blending Mode-át állítsuk Color Burn-re, és az áttetszőségét állítsuk 50%-ra. Így ugyanis a vonalak az adott felszín színét fogják felerősíteni. Ha valakinek úgy tetszik, nyugodtan hagyhatja 100%-on is, ebben az esetben a vonalak feketék lesznek.
7. A "Ló" rétegre alkalmazzuk a Filter/Artistic/Cutout (szűrő/művészi-művészeti/ kivágás) effektet. Állítsuk a színek számát 8-ra, az Edge Simplicity a szélek egyszerűségére, az Edge Fidelity pedig az élek szabadságára vonatkozik. Ezekkel eljátszadozhatunk, hogy egy kicsit összebarmoljuk a képet.
9. Ezzel el is készültünk. Szórakozhatunk még egy kicsit a rétegekkel, az ecsetvonások utánzásával (Filter/Brush Strokes/Angled Strokes vagy Crosshatch), így egy kicsit festményszerűbb megjelenést adhatunk neki.
Ezen a képen nyilvánvaló, hogy egy kicsit zajos (sőt, nem is kicsit). Az első dolgunk tehát az lesz, hogy a hangyákat eltüntessük róla, már csak azért is, mert a későbbi lépéseknél erre nem lesz szükségünk.
1. Válasszuk a Filter menü, Blur/Smart Blur pontját.
Itt a Radius (sugár) arra vonatkozik, hogy mekkora képterületet mosson össze, a Threshold (küszöb) pedig, hogy mi legyen az alsó határ. Ha teljesen lenullázzuk a Threshold-ot, a másik csúszkán hiába állítgatunk, a kép érdemileg nem lesz tisztább. Úgy játsszunk a küszöbértékekkel, hogy tényleg csak a zaj tűnjön el a képről. Ebben az esetben az értékeket egy kicsit magasabbra állítottam a szokásosnál, hiszen nem az a cél, hogy minden egyes pixelből körvonal legyen.
Elég, ha jó simára állítjuk, a legélesebb vonalak így is kitűnően el fognak különülni a homályos részletektől.
A Qualityt (minőség) legjobb, ha mindig High (magas) értéken hagyjuk.
A tutorial folyamán bemutatott értékek nem szentenciák! Tessék nyugodtan állítgatni, minden esetben a képtől függően az értékeket.
2. Most át kell alakítanunk, a Background réteget layerré alakítsuk. A Layer palettán duplán kattintsunk a Backgroundra, és a megjelenő párbeszédpanelben nevezzük el a rétegünket, majd okézzuk le.
Ebben az ablakban, meg is változtathatjuk a réteg színét, hogyha később sok réteggel kellene dolgoznunk, könnyebben eligazodjunk közöttük. Beállíthatjuk a Blending Mode-ot is, de ezeknek inkább már utólag van jelentőségük.
3. Most duplázzuk meg a rétegünket. Megtehetjük a képen látható módon, jobb gombbal a rétegre kattintva, de egyszerűen egy Ctrl+J gyorsbillentyűvel is. Van egy harmadik lehetőség is, ha a layer paletta jobb felső sarkában található kicsi háromszögre kattintunk. Negyedik módszer, ha ugyanezt menüből tesszük meg. Lehet válogatni, melyik szimpatikusabb.
A munka további részéhez két egyforma réteget fogunk használni.
4. Válasszuk ki a legfelső réteget, az a "Ló copy" lesz, majd válasszuk ki az effektek közül a Filter/Sketch/Photocopy (szűrő/skicc-vázlat/fénymásoló) effektet.
Állítsuk be rajta a paramétereket. Itt a Detail azt jelenti, hogy hány pixel vastag körvonalat szeretnénk, a Darkness pedig, a vonalak sötétségét jelenti. Ha véletlenül nem fehér alapon fekete vonalak jelennének meg, lépjünk ki az effektből, és állítsuk vissza alapbeállításra a palettánk színeit a D lenyomásával. Ugyanis ez az effekt mindig azokkal az előtér és háttérszínekkel dolgozik, amelyek az aktuális palettánkon be vannak állítva. Ha készen vagyunk, nyomjunk OK-t.
5. Filter/Sketch/Stamp (szűrő/skicc/bélyegző) Erre a lépésre azért van szükség, hogy a körvonalakat tisztábbá tegyük, valamint eltüntessük a képről azokat a pontokat, amelyek érdemileg nem fogják feldobni a képet. Itt ismét csak szemünkre hagyatkozva állítsuk be a paramétereket a kívánt szintre. A Light/Dark balance a fény és sötétség egyensúlyát változtatja, a Smoothness pedig a puhaságot, a körvonalak lágyítását.
Ezek után egy fehér ecsettel fessük be az esetlegesen megmaradt vonalakat és pöttyöket, amik nem kellenek.
Nagyítsuk ki jól a kép egyes részleteit, és az ecsetek nagyságát változtatgassuk festés közben mindig a kívánt méretnek megfelelően.
6. A réteg Blending Mode-át állítsuk Color Burn-re, és az áttetszőségét állítsuk 50%-ra. Így ugyanis a vonalak az adott felszín színét fogják felerősíteni. Ha valakinek úgy tetszik, nyugodtan hagyhatja 100%-on is, ebben az esetben a vonalak feketék lesznek.
7. A "Ló" rétegre alkalmazzuk a Filter/Artistic/Cutout (szűrő/művészi-művészeti/ kivágás) effektet. Állítsuk a színek számát 8-ra, az Edge Simplicity a szélek egyszerűségére, az Edge Fidelity pedig az élek szabadságára vonatkozik. Ezekkel eljátszadozhatunk, hogy egy kicsit összebarmoljuk a képet.
9. Ezzel el is készültünk. Szórakozhatunk még egy kicsit a rétegekkel, az ecsetvonások utánzásával (Filter/Brush Strokes/Angled Strokes vagy Crosshatch), így egy kicsit festményszerűbb megjelenést adhatunk neki.