BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Védekezzünk a spam ellen! – avagy miért van egy-egy komment kimoderálva

2011. augusztus 19. 14:09 - BonFire

Talán kissé furának tűnhet a bejegyzés, de szükség van rá. Saját érdeketekben.

Talán azt már mindenki észrevette, hogy az én email címem nincsen nagy, nyilvánvaló betűkkel kiírva az oldalra, pedig hát privát emaileket is fogadok. A dolog nem véletlen. Ugyanis ha nyíltan kiírjuk valahová az esetleg nem publikus címünket, egy a címekre vadászó robot könnyedén begyűjtheti, és attól kezdve különféle dolgokra használhatja. Az egyik legismertebb, hogy kéretlen leveleket küld nekünk, azaz spam-eket, amit mindenki utál. Éppen ezért különféle cselekre kényszerülünk rá, ha mégis meg szeretnénk osztani az email címünket valakivel.

Nálam ki van téve az oldalra, csak el van rejtve egy linkben egy kép alá. Aki privát mailt kíván nekem írni, nincs más dolga, csak a jobb oldali oldaldobozban a "Hasznos linkek" szövet alatti nagy szürke BonFire logóra kattintani, amelynek szövege: "Privát emailt küldök". Ekkor megnyílik a levelezőkliens és már írhatja is.

Ellenben ha valaki szeretné, hogy én írjak neki, és az email címét (más nem lévén) a hozzászólások között osztja meg, én azt a hszt a hozzászóló saját érdekében törölni fogom. Nem arról van szó, hogy offol, mert az soha nem zavart, vagy megsért valami szabályt, sokkal inkább arról, hogy tiszteletben tartom olvasóim magánszektorait, és nem hagyok kint közszemlére téve egy email címet. Mivel a blog motorja nem teszi lehetővé egyes hsz-ek szerkesztését, vagy kimoderáljuk az egészet, vagy bent hagyjuk. Véleményem szerint ilyen esetben még az is jobb, ha eltűnik az egész hsz. Ha fontos, úgyis vissza tudom idézni és válaszolni is rá, hogy mindenki lássa. Ezt ne vegye tehát senki zokon.

Ha le kell írni az email címet, azt úgy tegyük, hogy a mailcím vadász robotok számára érthetetlen maradjon. Most egy példa: "kalmanka1989@freemail.hu" helyett írjuk azt, hogy "kalmanka1979 kukac freemail pont hu". Ezzel a robotokat kicseleztük, innentől kezdve már csak a rosszindulatú gyűjtögető emberi lényektől kell óvakodnunk.

7 komment
Címkék: töprengő

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr883164990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fábián Gábor · http://nspiron.com 2011.08.19. 15:44:24

CloudFlare dns és cloud szolgáltatónál (mellesleg ingyenes) van rá lehetőség, hogy a csúnya gonosz botokat kizárjuk az oldalról, és arra is van lehetőség, hogy elrejtsünk bizonyos információkat, mint például az email címet Server Side Exclude-dal (SSE):

<!--sse--> Ide jön az email cím <!--/sse-->

Csak ehhez szükséges saját domain...

BonFire 2011.08.19. 16:04:41

@Fábián Gábor: Elhiszem, de felhasználói szinten ÉN egyrészt nem akarok ezzel foglalkozni (ért: nem érdekel és nem is értem), másrészt sokan még annyira sem járatosak a témában mint én, és nekik sem mond semmit.

Ez csak a minimum, amivel védekezhetünk.

Fábián Gábor · http://nspiron.com 2011.08.19. 16:16:46

Magát a szolgáltatást úgy tervezték, hogy bárki pár kattintással beállíthassa. Beírod a domained, ők javasolnak beállításokat, te csak elfogadod. Nem tart többet, mint 1 perc :)

BonFire 2011.08.19. 16:22:54

@Fábián Gábor: Mondom: én nem foglalkozom ilyenekkel. A blog.hu sem az én oldalam, lehet, hogy semmi jogosultságom nincs ezek felett, és semmi kedvem macerálni ilyenekkel.

Amit leírtam, bárki könnyen betarthatja. Ennél többet nem is kívánok foglalkozni a témával. Nem az én asztalom.

TiSza 2011.08.26. 13:08:52

Úgy gondolom, ezt a bejegyzést én generáltam, mert nem találtam meg az említett helyet az oldalon (logó) az e-mailcímeddel, ezért üzenetet hagytam az egyik kommentben a sajátommal.

A jó szándék a kimoderálással egyértelmű, semmi bajom vele. Inkább csak köszönhetem, hogy nem maradt ott a címem pőrén, lehetett volna nekem is annyi eszem, hogy "titkosítva" írom le.

A lényeg, hogy ami miatt megkerestelek, megoldódott :-) Ezúton is köszönet érte!

BonFire 2011.08.26. 17:25:55

@TiSza: Szívesen!

Amúgy aki olvassa és kommentel, az gondoljon arra, hogy ha akarom, én ÚGYIS LÁTOM az email címet, hiszen én szerkesztem az oldalt, és mivel minden hsz-hoz be kell írni az email címet, az visszakereshető. Ha tehát csak annyit ír valaki, hogy "légy szíves emailben" vedd fel velem a kapcsolatot, azt is meg tudom tenni, mert a szerkesztőfelületen (admin-board) látszik, ahogy az indapasson belépett vele. :)

Ezért is fölösleges kiírni. Az admin, a moderátor mindig látja.

Zserbózombi 2012.02.02. 19:13:14

Ez engem is mindig meglep, hogy van, aki simán begépeli a netre az emailcímét.

Az emailek elrejtésére kitaláltak egy jó módszert, ezen az oldalon: tinymailto.com/ el lehet rejteni az emailcímet egy webcím alá. Vagyis, ha valaki rákattint, akkor egy weboldal nyílik fel, ahol egy ellenőrző szöveget (catchpa) kell csak begépelnie annak, aki meg akarja tudni az emailcímet.

Amióta ennek a linkje van kint a blogomon az Email link alatt, azóta radikálisan lecsökkent a spamjeim száma, mert a robotok nem férnek hozzá.
süti beállítások módosítása