BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Match Color, vagyis a színek egyeztetése – videó tutorial

2011. április 08. 00:39 - BonFire

A napokban kérdezte éppen valaki, hogy hogy lehet összehangolni az egyik képről kivágott fejnek, és egy másik képen látható testnek a színhőmérsékletét, hogy valódinak tűnjön. Ez tippet adott, miről is beszélhetnék. Ebben a videóban a méltánytalanul mellőzött és elfeledett Match Color (színegyeztetés) funkciót mutatom be. Ez a legkönnyebb út, ha az ember nem szeret variálni a Levels, a Color Balance, vagy a Curves korrekciós lehetőségeivel.

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr1002808564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REACTOR · http://www.youtube.com/user/Reactor2studio 2011.04.09. 07:08:46

Jöhet több ilyen videó tutoriál is. Tetszett a letapadó egér! :-)

Brajen 2011.04.09. 07:49:13

Hmm, tetszik, igazán hasznos funkció, eddig észre se vettem (hát persze, hogy vettem volna észre amikor az adjustments legalján van:D), de ezentúl használni fogom. Köszönöm:)

BonFire 2011.04.09. 16:15:48

@extramax: Nekem már kevésbé tetszett. Így is kétszer kezdtem bele a felvételbe, mert valami gebasz volt a gépen. Aztán mire sikerült felvennem másodjára és elkezdtem szerkeszteni, akkor látom, hogy az egér a transzformáció után "úgymaradt". No, ezek után már gondoltam, talán megfelel így is.

Apró kis hiba, de elmegy. Azért is kereteztem be mindent, amiről beszélek, mert az egér nem mozdult. Még véletlenül nem tudná valaki, hogy miről van szó.

BonFire 2011.04.09. 16:21:24

@Brajen: Igen, alulra tették, mert fokozatosan szorították ki más és más funkciók. Ha jól emléxem régen még kiemelt helyen volt, de erre nem esküdnék meg. Részemről a Color Balance-ot utálom. Ha valamit egyszerűen is lehet csinálni, akkor az egyszerűbb eszközt választom. Ez ilyen. Jó lenne, ha ezzel is lehetne non-destruktív módon dolgozni, mondjuk Smart Filterként, és utólag is bele tudnánk nyúlni a beállításaiba. Akkor lenne igazán jó.

REACTOR · http://www.youtube.com/user/Reactor2studio 2011.04.09. 16:52:17

3asBakternál nyithatnál egy Photoshop részleget.
Üdvözlettel Prodigy! :-)

BonFire 2011.04.09. 17:27:13

@extramax: Kösz, de az én Ps részlegem itt van, és egyelőre itt is marad. Egyelőre 3as Bakter sem jelezte, hogy igényt tartana rá; az az ő weboldala. Itt meg megtehetem, hogy nem kizárólag Photoshoppal, hanem más dolgokkal is foglalkozzam. Majd ha kissé jobban belemászom a videoszerkesztésbe, akkor majd linkelni fogom az oldalát, cserébe ő is tudja linkelni az enyémet, a weben ez így megy.

Szóval innen-oda, onnan-ide megtalálhat minket, aki keres.

REACTOR · http://www.youtube.com/user/Reactor2studio 2011.04.09. 17:43:32

Linkelésre gondoltam én is. Remélem azért nincs harag. :-)

BonFire 2011.04.09. 19:41:10

@extramax: Hát már miért lenne? Most éppen valaki a Sonar iránt érdeklődik, úgyhogy most zenei videotutorialt csinálok. Azok sem haszontalan dolgok, ha valaki már mozgóképet szerkeszt. 3as Bakter is maga szerzi a zenéit a videói alá, ha jól tudom.

Aztán jöhet a kooperáció. ;)

Toma's 2011.05.27. 20:57:05

Üdvözletem mindenkinek! Nagyon jók a leírások és a VT-k is tisztelet érte!!
Csak így tovább!!
süti beállítások módosítása