BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Csillogó rajzfilm-felirat készítése

2010. január 08. 03:07 - BonFire

Most egy roppant egyszerű tutorialt mutatok be. Kezdő szintű, de nagyon látványos lesz. Egy amolyan "glossy cartoon" feliratot fogunk elkészíteni.

 

 

 

 

 

 

 

1. Nyissunk egy kábé 450×230 pixeles új dokumentumot. Azért mondom, hogy kábé, mert nem számít a pontos méret. Válasszuk a Gradient eszközt, és készítsünk valami kellemes színű színátmenetet háttérnek. Ezt a lépést nem részletezném. Akinek nehézséget okoz, olvassa el a Gradient Editorról szóló bejegyzésemet.

2. Írjunk rá tetszőleges színnel és betűtípussal egy tetszőleges feliratot. (Ebből is látszik, milyen tágra hagyom a határokat :) Arra azért figyeljünk, hogy valamilyen kövér betűvel írjunk. Arial Narrow-n nem igazán tud érvényesülni a hatás.

 

 

 

 

 

 

 

3. Ezután néhány réteg effektet adunk hozzá. Először is egy 2 pixel vastagságú belső körvonalat (position: Inside) A színe legyen olyan, mint a betűnek (vagy hasonló árnyalat).

 

 

 

 

 

 

 

4. Egy feketéből-fehérbe színátmenetes kitöltést is hozzáadunk. A két színt elválasztó középső csúszkát toljuk el a fehér irányába, kábé háromnegyed úton, a képen látható módon. Az összhatásmódot állítsuk Screen-re (magyarul azt hiszem szendvicsnegatív) és az áttetszőségét (opacity) is vegyük le 85% körülire.


Azért nem írok sehol konkrét értékeket, mert egyrészt nem szentírás, másrészt a számok nagyban függenek attól, hogy milyen színű feliratot készítettünk, milyen színű háttéren stb. Egy sötét ibolyán kevesebb opacity is elég, mint egy világos ciánon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ahogy Screen-re állítottuk az összhatásmódot, ez azt eredményezi, hogy a gradientből csak a világos részek fognak érvényesülni. A fekete nem fog látszani a feliraton.

5. A következő lépés a felirat térbelivé tétele. Némi Bevel and Emboss-szal (bevésés és domborítás) domborítjuk.

Itt a gyári beállításoktól annyiban kell eltérni, hogy a méretet nagyobbra vesszük. Én 9 pixelesre csináltam. A fény beesési szögét meredekebbre állítottam: mintegy 65 fokra. Ettől lesz buborékszerű a domborítás.

A fény módot levettem 50%-ra, az árnyék módot viszont feltoltam 100%-ra, és átállítottam Color Burn-re. (Talán színégetés lehet a magyar változatban?)

 

 

 

 

 

6. Tudom, hogy tiszta szégyen, de megszokásból a jó öreg vetett árnyékot is rátettem. Habár a méretét csökkentettem, ezáltal egy kicsit élesebb árnyékot kapunk, és az áttetszőségét is levettem igen halványra: 30%-ra. Nem ennek kell dominálni a képen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Ha jól dolgoztunk, kábé ilyennek kell most a feliratnak lennie. Már csak egy tükröződés kell rá.

 

 

 

 

 

 

 

8. A tükröződés cseles rész. Új réteget hozunk létre, majd a szögletes kijelölővel (Rectangular Marquee tool) ejtünk egy akkora téglalap alakú kijelölést, ami eltakarja a feliratunkat. Majd ezt kitöltjük fehér színnel.

 

 

 

 

 

 

 

9. A Layer palettán a Ctrl-t lenyomva a felirat bélyegképére kattintunk. Ezzel kaptunk egy felirat formájú kijelölést. Azonban a tökéletes hatáshoz ezt a kijelölést pont annyival kell csökkenteni, amilyen széles körvonalat adtunk az elején a felirathoz. Azaz 2 pixellel. Select–>Modify–>Contract. Itt megadjuk a 2 pixelt és jóváhagyjuk.

 

 

 

 

 

 

 

A kijelölésünk láthatóan megkarcsúsodott. Most adjunk hozzá egy rétegmaszkot, a Layer paletta alján található rétegmaszk ikonra kattintva. A fehér kitöltés máris "belehelyezkedett" a feliratunkba. És van neki körvonala!

10. Most az ellipszis kijelölőnket vegyük elő (Elliptical Marquee Tool) és ejtsünk egy széles és lapos kijelölést, a képen látható módon.

 

 

 

 

 

 

 

A rétegmaszk bélyegképét kiválasztva töltsük fel a kijelölést feketével. Így a fehér terület alja eltűnik.

11. A fehér réteghez adjunk színátmenetes kitöltést. Akárcsak a felirat formázásakor, most is feketéből-fehérbe átmenetet rendeljünk hozzá, és állítsuk az összhatásmódját Screen-re. Színtől függően pedig csökkentsük az átlátszóságát 70-80% körülire.

 

 

 

 

 

 

 

12. Legvégül, hogy a rétegen a fehér alap ne, csak a színátmenetes kitöltés érvényesüljön, vegyük le a kitöltését 0%-ra a Layer palettán.

Ezzel el is készült a "funny-glossy-cartoon" feliratunk. (Szép magyar szóösszetétel.)

A kérdezősködésnek elébe menve a betűtípus neve Ravie, ingyenes, és innen letölthető.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr591655831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

◄ViZion 2010.01.11. 18:14:11

Helló!
Tényleg jó!
Hasonlót szoktam néha:
A betűt kijelölöd, majd a kijelölés zsugorítását választod, amíg kis "szigetecskékre" nem húzza a kijelölt részt. erre fehér, screen, gaussian blur, stb. Hasonló a bevel&embosshoz, amit csináltál.

BonFire 2010.01.11. 19:36:45

@◄ViZion: Igen, van rajta az is, csak nem az dominál. Az egyik tutorialban láttam hasonló feliratot, de ott nem az volt a lényeg, így le sem volt írva, hogy kell elkészíteni. Kicsit molyolgattam vele, míg nem sikerült. Aztán leírtam.

pufancska 2010.01.20. 09:30:40

Szia, már megint olyan helyre írok ahova nem kellene, de lenne egy kérdésem nem tudsz egy olyan jó lehetőséget amivel tompítani lehet a zajt, vagyis zajszűrés photosopban 10 megapixel képek vannak legalább egy 5 megapixelt megszeretnék tartani belőle. megtudja ezt oldani photoshop vagy van valami hiperszonikus plugin-rá. A válaszodat előre is köszönöm.

BonFire 2010.01.20. 10:43:41

@pufancska: Van zajszűrés a Photoshopban, a Filter->Noise->Reduce Noise... Az Advanced (fejlett, haladó) nézetben akár csatornánként is külön állítható lehetőségekkel.

Azt azonban tudni kell, hogy a zajszűrés mindenképpen képinformáció-vesztéssel jár. Szebb lesz ugyan a kép, de részletek elveszhetnek.

Ezt a 10 Mpix-5 Mpix esetet nem értem. A képed 10 Mpixel marad zajszűrés után is. A pixelek száma nem lesz kevesebb. Vagy mire gondoltál?

pufancska 2010.01.20. 11:02:16

@BonFire: Mivel ha jól tudom minél kisebb egy kép annál kevésbé látni rajta a zajt erre gondoltam, de közben egy pluginnal játszogatok Neat Image kíváncsi leszek jobb e mint az alap Filter...

BonFire 2010.01.20. 11:15:19

@pufancska: Ja, értem. Tehát ha kicsinyítjük, azzal mi magunk dobálunk el pixeleket. Köztük a zajos pixeleket is, ezért "csökken" rajta a zaj. De ha egy kép eleve kicsi és eleve zajos, az nem megoldás, ha tovább kicsinyítjük, ez ugye logikus?

A NeatImage-ról évekkel ezelőtt olvastam, fórumokban cikkeztek róla, többek között a tutorial.hu fórumán is, de arra a véleményre jutottak, hogy a Photoshop 7-es változata, egy kis Smart Blur-rel és finom zajszűréssel jobb végeredményt ad, mint a Neat Image. Persze azóta lehet, hogy fejlődött az is, csak éppen sz@rból várat nemigen lehet csinálni. A baj ott kezdődik, hogy már a fényképezőgépek nagy része is eleve JPEG-et hoz létre, ami rossz, mert tömörített. Sőt, még bele sem szólhatsz, hogy mennyire tömörítse, mint pl a Photoshopban, ahol ugye százalékban állíthatjuk a minőséget. A fényképezőnél nem. Ott úgy tömöríti, ahogy gyárilag állítva van. És a legjobb tömörítésű JPEG sem ér fel egy gyengébb minőségű analóg fényképpel.

Ez utóbbi szigorúan magánvélemény.

pufancska 2010.01.20. 15:32:15

@BonFire: Na jó igazad van én értem, hogy sz@rból nem lehet várat építeni és eltüntetni sem lehet csak kíváncsi voltam, amúgy én nagy átlagba RAW-ba fényképezem, de most kértek hogy próbáljak a képek minőségén javítani. Ha a saját fotóim lennének kuka lenne a végeredmény, mert nem lottón nyertem az időmet, de most próbálkoztam egy pár plusz pluginnal is: NoiseWare, Neat Image, Noise Ninja már ha ezzel foglalkozom gondoltam kipróbáltam őket, de tény hogy a PS-ban is meglehet ezt csinálni, csak azt nem értem, hogy akkor mért kérnek érte pénzt. Na mindegy. Utolsó ötletként oda jutottam, hogy a képek is szépek legyenek és művésziek, hogy egy erős szűrés, majd fekete-fehér eredmény elájultak akik kérték, hogy javítsak a képeken. Köszi a gyors reagálásokat.

BonFire 2010.01.20. 22:15:12

@pufancska: Azért örülök, hogy sikerült. Nekem egyébként nem nagy türelmem van zajt szűrögetni. Párszor végigzongoráztam már a Noise Reductiont és sosem voltam elégedett a végeredménnyel. Vagy részletek tűntek el és homályos – amolyan talányos, szellemszerű lett a kép –, vagy maradt a zaj. Igazából egy olyan szkriptet kéne írni, ami a képet felossza több egyenlő részre; ahány rész, annyi rétegmásolatot készít, és mindegyiken az adott részlethez állítja a zajszűrőt. Majd a rétegeket összemaszkolja egy képpé.

Ezt persze meg lehet csinálni kézzel is, de egy automata sokat segítene.
süti beállítások módosítása