BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Realisztikus szem készítése

2009. december 01. 07:31 - BonFire

Egyik régi kedvencem ez a tutorial. Már sokszor filóztam rajta, hogy meg kellene magyarítani. Íme:

Nehézségi fokozat: Könnyű

Ebben a tutorialban megtanuljuk, hogyan készíthetünk realisztikus szemet Photoshop 7 vagy annál újabb verziójával. A tutorial könnyű, ajánlott viszont, hogy a kezelőfelülettel tisztában legyünk, amely egy kicsit eltérő minden változatban. Fogjunk is hozzá!

1. lépés

Hozzunk létre egy 100×100 pixel méretű átlátszó (transparent) hátterű dokumentumot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. lépés

Nyomjunk D-t mand X-et a billentyűzeten (hogy az alapértelmezett fekete és fehér előtér-háttérszíneink visszaálljanak), majd válasszuk ki az eszköztárból az Ellipszis Kijelölőt. 

3. lépés

A fenti eszköztáron a stílust (Style) állítsuk fix méretre (Fixed Size), a szélességet és a magasságot (Width; Height) pedig állítsuk 100 pixelre.

 

 

4. lépés

Helyezzük a kurzort a kép bal felső sarkába és kattintsunk. A beállított méretű kör alakú kijelölés létrejön, mi pedig töltsük ki fehér színnel, az Alt+Backspace billentyűkombóval.

 

 

 

 

5. lépés

Jobb klikk a Layer palettán a "Layer 1" rétegre, majd válasszuk a Duplicate Layer (réteg duplázása) opciót. A felugró ablakba írjuk be az "Alap" nevet a rétegnek, majd okézzuk le.

 

 

 

 

6. lépés

Nyomjunk Ctrl+D-t a billentyűzeten, hogy megszüntessük a kijelölést. Aztán jobb klikk az "Alap" rétegre a Layer palettán és válasszuk a Blending Optionst.

7. lépés

Adjunk hozzá bevésés és domborítást a következő beállításokkal:

 

8. lépés

Adjunk hozzá színátfedést a következő beállításokkal:

 

9. lépés

Az "Alap" rétegen állva hozzunk létre egy új réteget a Layer->New->Layer (réteg->új->réteg) menüponttal, és nevezzük el "Írisz"-nek. Kattintsunk az OK-ra.

10. lépés

Fogjuk az Ellipszis kijelölőt ha nem ez lenne elővéve, és állítsuk a Feathert (lágy perem) 2 pixelre, a stílust (Style) fix méretűre (Fixed Size), a szélességet és a magasságot (Width; Height) 50 pixelre és győződjünk meg arról, hogy az Anti-Aliashed (élsimítás) be van pipálva.

11. lépés

Állítsuk az előtérszínt erre az értékre: #008AEC.

 

12. lépés

Helyezzük a kurzort a bal felső sarokhoz, majd bal klikk. A kijelölést töltsük fel az előbb beállított előtérszínnel (#008AEC) az Alt+Backspace billentyűkombóval.

 

 

 

 

13. lépés

Vegyük elő a Mozgató eszközt és az "Írisz" réteg kijelölésével együtt a Layer palettán válasszuk a fenti menüből a Select->All (kijelölés->minden) menüpontot.

14. lépés

 

 

Láthatunk néhány gombot a fenti eszköztáron. Kattintsunk a 2-ra és az 5-re. Így az összes alakzatot a dokumentum közepére rendezi a program.

 

 

 

 

 

15. lépés

Nyomjunk Ctrl+D-t, a kijelölés megszüntetéséhez, majd jobb klikk az "Írisz" rétegre, és válasszuk a Blending Optionst.
Adjunk hozzá egy kis külső ragyongást a következő beállításokkal:

 

16. lépés

Ezután adjunk hozzá belső ragyogást a következő beállításokkal:

 

17. lépés

Nyomjunk okét az effektek alkalmazásához, aztán hozzunk létre egy új réteget a Layer->New->Layer... menüponttal, majd adjuk neki az "Írisz 2" nevet.

 

 

 

 

 

 

18. lépés

Nyomjuk le a Ctrl-t, majd kattintsunk az "Írisz" rétegre a Layer palettán. Nyomjunk D-t a billentyűzeten. Rendereljünk felhőket: Filter->Render->Clouds. Aztán eltérő felhőket: Filter->Render->Difference clouds. Most egy párszor nyomjuk le a Ctrl+F-et az effekt megismétléséhez, amíg nem kapunk a képhez hasonló kiegyenlített világos és sötét felületet.

 

 

 

 

19. lépés

Ezután Filter->Pixelate->Mezzotint, és állítsuk a típust "Fine dots"-ra.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután Filter->Blur->Radial Blur. Állítsuk a mennyiséget 100-ra, az elmosási metódust Zoom-ra, a minőséget pedig a legjobbra.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyomjunk 2× Ctrl+F-et az effekt ismétléséhez.

