BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Fontszerkesztés TypeLighttal

2014. július 16. 19:21 - BonFire

A korábbi tutorialban, a Magyar ékezetesítés Fontlabbal címűben bemutattam, hogyan szerkesszük bele a hiányos betűkészletbe a hungarumlautot, vagyis az „ő”-ket és az „ű”-ket. Azóta eltelt némi idő, és sajnálkozva vettem észre, hogy a FontLab azon verziója, ami nekem megvan, többé már nem kompatibilis a Win8-cal. Ezért kipróbáltam néhány ingyenes alternatívát (egyik kiábrándítóbb volt, mint a másik), végül jobb híján a „pehelysúlyú” TypeLightnál maradtam.

A program nem felel meg maradéktalanul az elvárásaimnak, ugyanis hiányzik belőle jó néhány számomra már alapvetőnek ítélt funkció (ilyen pl a keresés glyphekre; előnézeti ablak méretezhetősége, glyph megnyitása az előnézetre kattintva stb.), kénytelen voltam megalkudni, és elkezdeni ismerkedni vele. A hungarumlautot ugyan be lehet vele szerkeszteni a betűkészletbe, azonban a FontLabhoz képest a TypeLight meglehetősen „fapados”: egy-egy ilyen szerkesztéssel akár 15–20 percig is elpiszmoghatunk, míg FontLabbal mindez nem vett több időt igénybe öt percnél. Sebaj! Ingyen van, tanuljunk meg vele élni.

Az ékezetesítés műveletét ezúttal a TypeLighton mutatom be; ha valaki rajtam kívül szintén rászorulna a program használatára, legyen neki valami alapvető útmutató. Természetesen a program lehetőségei nem merülnek ki ennyiben, de jelenleg nekem csak erre a műveletre van szükségem az esetek 99%-ában, így a jövőben elképzelhető, hogy ennél a programnál maradok.

…És dolgozom döcögősen.

A TypeLight letöltése

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr996514467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása