Bemutatkozás

blog.profile (1).png

Üdvözlöm! A nevem Turi Tamás. 2007 óta foglalkozom számítógépes képalkotással, Photoshoppal, Illustratorral, tipográfiával. Ezekben a témákban dolgozom, ismereteket terjesztek a blogon. Több mint húsz éven át aktív zenész voltam, így hang- és videoszerkesztésben is jelentős tapasztalattal és múlttal rendelkezem. A blogon a grafikán kívül még hang- és videoszerkesztési tippeket, trükköket sajátíthat el a tanulni vágyó. Szakmai ötleteken kívül néhány személyes bejegyzés is helyet kap a blogon.

• Legfrissebb
• Archívum
• Utolsó kommentek

Támogatás

Ajánlom magamat!

Már kapható!

audacity-ad.png

REGULA!

Hozzászólások

Címkék

3D (2) action (3) adjustment layer (1) adobe (4) alfa csatorna (2) anaglyph (1) animáció (3) áttetszőség (2) audacity (9) audió (1) audition (4) automatizálás (3) az oldalról (5) batch file processing (7) beállítások (3) betűtípus (2) blend tool (1) blog (2) bridge (1) cakewalk sonar (9) camtasia studio (4) cs4 (2) cs5 (2) cs6 (3) definiálás (2) ecsetek (4) egyéb (2) egyedi póló (1) élesítés (1) eszközhasználat (18) fájlműveletek (2) felhívás (2) fontok (5) fontszerkesztés (2) gimp (1) grafikus (1) gyorsmaszk (2) hang (1) hangszerkesztés (13) házi stúdió (3) HDR (1) hibaüzenetek (5) ikon (1) Illustrator (3) illustrator (20) illustrator videó (18) image ready (2) kábelek (1) kellékek (7) kiegészítések (6) kivágás (5) külföldi (1) különleges effektek (32) kütyük (13) látványterv (1) letmicro (1) logó (3) maszkolás (10) match color (1) mikrofon (1) mintázat (2) mockup (1) működési rendellenességek (8) nem működik (3) online eszközök (7) pattern (3) pen tool (4) photoshop (12) photoshop alapok (22) photoshop hibák (4) photoshop videó (38) photo filter (3) pólóminta (1) rajz (3) rendering (3) retusálás (1) Roland (10) speed up videó (2) Steinberg (1) stílusok (1) személyes (50) szimbólumok (1) szöveg (7) szövegszerkesztés (6) textúrák (4) töprengő (38) Trauma (1) troll (3) TRRS (1) tutorial.hu (3) vágómaszk (2) videó (1) videotutorial (6) villámtipp (1) vízjel (3) wacom tábla (3) YouTube (12) zene (31) zenei videó (8) zeneszerkesztés (18) Címkefelhő

Mágikus kristálygömb készítése

2011.04.06. 21:50 BonFire

Ebben a tutorialban bemutatjuk, hogyan készítsünk Photoshoppal egy mágikus kristálygömböt néhány szép fényeffekttel és textúrával.

(Haladóknak szánt, összetett, nagy figyelmet kívánó tutorial. Nincs minden nyilvánvaló dolog leírva benne – a ford.)

 

1. lépés


Hozzunk létre új dokumentumot 1900×1200 pixel méretben. Töltsük ki a hátteret feketével. Ezután az Ellipszis eszközzel [U] készítsünk egy kört. Ki is tölthetjük sötétszürkével, de a szín nem számít, mert hamarosan úgyis megváltoztatjuk rétegstílusokkal.

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

2. lépés


Rétegstílus hozzáadásához menjünk a Layer menü–►Layer Style menüpontra. Először válasszuk ki az Inner Glowt (belső ragyogás), állítsuk a színét fehérre, a keverési módját Color Dodge (színfakítás), az áttetszőségi értékét pedig 70%-ra.


