BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Kalandom az Adobe Photoshop CS6 Extended változatával

2012. június 21. 14:22 - BonFire

extended.splash.screen.jpgAz történt, hogy néhány napja úgy döntöttem, kipróbálom az új Photoshopot, a CS6-ot. Azonban legnagyobb bánatomra, az Adobe hivatalos oldaláról letöltött telepítő nem az Extended (bővített) változatot rakta fel, hanem csak az egyszerűsítettet. Ez többek között azért is nagy baj, mert az Adobe az új Photoshop CS6 újdonságai között tartja számon a megújult videoszerkesztési lehetőségeket; a továbbfejlesztett Mercury motornak hála pedig látványosan gyorsult az eleddig döcögősen döcögő 3D. Ezeket kéne egy potenciális vevőnek tudni tesztelni, és ezek kizárólag csak az Extended változatban találhatók meg. A keyframe alapú timeline GIF animáció szerkesztési lehetőséggel együtt.

A fórumon kitárgyaltuk a problémát, és többen arra a következtetésre jutottak, hogy azért van ez így, mert Magyarországról, magyar Adobe ID-vel telepítettem, magyarnak vagyok regisztrálva az Adobe rendszerében; és ez valamiért a magyaroknak nem elérhető. Megjegyzendő: másoknak magyarként is működik az Extended; nem tudom, nálam hol lehetett a hiba.

Javasolták: bújjak egy proxy mögé, majd külföldi IP címmel próbáljam meg a telepítést. A napokban ezzel is megpróbálkoztam, azonban a telepítéskor kért Adobe ID-mmel bejelentkezve könnyedén beazonosított, hogy „ez az a magyar pasas…” – tehát ez a próbálkozásom is kudarcba fulladt. Azt is elmondtam a fórumon, hogy nincs kedvem hekkelgetni egy hétig, mivel nem vagyok hekker, nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz, és tulajdonképpen nem is akarok hozzájuk érteni; miért kéne egy egyszerű felhasználóként mindenféle bonyolult kerülőutakra térni, csak azért, hogy egy program próbaváltozatát tesztelhessem! Ez abszurdum; véleményem szerint kissé elvetette az Adobe a sulykot ezzel a Photoshop CS6 Extendeddel.

Mi hát a megoldás?

Végül csak sikerült „felhekkelnem” az Extendedet,  méghozzá úgy, hogy:

  • proxy mögé bújva chicagói IP címről;
  • regisztráltam egy vadiúj Adobe ID-t fals, chicagói adatokkal és hamis személyazonossággal;
  • újratelepítéskor ezzel az Adobe ID-vel telepítettem a programot.

És láss csodát: immár a Photoshop CS6 Extended települt fel. Ami még jobb: újra elölről kezdte számolni a 30 napot, mivel „más felhasználó” telepítette. Én azt hittem, az Adobe ennél okosabb, és minimum a „vas” paramétereit is számon tartja a csalásokat elkerülendő.

extended.30days.starting.gif

Csalás ez? Minden bizonnyal, hiszen hazudnom kellet, megtévesztenem kellett, tehát már eleve a próbaverziót sem használhatom jogtisztán! Ennyi erővel pedig akár krekkel is működésre bírhattam volna a teljes értékű változatot is. Mindegy. Előbb fusson ki a próbaidőszak, hogy lássuk, valóban szükségem van-e az Adobe Photoshop CS6 Extended-re, vagy elég nekem a jól bevált CS5 is.

extended.about.window.gif

A 3D és a keyframe-es Timeline paletta (katt a képre a nagyobb változathoz!)

extended.workspace.gif

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr144602636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása