BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Egyszerű tükröződés létrehozása – videó tutorial

2010. november 30. 19:30 - BonFire

A minap nagyot bosszankodtam. Történt ugyanis, hogy a tutorial.hu egyik szerzője gondolt egyet, és úgy döntött, hogy a videóit, amelyeket eddig oktatási céllal a nagyközönség elé tárt, mostantól csak fizetés ellenében lehet megtekinteni.

Ez azért is meglepő, mert:

1) Nem mutat a videóban újat – gyakorlatilag a bemutatott technika 1000+ példányban fellelhető a YouTube-on.
2) Ha egy fél évig szabadon megtekinthető volt, akkor eddig bárki lementhette, majd ugyanúgy fel is töltheti és megoszthatja. Ugyet tudjuk, hogy egy az internetre felkerült tartalmat gyakorlatilag nem lehet eltávolítani onnan. Valakinek biztosan megvan.
3) Homlokegyenest ellenkező irányba megy a megszokott tendenciákkal. Mi – Photoshop művelők, amatőrök és félprofik – általában ha tutorial írására adjuk a fejünket, azt nem az anyagi haszonszerzés reményében tesszük, hanem, ha úgy tetszik idealizmusból. Hogy más is ingyen tanulhasson, ha mi is ingyen tanulhattunk az elődeinktől. Szerintem egy így fair.

A tutorial.hu tulajdonosa Harder tegnap át is szerkesztette a posztot, és jobb híján a YouTube-on fellelhető angol nyelvű videókkal helyettesítette. Most ezzel a videóval szeretném pótolni azt a hiányt, hogy eddig még senki nem készítette el magyar nyelven. (Hozzáteszem, a fent említett szerző sem. Azt mondta: utánozni a majom is tud, és nem szükséges hozzá magyarázat. Ezen kissé elvitatkoztunk, és lehet, hogy ennek hatására döntöt úgy, ahogy döntött.) Én elkíszítettem magyar nyelven, és most rendelkezésetekre bocsátom. "Ingyen és bérmentve."
 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr282484294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Harder. · http://www.mactippek.com 2010.11.30. 21:26:33

Köszi szépen a videót és a lehetőséget, hogy kitegyem a a lapra, még ma este kikerül. :)

BonFire 2010.11.30. 21:29:38

@Harder_hu: Szívesen! Használjátok egészséggel!

cewe 2010.12.01. 12:07:32

Szia, klassz a videó, de elkészült ez már magyar nyelven:)
halado.cewe-fotokonyv.hu/tukrozodes/ Pont egy éve van fent.

BonFire 2010.12.01. 15:50:46

@cewe: Kösz szépen, hogy felhívtad rá a figyelmemet! Bár az oldalt nem ismerem. Én azért szoktam a YouTube-ra tölteni a videókat, mert azt mégiscsak többen nézik. Megérné a tiédet is, mert ez pont az a technika, ami eléggé macerás dolog.

Épp a hetekben bütykölgettünk egy fényképet ilyen módon (3D alakzat tükröződése), és mondhatom, elég nehéz volt pontosan megcsinálni. Persze itt-ott csaltunk, de a végeredmény hihető lett. Ha érdekel, itt a kép:

lh4.ggpht.com/_GMOy6F6pgIE/TPZfdfkYS8I/AAAAAAAABNE/lXalREEAOhk/effekt_tukrozodessel2_0.jpg

Előtte persze nem találtam iránymutatót, úgyhogy nekem ki kellett találni, de végül nagyjából ugyanerre az eredményre jutottam.

Okával átlapozom az oldaladat is; hasznosnak tűnik.

cewe 2010.12.01. 16:44:49

@BonFire
Fent vannak a videók a youtube-on is:
www.youtube.com/user/CeweFotokonyv

Megnéztem a képet, teljesen jó. Kell egy kicsit csalni, anélkül nem megy:)
Köszi az érdeklődést:)

BonFire 2010.12.01. 16:47:22

@cewe: Ó, én szellemi fogyatékos! Eszembe sem jutott volna, hogy rákeressek. Meg fogom lesni mindenképpen a videókat; köszi a tippet!
süti beállítások módosítása