A második rétegstílus a Gradient Overlay (színátmenet átfedés) lesz; stílusnak használjuk a lineáris beállítást, a keverési módot hagyjuk Normal módban. Állítsuk be a következő színeket: #12232C és #313444. Az utolsó rétegstílus a Stroke (körvonal) lesz, amit 2 pixel méretűre állítunk, 60%-os áttetszőségi értékkel, #A395CF színben. A színekkel bátran lehet kísérletezni, hogy elkapjuk a nekünk leginkább megfelelő variációkat.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. lépés


Az Ellipszis eszközzel [U] készítsünk újabb kört. Legjobb, ha Paths (görbék) üzemmódban használjuk az Ellipszis eszközt. Helyezzük el, ahová nekünk legjobban megfelel, majd készítsünk belőle kijelölést a Paths (görbék) paletta segítségével. Ez a kör lesz a gömbünk felső tükröződése.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. lépés


Hozzunk létre új réteget „Felső tükröződés” néven. Válasszuk a Gradient Toolt (színátmenet eszköz) [G]. Használjunk fehér színt mindkét végén. Az egyik szín áttetszőségét állítsuk 100%-ra, míg a másikét 50%-ra. A stílus Radial (körkörös, radiális) legyen. Aztán készítsünk egy radiális színátmenetet, az alábbi képen látható módon. A réteg áttetszőségét állítsuk 70%-ra. Tipp: gondoskodjunk róla, hogy a 100%-os rész a színátmenet közepére essen.

 

 

 

 

 

 

 

 

5. lépés


Most készítsük el a gömb alsó tükröződését. Ehhez létre kell hozni egy kijelölést a kör rétegből, amelyet elsőként készítettünk. Létrehozunk egy új réteget, és átnevezzük „Alsó tükröződés”-re.


Újra a Gradient eszközünket [G] vesszük elő, és ugyanazokat a beállításokat használjuk, mint az előző lépésben. Ezúttal viszont az áttetszőségi értékeket állítsuk 100%-ra, illetve 0%-ra a szín indikátorokon. Ezután készítsük el a színátmenetet. A réteg áttetszőségét ismét állítsuk 50%-ra. Referenciának az alábbi kép használható. Tipp: átméretezhetjük ezt a réteget, hogy kicsit kisebb legyen, ilyenkor egy pixellel mozgassuk feljebb.

 

 

 

 

 

 

 

 

6. lépés


Hozzunk létre új réteget „fények 1” néven. A színpalettánk alapértelmezett fekete és fehér színeit a D billentyű lenyomásával állítsuk a default értékekre. Ezután Filter–►Render–►Clouds; majd Filter–►Sketch–►Chrome. A Detail értéke 3, a Smoothnessé 10 legyen. Ez után méretezzük át a réteget, hogy kisebb legyen, így a részletek is kisebbek legyenek.

 

 

 

 

 

 

 

 

7. lépés


Készítsünk kijelölést a „gömb rétegből”, majd alkalmazzuk rá a Filter–►Distort–►Spherize filtert. Az Amount 100%, a Mode Normal legyen. Ezután Filter–►Brush Strokes–►Sprayed Strokes. A Stroke Length 17, a Spray Radius 7 legyen.

 

 

 

 

 

 

 

 

8. lépés


Itt az ideje, hogy a kristálygömbünk színeket kapjon. A Layer palettán válasszuk ki a „fények 1” réteget, majd menjünk a Layer–►Layer Style menübe. Változtassuk meg a kitöltés áttetszőségét (Fill Opacity) 60%-ra. Ezután alkalmazzuk rá a Gradient Overlayt (színátmenet átfedés), a Violet, Green and Orange gyári színbeállítást használva. A Gradient stílusa radiális legyen. Igazítsuk el a gradientet a gömbön úgy, hogy a narancs legyen a gradient közepe, úgy haladjon a lila felé. A réteg keverési módja Color Dodge (színfakítás), a Gradient Overlay-é Overlay legyen.

 

 

 

 

 

 

 

 

9. lépés


A gömb belsejében lévő villám effekt létrehozásához használjuk a Differernce Clouds filtert. Tehát új réteget hozzunk létre, és nevezzük el „sugarak”-nak. Majd alkalmazzuk rá a Filter–►Render–►Clouds, majd a Filter–►Render–►Difference Clouds filtert.
Ezután a réteget a gömbbel egyforma magasságúra méretezzük. Észrevehetjük, hogy a Difference Clouds filterrel villámot készítettünk, de ezek feketék. A villámok vastagságát változtathatjuk meg azzal, hogy átméretezzük a réteget.

