BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Üres égbolt megtöltése – felhőkkel

2010. február 07. 18:21 - BonFire

Most kaptam egy képet egy fórumon, amiről teljes egészében hiányzott az égbolt – ugyanis kiégett. Ennyit a fényképezőgépek automatikájáról. A feladat – hogy felhők legyenek az égen –, nem túl nehéz, de mivel kíváncsiak voltak, hogy csináltam, megígértem, hogy leírom, hogyan kell ezt a tutorialt Photohsopban megcsinálni. Tessék:

1. Az első feladat, hogy lemásoljuk az alap Background réteget egy Ctrl+J billentyű kombóval. Nem dolgozunk az eredeti rétegen, és különben is, szerepe lesz még a végén.

 

 

 

2. Mivel a fényképen kiégtek a világos részek, kipróbáltam, hogy az Image-> Adjustments-> Shadows/Highlights effekttel mennyit lehet megmenteni belőle.

A sötét részeket ugye nem kell tovább sötétíteni, ezért ezt levettem 0-ra, viszont a világosakra ráfért egy kis sötétítés, ezt felcsűrtem 50-re. És habár az égre nem lehetett visszavarázsolni a felhőket, legalább a hótakaró árnyékai  szépen megjelentek.

 

 

 

 

 

3. A következő az volt, hogy kerestem az interneten egy felhős képet, átméreteztem, majd szépen belehúztam a Photoshop dokumentumba.

A Felhők réteget a két réteg közé helyeztem el.

 

 

 

4. Ezután ki kell jelölni a fákat. Mivel a kép eléggé kontrasztos, megkockáztattam egy színtartomány-kijelölést (Select->Color Range). Itt az előtérszín a fekete volt. 200-as Fuzziness értéknél hagytam jóvá. Majd a kijelölést elmentettem egy új színcsatornába a Select->Save Selection menüponttal.

 

5. Majd betöltöttem az elmentett kijelölést (Select->Load Selection), és a Másolat nevű réteghez hozzákapcsoltam egy rétegmaszkot. Az eredmény itt látható. Nem az igazi, mert a földön lévő hó is eltűnt, arra pedig szükség van.

 

6. Így hát fogtam a Pent, és a horizontnál megrajzoltam egy téglalapot. Szerencsére elég sík volt a föld, így egy nem kellett sokat igazgatni. Ebből kijelölést csináltam (jobb gombbal klikk a pathra, és Make Selection...), majd átváltva a rétegmaszk képére, a kijelölt részt feltöltöttem fehérrel. Így a hó visszakerült a helyére. Ilyen a kép maszkja:

 

7. Végeredményképpen a Felhők réteg áttetszőségét lejjebb vettem, olyan 60-65% körülire. Itt lett szerepe az eredeti rétegnek, amit meghagytam, mert ha ezt kitöröltem volna, végül áttetsző lett volna az égbolt.

Íme a végeredmény:

 

Persze, lehetne még rajta kozmetikázni, pl a sövény kékségét ecsettel visszamaszkolni, azonban az eredeti célnak egyelőre megfelelt. Ha viszont ennek elejét vesszük, és a felhő réteget színtelenítjük, még erre sincs szükség utólag.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr701737080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása