BonFire blogja

Minden, mi kreatív…

Gyorsmaszk készítése - Photoshop videó

2008. június 08. 14:11 - BonFire

Az éjjel kísérletképpen készítettem egy videót a gyorsmaszk festéséről. Mikrofonom ugyan nincs, amivel kísérőszöveget vehettem volna alá, de minden szöveges instrukcióval elláttam, ami megkívántatik.

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bonfire.blog.hu/api/trackback/id/tr9509630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DirtyRed 2008.06.08. 16:23:52

Ügyes videó. Egyetlen megjegyzésem van. Mivel az előző lecke a pen tool használatáról szólt, biztos sokan örvendtek volna, ha a kutya kijelölésekor bemutatod ennek a használatát is.

Szépen fejlődik a blogod, kitartást kivánok!

DirtyRed 2008.06.08. 16:30:45

Elnézést kérek a figyelmetlenségemért, nem vettem észre, hogy az előző leckében, a pen tool használatánál videó is van.

BonFire 2008.06.08. 22:30:41

Semmi baj! Az az igazság, hogy a flash videókat nem mindenki tudja megnyitni, és nem szívesen telepítget egy videó kedvéért mindenféle kodekeket. Ne félj, nem szoktam le a Penről, a következő frame-by-frame videóm minden valószínűség szerint arról fog szólni. Megcsinálom wmv-be és felteszem a YouTube-ra. Így mindenki láthatja. Arról nem beszélve, hogy bár a flash videó takarékos és kiváló minőségű, már sikerült vele megfektetnem a gépet, pedig 3 GHz-es dupla proci van benne. Egy Giga RAM más kevés neki hosszabb videók esetén, és a videókártyám is csak egy egyszerű darab, ami az alaplapra van integrálva. Úgyhogy marad a frame-by-frame, és lesz Pen videó is.

The BitBrain · http://szamtechklub.extra.hu/ 2008.06.10. 16:36:35

Mindig tanul valamit az ember. Jó lett és jól jött ez a videó.

Kérdés: a végén direkt van "hppt"? :)

BonFire 2008.06.10. 18:52:56

Én is örülök, hogy sikerült egy újabb látogatót szereznem. Remélem visszatérő leszel! :)

The BitBrain · http://szamtechklub.extra.hu/ 2008.06.11. 12:16:45

OFF

Nézelődöm, okosodom már innen egy ideje, :) de hozzászólni a legritkább esetben van időm.
Jól összeszedett és jól használható blog ez.
(Egyébként a Tutorial.hu-ról találtam ide.)

ON

BonFire 2008.06.11. 12:47:32

A http-t a végén először ösztönből jött, de két nap múlva már rájöttem, hogy egyrészt ronda, másrészt teljesen felesleges :) De időközben csináltam egy második videót is, aminek a végére ugyanazt az inzertet vágtam be. Az az igazság, hogy egy elég fapados videoeditort használok (nem telik profibbra) és már szinte lehetetlen újra leszámoltatni vele a videót, mivel néhány dologban szívat a drága! Egyszóval újra kéne az egészet vágni, de hardveresen sem vagyok berendezkedve videó editálásra. Rájöttem, hogy ha valaki tényleg komolyan a videoszerkesztéssel akar foglalkozni, akkor arra kell egy külön gép, ami jó bikára fel van turbózva, és semmi más nincs is rajta. Így viszont eléggé küszködik, míg sikerül lerenderelni egy videót, úgy bőg a processzor coolere, hogy rossz hallgatni :(

Szóval ez a kettő már így maradt, a többiről majd leszedem azt a csúnya előtagot. Szóval életem első videói ezek, valami szépséghibájuk kell, hogy legyen. ;)

BonFire 2008.06.11. 13:18:03

Ööö, azt hiszem, véletlenül rossz linkre kattintottam, és kimoderáltam Vi Z kommentjét! Azért beidézem ide utólag. Bocs! Nem direkt volt!

"Hi!
Én nem használom a gyorsmaszkot, nekem a kijelölés, majd ctrl+j gyorsabb, vagy csak megszoktam...
Miben más ez mint a rendes rétegmaszk? Azt használom is de a gyorsmaszk jelentőségét nem látom, bár igaz a PS híres arról, h egy dolgot 1000 féle módon lehet elérni.
Az ilyen kutya képre nekem pl. rögtön az extract (kiragadás) jutna eszembe.
Félre ne értsd, nem kritizálni akarlak, tetszik a blog, csak ez a gyorsmaszk nem'tom mire jó..."

És válaszolok is rá egyben.

Nem akarom magamat ismételni, de ide be kell hogy idézzem egy régebbi cikkem egy részletét:

"A gyorsmaszk akkor jön jól, ha a kijelölésünket közvetlenül a főrétegen hozzuk létre, és kézzel festjük meg a kijelölést. Ennek az eljárásnak az az előnye, hogy "gyors", amint azt a neve is mutatja, valamint, hogy szabadkézzel dolgozhatunk rajta. Hátránya viszont, hogy kézzel maszkot festegetni eléggé babra munka, hacsak nem áll a rendelkezésünkre digitális tábla, amin az egérnél jóval pontosabban dolgozhatunk."

Bővebben erről itt olvashattok: bonfire.blog.hu/2008/02/18/az_eszkozok_hasznalata_iv_maszkolas

Szóval megvan a létjogosultsága ennek is, csak éppen nem praktikus. Mindazonáltal ez egy elég gyakran használt funkciója a Photoshopnak, azért is írtam róla. A videó pedig kimondottan csak azért készült, mert már teljesen ki voltam akadva egyeseken, akik sehogy sem bírták felfogni a művelet kivitelezését. Hogy értsétek is, hogy miről van szó, itt az ominózus probléma
www.tutorial.hu/sin-city-effekt-2/

BonFire 2008.06.11. 13:29:47

Az Extractot, mint eszközt pedig nagy ívben el kell felejteni, úgy ahogy van! Herótom van az úgynevezett "intelligens" eszközöktől. Az Extract elvileg azért van, hogy magától felismerje a kivágandó alakzat körvonalait, és elkülönítse azt a háttértől. De ez szinte minden esetben eszméletlenül ronda eredményt ad, ráadásul a háttér részeit ki is törli, nehogy utólag módosítani lehessen rajta. A kezdők ugyan megörülhetnek neki, hogy nem kell kézzel pepecselni a kijelöléssel, aztán néhány próbálkozás után rá szoktak jönni, hogy igencsak sok kívánnivalót hagy maga után. Ha valamit ki kell jelölni, arra a legjobb a Pen, amennyiben élesek a kontúrok. Életlenek lehetnek olyan esetekben, mint pl a haj, vagy egy állat szőrzete, olyankor pedig színmaszkoláshoz kell folyamodni. A két technikát kombinálni kell, egyrészt az éles kontúrokat pennel megrajzolni, a hajszálak áttetsző pixeljeit pedig külön rétegen színmaszkolással kell elkülöníteni. Szóval az Extract elfelejtve...

◄ViZion 2008.06.19. 09:38:09

hmmm...
ok, ezer mód van Ps-ben megvalósítani az elképzeléseket... Ahogy én szoktam (éles körvonalú képeknél nem, ez csak a hajas/szálas képeknél megy így) copy layer (biztos ami biztos)-> extract -> a radír + a history ecset kipepecselni ahol Lqrta a PS. Hmm, ha így nézem lehet nem is gyorsabb...?
Más: pl. a kép széleinek elhalványítását, elmosását a munkatársam máshogyan oldja meg, mint én (Ő select,feather, del. én mask+ecset pepecs...)

BonFire 2008.06.19. 13:32:14

Az extractról már kifejtettem a véleményemet. Szerintem ez az eszköz olyan fokon használhatatlan, hogy kár minden rávesztegetett szó.

A hajas vagy szőrös tartalomná színmaszkolni szoktam. Ebből tanultam a technikát www.tutorial.hu/alakok-kivagasa-ii/ és elég jó végeredményt ad. Természetesen a kettőt kombinálni szoktam.

Az első dolog amit te is említettél, hogy az eredeti réteget békén hagyjuk és a másolaton dolgozunk mindig. Előkapom a Pent, és ahol csak lehet, megrajzolom a pathot. Utána kezdem a színmaszkolással szétválasztani a hajszálakat a háttértől, itt már bizony ecsettel kell pepecselni. Ha mindez megvan, a végső megoldásként előveszem a pathot, és azzal nyesem körbe a nem kívánt részeket, valamit feltöltöm belül, ha valahol mégis lyukas lenne.

A feathert kijelölésnél soha nem használom. Kicsit optimista az az ember, aki előre el tudja dönteni, hogy végül milyen lesz az eredmény. Megvan a path, maszkot rá, és utána a maszk képére teszek Gauss blurt. Ha kicsit kiviláglik utólag az is, amelynek nem kéne, csökkentek 1-2 pixellel a kijelölésen, új maszkot dobok rá, és utána jön a Blur.

Szóval ezért nem árt, ha az a Path ott van szükség esetére.
süti beállítások módosítása