 

 

 

 

 

 

 

 

10. lépés


A villámok színének feketéből fehérbe váltása nagyon egyszerű: Image–►Adjustments–►Invert menüpont (vagy Ctrl+I billentyűkombináció – a ford.) Azonban, hogy az effekt igazán hatásos legyen, a szinteket is meg kell változtatni. Image–►Adjustments–►Levels (vagy Ctrl+L; ezek gyakran használt billentyűkombinációk, érdemes hát megtanulni őket – a ford.) Az Input levelst állítsuk 0-ra, 1.00-ra és 70-re. Eztán állítsuk a réteg keverési módját Color Dodge-ra (színfakítás).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. lépés


Még több fénysugár létrehozásához vagy duplikáljuk a rétegünket, vagy megismételjük a 9-es és a 10-es lépést. Duplikálhatjuk is, de jobb eredményt kapunk, ha megismételjük az előző lépéseket (a generált felhők ugyanis mindig véletlenszerűek, így nem lesz két egyforma villám – a ford.). Emellett a Spherize filtert is alkalmazhatjuk. Tipp: Változtatgassuk meg az egyes rétegek áttetszőségét, hogy „mélységet” kapjon az effektünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

12. lépés


Most létrehozunk egy új réteget, hogy a színeket kissé átvariáljuk. A gömbünknek egy kicsit sötétebbnek kell lennie. Tehát készítsünk új réteget, majd az eredeti gömbből egy kijelölést. Ezt azután töltsük ki feketével.

Adjunk hozzá rétegstílust. A kitöltési áttetszőséget állítsuk 0%-ra, majd alkalmazzuk a Gradient Overlayt. Keverési módnak a Multiply-t (szendvicspozitív) állítsuk be 90%-os áttetszőséggel, a gradient stílusát pedig állítsuk Linearra (lineáris). Színeknek feketét és sötétszürkét használjunk. Tipp: ezt a réteget a két fényréteg közé helyezzük el.

 

 

 

 

 

 

 

 

13. lépés


Ideje, hogy a gömbünk egy szép textúrát kapjon. Készítsünk új réteget a már meglévők fölé, de az „alsó- és felső tükröződés” réteg közé. Nevezzük el „textúrá”-nak.
Filter–►Render–►Clouds. Ezután méretezzük át a réteget, kicsit nagyobbra, mint a gömb. Végezetül Filter–►Distort–►Wave. A Number of Generators (generátorok száma) értéke 5, a Wavelength (hullámhossz) Min. 10 és Max 320, az Amplitude (amplitúdó) Min 15 és Max 35 legyen. A többi érték maradjon az eredeti.

 

 

 

 

 

 

 

 

14. lépés


Filter–►Brush Strokes–►Spatter. A Spray Radius 15, a Smoothness 2 legyen. Majd ismét készítünk a gömbből egy kijelölést, és alkalmazzuk rá a Filter–►Distort–►Spherize effektet újra. 100% legyen az Amount (mennyiség).

 

 

 

 

 

 

 

 

15. lépés


Most állítsuk be ezt a réteget. A keverési módját változtassuk Screenre (szendvicsnegatív), az áttetszőségét 50%-ra, a kitöltés áttetszőségét szintén 50%-ra. Ha nem akarjuk túlságosan láttatni a textúrát, nyugodtan lejjebb vehetjük az áttetszőségét.

 

 

 

 

 

 

 

 

16. lépés


Válasszuk ki az Ellipszis eszközünket [U], majd kapcsoljuk Shape Layes (alakzatrétegek) üzemmódba. Ez az előtérszínnel kitöltött alakzatréteget fog létrehozni. Csináljunk egy ellipszist a képen látható módon. Ezután Filter–►Blur–►Gaussian Blur. (A program figyelmeztetni fog, hogy ehhez a vektoros réteget raszterizálnia kell. Hagyjuk rá. – a ford.) Állítsuk a Radius értékét 90 pixelre. Ez a réteg egy pontfény lesz a gömb alatt. Tipp: ezt a réteget tegyük legalulra. Még a „gömb” réteg alá is.