20. lépés

Az "Írisz 2" áttetszőségét csökkentsük 25%-ra. Majd jobb klikk az "Írisz 2" rétegre és válaszuk a réteg duplázását. Nevezzük el a réteget "Írisz 3"-nak. Aztán jobb klikk az "Írisz 3" rétegen, réteg duplázása, majd ezt a réteget nevezzük el "Írisz 4"-nek.

21. lépés

Válasszuk ki az "Írisz 3" réteget a Layer palettán. Filter->Distort->Twirl, és állítsuk a szöget -100-ra, majd okézzuk le. Válasszuk ki az "Írisz 4" réteget a Layer palettán, majd Filter->Distort->Twirl, és állítsuk a szöget 100-ra. Nyomjunk okét.

22. lépés

Most újra válasszuk ki az "Írisz 3" réteget és állítsuk át a keverési módját Lighteen-ra, az áttetszőségét pedig 35%-ra. Ugyanezt tegyük meg az "Írisz 4" réteggel is.

 

23. lépés

Az "Írisz 4" rétegen állva hozzunk létre új réteget, és nevezzük el "Pupilla ragyogás"-nak. Vegyük elő az Ellipszis kijelölőt .
Állítsuk a Feather értékét 2 pixelre, a stílust fix méretűre, a szélességet és a magasságot pedig 24 pixelre, valamint győződjünk meg arról, hogy az Anti-Aliashed ki van pipálva.

24. lépés

Kattintsunk a kép közepére, majd töltsük ki a kijelölésünket feketével (Ctrl+Backspace) Ctrl+D-vel megszüntetjük a kijelölést. Ctrl+A-val mindent kijelölünk, és kiválasztjuk a Mozgató eszközt .

 

 

Újra nyomjuk meg a fenti eszköztáron az elrendező gombokat. A 2-at és az 5-et, majd nyomjunk Ctrl+D-t a kijelölés megszüntetéséhez.

25. lépés

A "Pupilla ragyogás" réteg áttetszőségét csökkentsük 55%-ra. Aztán hozzunk létre új réteget a Ctrl+Shift+N billentyűkombóval, és nevezzük el ezt a réteget Pupillának.

26. lépés

Elővesszük az Ellipszis kijelölőt . Beállítjuk a Feather értékét 1 pixelre, a stílust fix méretűre, a szélességet és a magasságot pedig 20 pixelre, Anti-Aliashed bepipálva. A kép közepére kattintunk, majd kitöltjük a kijelölést feketével. Ctrl+D a kijelölés megszüntetéséhez. Ctrl+A-val mindent kijelölünk, kiválasztjuk a Mozgató eszközt ,

 

 

majd újra az elrendezési ikonokra kattintunk, hogy a kép közepére kerüljön a pupilla. Ctrl+D a kijelölés megszüntetéséhez.

27. lépés

Új réteget hozunk létre Shift+Ctrl+N-nel és elnevezzük "Fények"-nek. Kiválasztjuk a Sokszögű lasszót . Meggyőződünk róla, hogy az Anti-Aliashed be van pipálva, és beállítjuk a Feather értékét 2 pixelre. Létrehozunk néhány háromszög alakú kijelölést, kitöltjük fehérrel, majd az áttetszőségét 90%-ra állítjuk. Ezzel imitáljuk a fények tükröződését a szemen.

 

 

 

 

28. lépés

Hogy teljes legyen az összkép, ecsettel néhány véreret rajzolunk új rétegre. Az "Alap" rétegen állva létrehozunk egy új réteget és elnevezzük "Erek"-enk. Beállítunk egy piros színt, mondjuk (#D42323) és az "Erek" rétegre elkezdjük rajzolni egy 1 pixel széles ecsettel. Ha kész, az áttetszőségét leveszük 25%-ra.

És készen is vagyunk! Remélem, tetszett ez a tutorial. A továbbiakban próbálkozhatunk különböző színekkel és effektekkel. Itt van például egy ördögien gonosz szem változat.

 

Ferdítette: BonFire
Forrás: Gamexe.net

A PSD fájl letölthető innen.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr71565584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peetör 2010.01.13. 09:54:24

Szerintem egy kicsit hiányos a leírás, mert az utasításokat követve végül is összejött, de nem úgy ahogy le van írva. Amúgy nagyon jó a blog! KÖSZI!

BonFire 2010.01.13. 18:36:56

@Peetör: Mondd, mi hiányzik belőle? Eloszlatom a homályt. Habár ezt nem én írtam, csak fordítottam.

Egyébként az sosem baj, ha más módszerrel jutsz el ugyanarra a végeredményre. A Ps-ben pont ez a jó, hogy egy dolgot százféleképpen is meg lehet csinálni.