BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Ecsetek tulajdonságainak vezérlése magyar billentyűzeten

2009. augusztus 25. 19:22 - BonFire

keysettings-kicsi.pngEzt a bejegyzést azért írom, mert sokan kérdezték már tőlem, hogy magyar billentyűzeten hogyan oldottam meg az ecsetek tulajdonságainak vezérlését; magyarán azt, hogy billentyűvel tudom állítani az ecset méretét és keménységét.

A probléma alapvetően abból ered, hogy a Photoshopban ezek a tulajdonságok olyan karakterekhez vannak rendelve, amelyek nekünk csak segédbillentyűkkel csalogathatók elő. Ilyen pl a square bracket, vagyis a szögletes zárójel "[ ]". Az eredeti programbeállításokban ezekkel lehet az ecset méretét állítani. Nálunk a sok ékezetes betű miatt szóba sem jöhet, hogy ezek önálló billentyűket kapjanak, úgyhogy pont ott vagyunk, ahol a part szakad. Vagy mégsem?

Mégsem, mert nekünk is vannak olyan billentyűink, amelyeket az amerikai kollégák garantáltan nem programoztak be. Ilyen az összes ékezetes betűnk, az Ű kivételével. (hogy az Ű-t miért nem lehet programozni, arra még nem sikerült rájönnöm) A többi használható.

A sok duma helyett inkább jöjjön az én megoldásom.

Menjünk az Edit-►Keyboard Shortcuts... menübe, vagy akinek így jobban tetszik, nyomjuk le a Ctrl+Alt+Shift+K billentyűkombót. Rögtön megjelenik egy bazi nagy panel. Itt a Shortcuts For lehulló menüben keressük meg a képen látható parancsokat. (Katt a képre a nagyobb képhez) Nincs más dolgunk, mint az adott parancs melletti Shortcut oszlopban rákattintani a beállított karakterre, és lenyomni helyette azt, amit szeretnénk. Esetemben, amint látszik, az ecset méretének változtatásához az Á és az É billentyűket, a keménység változtatásához pedig az Ú és az Ó billentyűket állítottam be. Nem sok más lehetőség van, hiszen ezek egyrészt egymás mellet helyezkednek el, tehát megfelelőek a vezérlésre, a többi viszont, a vessző, pont és kötőjel mind be van programozva. Ezért maradtam az ékezetes betűknél.

key_settings_big.gif

















 






Ha végre sikerült beállítanunk, nevezzük és mentsük el. A fejlécben a Set mező melletti mentés ikonra kattintva a felugró mezőbe írhatjuk a nevet.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr541337926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rol400 2009.09.07. 23:04:34

Köszönöm BonFire!
Milyen sokszor bosszankodtam már a nehézkes kezelése miatt, és tessék, olyan pofonegyszerű a megoldás, hogy akár magamtól is rájöhettem volna... :-)
Szóval, nagyon köszönöm! :-)
Mert, hogy így könnyebb ám!
Régen jártam nálad...
Örülök a sok új bejegyzésnek! Hajrá!

BonFire 2009.09.08. 00:27:04

Bár egyszer már a tutorial.hura elküldtem Hardernek a megoldást, az csak egy hsz volt, így úgy gondoltam, hogy megér egy külön bejegyzést, és lőn!

Remélem, azért időről-időre visszanézel, és találsz számodra hasznos dolgokat. Igaz, hogy az én blogomra nem kerül új bejegyzés naponta, hanem van úgy, hogy csak hetente vagy kéthetente, de ha felveszed az oldalt RSS-re, akkor mindig értesülsz róla, ha új posztot írtam.
süti beállítások módosítása