BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Látványos PDF prezentáció készítése Adobe Photoshop CS5 és Adobe Bridge CS5 segítségével

2012. január 16. 01:54 - BonFire

ps+bridge.thumb.png

Nem újdonságról van szó, hiszen a Contact Sheet és a PDF presentation már a Photoshop CS3-nak is a része volt, aztán a CS4-re hirtelen eltűnt belőle. Nem került elő a CS5-ben sem, pedig sokan visszasírják a szép időket, amikor még lehetett ilyeneket készíteni, "most meg nem". De miért vették ki ezt a remek funkciót? Egyes rossz nyelvű hozzászólók az Adobe hivatalos fórumán azt állítják: "Azért, hogy megvedd az Acrobatot is, az Adobe teljes körű PDF dokumentum szerkesztő rendszerét." De valóban így van-e? Aki kíváncsi, továbbolvasva megtudhatja az igazságot.

 

Annyira nem így van, hogy egy kicsit figyelmesebben olvasva ugyanazon a fórumon, esetleg némi Guglizással rábukkanhatunk arra a kommentre, miszerint ezt még mindig meg lehet csinálni, csak éppen nem a Photoshop, hanem a Bridge segítségével. Aztán rákeresve a Bridge magyar nyelvű súgójára (ugye milyen gyakran olvasgatjuk ezt a remek olvasmányt? :) azt is megtudhatjuk a száraz, szakmai szövegből, hogyan is történik a művelet. Én ezt engedelmetekkel most itt a blog keretein belül nem ismertetném, aki kívánja, a Bridge CS4 Súgójában kimerítő választ kap mindenre. Egyébként az egész műveletet képekkel és szöveggel prezentáció formájában elkészítettem (hogy stílszerű legyek), amit innen lehet letölteni.

Maradt azonban a kérdés, hogy "Jó, jó, de miért kellett ezt átrakni a Bridge-be?" Erre igazából egy jó válasz van. A Bridge nemcsak hogy az összes népszerű képformátum megjelenítésére képes, de ezek mellett megjeleníti és menedzseli az összes Adobe fájlt is, a Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver, After Effects fájlokat. Miért csak Photoshopból lehetne hát elérni ezt a remek funkciót? Ugyanezzel a módszerrel közvetlenül akár AI vagy PSD fájlokból is készíthetünk bemutatót, prezentációt, nem szükséges előtte mondjuk PNG-be vagy urambocsá' JPEG-be renderelni a megfelelő szoftverrel. Sőt, akár különböző mappákból különböző fájlformátumokat is felhasználhatunk egyszerre. A Bridge egymaga elvégzi a konverziót helyettünk, és akkor bizony a webes galériának, a kontaktlapoknak és a PDF prezentációk készítésének funkciója logikusan került át bele. Használjuk hát bátran a Bridge-t, mert remek és sokoldalú fájlmenedzser. Jómagam elég sokáig ódzkodtam tőle, és még csak most kezdek igazán rákapni az ízére.

Hm! Nem mondom, jó íze van!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr783550773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fervik2010 2012.01.26. 22:17:09

Én is szeretném ízlelgetni!:) A prezentációt újra elérhetővé tudnád tenni?

BonFire 2012.01.26. 23:04:49

@fervik2010: Igen. Jó, hogy szóltál. Azt hittem, nincs már meg a fájl, mert a Megára feltöltöttem, meg a Google-hoz is, aztán a Google-ből meg a gépről kukáztam, így azt hittem, elveszett.

Most a Gdocs kukájából állítottam vissza, a linket kicseréltem a cikkben. A Download original-ra kattintva lejön. Azért van berarozva, mert teljes képernyőn kell nézni, a Gúgel meg előnézeti képeket ad, amvel pont a slusszpoént lövi le. Úgyhogy inkább becsomagoltam. ;)
süti beállítások módosítása