 

 

 

 

 

 

 

 

17. lépés


Készítsünk egy másik ellipszist, az előző lépésben foglaltak szerint. Ezúttal használjunk fekete színt, majd alkalmazzuk a Gaussian Blurt. Ezúttal nem fény, hanem árnyék lesz belőle.

 

 

 

 

 

 

 

 

18. lépés


Következő lépésként egy ragyogó fényt adunk a gömb tetejéhez. Újra megismételjük a 16. lépést, de a Gaussian Blur Radius értéke ezúttal 70 pixel legyen. Ügyeljünk rá, hogy ez a réteg az összes többi fölé kerüljön.

 

 

 

 

 

 

 

 

19. lépés


Állítsuk be a színeket. Hozzunk létre egy Gradient Fill Adjustment (korrekciós) réteget. Layer–►New Fill Layer–►Gradient. A színeknek használjunk #223158-at és #B8641C-t. A színátmenet stílusa radiális legyen, a szöget (angle) pedig állítsuk 115°-ra. Ezután állítsuk a keverési módját Overlay-re.

Tipp: a színátmenetet úgy pozícionálhatjuk, hogy rákattintunk és lenyomva tartjuk az egér gombját, amikor a Gradient Fill párbeszédpanel nyitva van.

 

 

 

 

 

 

 

 

20. lépés


Hozzunk létre új réteget az összes többi fölé. Töltsük ki feketével, majd Filter–►Render–►Lens Flare. Használjunk 60% Brightnesst (fényerő), és válasszuk az 50-300 mm-es Zoom objektívet.

Állítsuk be a réteg szintjeit. Image–►Adjustments–►Levels. Az Input Levelst állítsuk 7-re, 1-re és 210-re. A réteg keverési módját állítsuk Screenre (szendvicsnegatív), majd méretezzük át a réteget az alábbi képen látható módon.

 

 

 

 

 

 

 

 

Konklúzió


Ebben a tutorialban megtanultuk a fényeffektek létrehozását a Clouds és Difference Clouds filterekkel. Hozzáadhatunk még több réteget is, hogy másmilyen hatást kapjunk a gömb belsejében, vagy duplikálhatunk néhány réteget, több tükröződés létrehozásához, mint például ez a kausztika effekt a végső képen.

Használhatjuk a Spherize filtert is. A Gradient Overlay színeit is megváltoztathatjuk, akár egy rétegen, és változtathatjuk a színeket külön-külön is, ezáltal egy teljesen új hatást kapva. Ez már teljes mértékben csak rajtunk múlik, tehát kísérletezésre fel!

 

 

 

 

 

 

 

 

Fordította: BonFire
Forrás: psd.tutplus.com

4 komment

Címkék: különleges effektek

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr332805818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brajen 2011.04.08. 15:05:20

Hmm, egész jó lett a végeredmény, sőt, kifejezetten tetszik. Köszönöm ezt a jó kis tutorialt. Ja és a szendvicseken jót nevettem:D

BonFire 2011.04.08. 15:23:35

@Brajen: Örülök, hogy a leírás alapján valakinek sikerült megcsinálni ezt a bonylult tutorialt. Gondolom, arra rájöttél, hogy rendkívül hiányos, és néhány dolgot nem úgy kell benne csinálni, ahogy le van írva4 :D

Brajen 2011.04.08. 15:33:59

@BonFire: Hát igen, utólag nekem is variálni kellett egy kicsit, mint például a villámoknál, és még így se lett olyan jó, de egy kicsit megcsiszolom, és jobb lesz mint az eredeti:)

BonFire 2011.04.08. 17:18:20

@Brajen: Egy-két kulisszatitok.

• a villámokra én raktam egy radiális maszkot. Hogy a gömb külseje felé fokozatosan halványuljanak. Így már mutatósak.

• a sötétítő rétegnél, amelyet a 12. lépésben hozunk létre, nagy túlzás a 90%-os opacity érték. Nyugodtan lejjebb lehet venni, és visszakapjuk az eltűnt tükröződéseinket is. (Ezzel szoptam egy félórát csak magában!)